Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #1 Del Skrevet 15. november 2004 Er det nokon som veit kor eg kan få kjøpt norgesglass?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 15. november 2004 #2 Del Skrevet 15. november 2004 Hva med loppemarked? Vet det pleide å komme inn en del i de dager jeg var i "bransjen". iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. november 2004 #3 Del Skrevet 15. november 2004 Burktbutikker, loppemarkeder og sånt har masse norgesglass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. november 2004 #4 Del Skrevet 15. november 2004 Er du så heldig å kunne gå på loppemarked i Oslo, så står det alltid flere kasser under bordene som ingen er interesserte i. Da kan du få en kjempestor eske til slikk og ingen ting. Handler du i bruktbutikk, må du ut med 50kr glasset... Du kjenner ikke en gammel dame da? Gamle damer med gammelt hus og hage, har ofte hundrevis av norgesglass som støver bort i kjelleren. Hva med en lapp på et eldresenter? Du kan tilby deg å handle eller måke snø mor betaling i norgesglass... Vi har alle tørrvarene våre i norgesglass i et hjørne på kjøkkenet, og det kan anbefales! Det er veldig fint og praktisk (og smart for oss med dårlig skapplass). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #5 Del Skrevet 15. november 2004 Hmmm... Dei sel ikkje slikt i butikkane altså? Kva med syltetøysglas og liknande då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 15. november 2004 #6 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har kjøpt en del av mine på Fretex...de pleier å ha godt med Norgesglass, ikke var de dyre heller...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. november 2004 #7 Del Skrevet 15. november 2004 Helt vanlige krukker/glass får du på Ikea. http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...214&cattype=sub Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #8 Del Skrevet 15. november 2004 Helt vanlige krukker/glass får du på Ikea. http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...214&cattype=sub Se der ja! Tusen takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. november 2004 #9 Del Skrevet 15. november 2004 jeg kjøpte et lass med norgesglass i alle str på loppemarked. 20,-. Og de sto under bordet i en lurvete gammal kasse.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #10 Del Skrevet 15. november 2004 Eg fann mange flotte norgesglass på loftet til mamma i dag! :-) Skal prøve å få tatt meg ein tur på auksjon eller loppemarked neste gong det er noko slikt i nærheten også. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #11 Del Skrevet 15. november 2004 Helt vanlige krukker/glass får du på Ikea. Og de er mye bedre enn gamle og slitne Norgesglass. Jeg har haugevis av Norgesglass, men liker de fra IKEA bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 15. november 2004 #12 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg liker norgesglassene, syntes de er sjarmerende. Har Ikea-krukker til spagetti og pasta, også norgesglass til mel, sukker osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. november 2004 #13 Del Skrevet 15. november 2004 Og de er mye bedre enn gamle og slitne Norgesglass. Jeg har haugevis av Norgesglass, men liker de fra IKEA bedre... Men norgesglassa er og blir meir nostalgiske! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. november 2004 #14 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg liker det "historiske suset" med norgesglassene, og foretrekker gamle ekte norgesglass med svak blåtone (ikke de som er nesten like og egentlig heter drammensglass). Det blir på en måte mer rustikt enn masseproduserte moderne glass fra Sverige. Jeg liker å blande nytt og gammelt i heimen, så NOE må jeg jo ha som ikke er fra Ikea... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 15. november 2004 #15 Del Skrevet 15. november 2004 Oppklarende....Jeg har noen som er blålige i glasset, men resten er blanke. De blålige bærer preg av å være eldre...stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 15. november 2004 #16 Del Skrevet 15. november 2004 Om du skulle snåve borti eit samvirkelag av den gode gamle sorten - joda, det finst nokon få av dei enno, so har dei faktisk Noregsglas til sals der. Samt strikkar til desse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 15. november 2004 #17 Del Skrevet 15. november 2004 Ja, jeg tror drammensglassene kom i produksjon etter norgesglassene. De var visstnok litt billigere enn norgesglassene, og min samlebevisste mann synes ikke de er "like bra" og originale som de opprinnelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppefrø Skrevet 16. november 2004 #18 Del Skrevet 16. november 2004 Takk for opplysninger, det der visste jeg ikke. Plutselig syntes jeg det ble mer stas med de blålige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå