AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #1 Del Skrevet 3. september 2016 Fikk sms mld på mobilen med invitasjon til konfirmasjon til et tantebarn. 1 uke før selve dagen.jeg og to søsken til. Å unnskyldningen var at invitasjonen var blitt forlagt et sted å ikke sendt. (Er halvsøster av moren. jeg/vi blir ikke regnet som "tanter/onkler" av de voksne. Kun barna sier tante/onkel.) Dette syns jeg var så useriøst at jeg sendte mld. tilbake, å sa at dette syns jeg var useriøst å at jeg tok meg ikke tid til å komme en gang. Å da fikk jeg frekkheter og sannheten i neste mld fra henne. Kunne ikke forvente noe annet svar fra meg. Å at det var konfirmanten som ville jeg skulle komme. Ikke de andre.Ingen som liker å dra i et selskap der man egentlig ikke er velkommen i. Å en ting til.. oppdaget 1 uke før konfirmasjonen at innbydelsene ikke var sendt??? Trodde folk ville ha svarfrist minst 14 dager før dagen. pga mat og diverse ting som skal handles inn. Å at man skriver lister over de inviterte. Nei sløvt hele greia. Anonymkode: 6ac4b...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #2 Del Skrevet 3. september 2016 Mye bitterhet ute og går fra begge sider her ja. Anonymkode: 9b5eb...501 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelX Skrevet 3. september 2016 #3 Del Skrevet 3. september 2016 Konfirmanten vil ha deg der. Da svelger du kamelen, tar på deg et smil og møter opp. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #4 Del Skrevet 3. september 2016 Det er faktisk mulig at du har blitt regnet med, og at invitasjonene har blitt forlagt. Slike anledninger kan være en god trening for alle parter å forsøke å omgås som voksne, for konfirmantens skyld. Selv om man har blitt såret. Det å kalle noen for mer ekte tanter/onkler enn andre er jo bare for dumt. Synd du har sendt så frekk melding på en invitasjon. Du må nok krype litt nå... Anonymkode: 808f4...4d8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #5 Del Skrevet 3. september 2016 Så fint at du har valgt å ikke komme, ts. Tenk å la en krangel mellom voksne gå utover barna. Du og bitterheten din har det nok best hjemme😉 Anonymkode: b068c...74e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #6 Del Skrevet 3. september 2016 8 minutter siden, Lydia D skrev: Konfirmanten vil ha deg der. Da svelger du kamelen, tar på deg et smil og møter opp. Hvis ikke sannheten er at de følte de MÅTTE be henne, da... og ingen egentlig bryr seg om hun er der eller ikke. Anonymkode: 00e67...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #7 Del Skrevet 3. september 2016 Konfirmasjonen er over nå. konfirmanten er formet til å mene det mor legger i hennes munn. Hun er ikke oppdratt til at tanter og onkler er viktige i hennes liv. Var i dåp til mitt tantebarn som var 5,5 år. Der min halvsøster var død. Å dåpsbarnets far og hans nye kone stod for foreldrerollen og dåpen. Hilste på hans nye kones familie. Som kommenterte at jeg lignet på min søster som var død. Det hadde de sett i kirken da jeg kom. Så hører jeg kona til dåpsbarnets far stå ved min avdødes helsøster. (altså moren til konfirmanten) Å kommenterer mot oss: "halv- søster! Hun er BARE halvsøster!" Det komiske er at hun nye konen og dåpsbarnets far hadde til sammen 4 barn. Å hun har en holdning der hun viser at jeg har 4 barn. Liker å vise til folk som ikke kjenner til dem, at hun har "født alle sammen". Ingen av de fire er hel søsken. Han hadde 2 barn fra før de møttes med to forskjellige kvinner. Hun hadde et barn fra før da de møttes. Å sammen fikk de et barn. Altså 4 barn å ingen hele søsken dem i mellom. Hun går ikke rundt til folk å sier: De er halvsøsken!! Det passet jeg på å si under middagen til moren hans.Når det falt seg naturlig å si det uten at det virket frekt. Det kom nok tilbake som et slag i fjeset etter dåpen. Anonymkode: 6ac4b...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #8 Del Skrevet 3. september 2016 Min aller beste venninne er min halvsøster og begge sier rett ut at vi er halvsøstre uten at noen av oss eller andre reagerer. Kan problemet være i ditt eget hode? Anonymkode: b068c...74e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #9 Del Skrevet 3. september 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis ikke sannheten er at de følte de MÅTTE be henne, da... og ingen egentlig bryr seg om hun er der eller ikke. Anonymkode: 00e67...a48 Du sa noe vesentlig sant der. Akkurat sånn det hadde blitt. Ingen vits i å bruke penger på reise, bensin, gave, energi, klær på sånt. Anonymkode: 6ac4b...