Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Ensom venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en vennegjeng på 5, hvor to av oss ha vært single lenge. De 3 andre er alle i samboerskap, en med barn. Vi nærmer oss 30. 

Jeg og min venninne har hengt mye oss to pga sivilstatusen, og jeg vet hun har slitt til tider med at hun gjerne vil ha barn, men ikke en gang har en mann. Jeg er mer avslappet og har datet litt for gøy. Har ikke samme umiddelbare behov for barn.

Nå er det sånn at jeg faktisk har truffet en jeg liker godt. Det er for tidlig å si om det kan bli noe seriøst, men så langt har det gått veldig bra. Problemet nå er at jeg er så redd for å fortelle min venninne om dette. Jeg vet jeg ikke har ansvar for hennes liv, men faktum er jo at jeg har mindre tid til henne nå, og jeg vet hun ofte er alene på kvelden fordi ingen andre er ledige. Har i utgangspunktet kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke har nevnt han enda, men det er fordi jeg ikke vil at hun skal bli lei seg. For det er jo faktisk sant at man forsvinner litt når man går inn i forhold, med full jobb og fritidsinteresser har jeg liten tid til overs når jeg også treffer en mann 3-4 ganger i uka. Så jeg forstår fullt og helt at hun vil føle seg utenfor når hun nå kanskje blir eneste single i gjengen vår. 

Aller helst håper jeg at hun bare kan slappe litt av og innse at hun også kan plutselig møte noen. Men jeg tror helt ærlig ikke det går ann å få hun til å tenke det. Noen råd til hvordan jeg kan snakke med henne? Skulle veldig gjerne spleiset henne med noen, men det er ingen kandidater i sike.

Anonymkode: 1eb92...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er en god venninne så unner hun deg å finne kjærligheten. Skjønner at du får litt vondt av henne, men du kan ikke slutte å date han pga henne. Har du spurt han du dater nå om han muligens har en kompis som kunne vært aktuell for venninnen din? Hva med å ta henne med på dobbeldate fks? Eller spørre om hun er interessert i å møte en venn av han? Bare vært ærlig med henne om at du har mott noen. Det er ikke sånn at du må kutte henne helt ut pga det. Du er fortsatt en god venninne selvom det ikke blir like mye tid dere har sammen lengre. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg kommer ikke til å slutte å date han, og jeg er sikker på at hun unner meg det. Samtidig vet jeg at hun kommer til å bli enda mer fokusert på at hun er alene. Er veldig bevisst på at jeg ikke har ansvar for henne, men jeg er fryktelig glad i henne og syns det er trist vi er i en alder hvor så mange har blitt etablert. 

Fyren jeg dater er litt eldre, og dermed har de fleste av hans kompiser allerede familie, så spleising der er dessverre ikke aktuelt. Det er nesten så jeg går og leter etter en ny singel venninne til henne istedet, som kanskje har mer fleksibel fritid.

Anonymkode: 1eb92...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, og du forstår nok henne godt. Tror nok hun trenger nye og single venninner! Jeg er selv singel og har vært det lenge, må innrømme at jeg ikke hadde hoppet i taket av glede om de nærmeste venninnene gikk inn i tosomheten, selv om jeg unner dem det av hele mitt hjerte.

Anonymkode: 37b87...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...