Gå til innhold

Norgesglass


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du så heldig å kunne gå på loppemarked i Oslo, så står det alltid flere kasser under bordene som ingen er interesserte i. Da kan du få en kjempestor eske til slikk og ingen ting.

Handler du i bruktbutikk, må du ut med 50kr glasset...

Du kjenner ikke en gammel dame da? Gamle damer med gammelt hus og hage, har ofte hundrevis av norgesglass som støver bort i kjelleren. Hva med en lapp på et eldresenter? Du kan tilby deg å handle eller måke snø mor betaling i norgesglass... :ler:

Vi har alle tørrvarene våre i norgesglass i et hjørne på kjøkkenet, og det kan anbefales! Det er veldig fint og praktisk (og smart for oss med dårlig skapplass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en del av mine på Fretex...de pleier å ha godt med Norgesglass, ikke var de dyre heller...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjøpte et lass med norgesglass i alle str på loppemarked. 20,-. Og de sto under bordet i en lurvete gammal kasse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fann mange flotte norgesglass på loftet til mamma i dag! :-) Skal prøve å få tatt meg ein tur på auksjon eller loppemarked neste gong det er noko slikt i nærheten også. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Helt vanlige krukker/glass får du på Ikea.

Og de er mye bedre enn gamle og slitne Norgesglass. Jeg har haugevis av Norgesglass, men liker de fra IKEA bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de er mye bedre enn gamle og slitne Norgesglass. Jeg har haugevis av Norgesglass, men liker de fra IKEA bedre...

Men norgesglassa er og blir meir nostalgiske! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det "historiske suset" med norgesglassene, og foretrekker gamle ekte norgesglass med svak blåtone (ikke de som er nesten like og egentlig heter drammensglass).

Det blir på en måte mer rustikt enn masseproduserte moderne glass fra Sverige.

Jeg liker å blande nytt og gammelt i heimen, så NOE må jeg jo ha som ikke er fra Ikea... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppklarende....Jeg har noen som er blålige i glasset, men resten er blanke. De blålige bærer preg av å være eldre...stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skulle snåve borti eit samvirkelag av den gode gamle sorten - joda, det finst nokon få av dei enno, so har dei faktisk Noregsglas til sals der. Samt strikkar til desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg tror drammensglassene kom i produksjon etter norgesglassene.

De var visstnok litt billigere enn norgesglassene, og min samlebevisste mann synes ikke de er "like bra" og originale som de opprinnelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...