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DobbelX Skrevet 3. september 2016 #10 Del Skrevet 3. september 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konfirmasjonen er over nå. konfirmanten er formet til å mene det mor legger i hennes munn. Hun er ikke oppdratt til at tanter og onkler er viktige i hennes liv. Var i dåp til mitt tantebarn som var 5,5 år. Der min halvsøster var død. Å dåpsbarnets far og hans nye kone stod for foreldrerollen og dåpen. Hilste på hans nye kones familie. Som kommenterte at jeg lignet på min søster som var død. Det hadde de sett i kirken da jeg kom. Så hører jeg kona til dåpsbarnets far stå ved min avdødes helsøster. (altså moren til konfirmanten) Å kommenterer mot oss: "halv- søster! Hun er BARE halvsøster!" Det komiske er at hun nye konen og dåpsbarnets far hadde til sammen 4 barn. Å hun har en holdning der hun viser at jeg har 4 barn. Liker å vise til folk som ikke kjenner til dem, at hun har "født alle sammen". Ingen av de fire er hel søsken. Han hadde 2 barn fra før de møttes med to forskjellige kvinner. Hun hadde et barn fra før da de møttes. Å sammen fikk de et barn. Altså 4 barn å ingen hele søsken dem i mellom. Hun går ikke rundt til folk å sier: De er halvsøsken!! Det passet jeg på å si under middagen til moren hans.Når det falt seg naturlig å si det uten at det virket frekt. Det kom nok tilbake som et slag i fjeset etter dåpen. Anonymkode: 6ac4b...c96 Dette forsto jeg lite av, men så vidt jeg forstår så er konfirmasjonen over, og du deltok ikke? Jeg forstår du er såret over å ha fått en sms-invitasjon i siste liten, men du er i konflikt med foreldrene, ikke med konfirmanten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 3. september 2016 #11 Del Skrevet 3. september 2016 Virker som en dysfunksjonell familie dette her, der ingen er flinke til å kommunisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. september 2016 #12 Del Skrevet 3. september 2016 Flott at du kan trøste deg med bitterheten din. Du tenker ikke mye på hovedpersonen, som faktisk ikke er deg selv, men konfirmanten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #13 Del Skrevet 3. september 2016 Å tenk deg til hvilken opplevelse konfirmanten hadde opplevd av bitterhet, om jeg hadde kommet da Hadde sikkert fått en topp dag. Med ei mor som er så "ryddig" i konfirmasjons planleggingen sin. Så er nok konfirmanten vant til ikke en så ryddig hverdag heller. Anonymkode: 6ac4b...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. september 2016 #14 Del Skrevet 3. september 2016 Du fikk invitasjon en uke i forveien. Hva er problemet? En uke burde være mer enn nok tid til å ordne med gave og planlegge reise. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #15 Del Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, Hulderen skrev: Du fikk invitasjon en uke i forveien. Hva er problemet? En uke burde være mer enn nok tid til å ordne med gave og planlegge reise. Nei det er prinsippet her. Ikke at det er et problem. Man får til alt bare man vil. Men en plass går grensen til sløvheter som gjentar seg gang på gang det er familie selskaper. Anonymkode: 6ac4b...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #16 Del Skrevet 3. september 2016 3 minutter siden, Hulderen skrev: Du fikk invitasjon en uke i forveien. Hva er problemet? En uke burde være mer enn nok tid til å ordne med gave og planlegge reise. Hvilken verden lever du i? Det hadde aldri gått for min del. Anonymkode: 301b1...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. september 2016 #17 Del Skrevet 3. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er prinsippet her. Ikke at det er et problem. Man får til alt bare man vil. Men en plass går grensen til sløvheter som gjentar seg gang på gang det er familie selskaper. Anonymkode: 6ac4b...c96 Du vet vel at du ikke er den eneste som fikk invitasjon en uke før. Hvor lang tid i forveien mener du det er akseptabelt å sende ut invitasjon da? Flere måneder? Du er vel også klar over hva det koster å sende invitasjoner med posten? Neida, bare sitt der med stoltheten din. Det er kanskje best for konfirmanten at du ikke kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #18 Del Skrevet 3. september 2016 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Du vet vel at du ikke er den eneste som fikk invitasjon en uke før. Hvor lang tid i forveien mener du det er akseptabelt å sende ut invitasjon da? Flere måneder? Du er vel også klar over hva det koster å sende invitasjoner med posten? Neida, bare sitt der med stoltheten din. Det er kanskje best for konfirmanten at du ikke kommer. Anonymkode: 6ac4b...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 3. september 2016 #19 Del Skrevet 3. september 2016 Man sender ikke invitasjon til en konfirmasjon pr sms. Punktum. Har man glemt/ikke sendt invitasjon og det er en uke til festen, plukker man opp telefonen og ringer til gjesten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. september 2016 #20 Del Skrevet 3. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken verden lever du i? Det hadde aldri gått for min del. Anonymkode: 301b1...70a Da er det jammen godt vi ikke lever i samme verden. Hvor lang tid trenger du på å planlegge noe tilsvarende da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå