Gullhår Skrevet 14. november 2004 #1 Del Skrevet 14. november 2004 Gir du hunden din annet enn tør fòr? Hvor gammel var den når du begynte med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. november 2004 #2 Del Skrevet 17. november 2004 For det første får min hund oppbløtt tørrfor to ganger om dagen. Om morgenen får han ofte en brødskalk etter maten, i alle fall hvis vi nettopp har begynt eller avsluttet et brød. I kveldsmaten får han bittelitt middagsrester, f.eks pasta, poteter (ja, jeg vet det ikke er næring i poteter, men det er mest for smakens skyld), brun saus, brokkoli, gulerøtter, o.s.v. Tidligere hadde jeg to hunder, og begge fikk snadder i maten. (Snadder=andre ting enn hundefor) Dette begynte jeg med etter tannfelling. Leyla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Mine hunder får oppbløtt for to ganger om dagen. Som regel gir jeg ikke noe ekstra i maten, men hvis vi har noe jeg vet hundene er veldig glad i (pannekaker, spagetti, pølser) pleier de å få en liten porsjon de også :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 17. november 2004 #4 Del Skrevet 17. november 2004 Får törrfor og litt middagsrester! Spiser det meste, og er glad i mat! Må bare være litt forsiktige... Begynner å bli litt lubben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. november 2004 #5 Del Skrevet 17. november 2004 Oppbløtt fòr 2 ganger om dagen. Når han blir året får han 1 gang om dagen og han skal ha en fastedag hver uke. Da får han kun vann. Aldri brød! (gi heller hunden kake om så er) Aldri middagsrester! Aldri andre ting i fòret hans! Godbiter når vi trener og av og til pølsebiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 17. november 2004 #6 Del Skrevet 17. november 2004 Hvorfor ha en fastedag hver uke...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. november 2004 #7 Del Skrevet 17. november 2004 For å rense opp i tarmtottene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 17. november 2004 #8 Del Skrevet 17. november 2004 Vi gir også litt middagsrester etc. i maten, men alt med måte. Snakket med dyrlegen om dette og han synes det var helt greit, så det gjør jeg med god samvittighet. Har ikke hatt henne helt siden hun var valp, så jeg er ikke sikker på akkurat når hun begynte å få andre ting enn tørrfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. november 2004 #9 Del Skrevet 17. november 2004 Hunden min har fri tilgang på tørrfor og regulerer dette selv. Og hun har fastedager med nokså jevne mellomrom, så det tror jeg nok kan være bra for hunden når man regulerer formengden også. Hunden er jo egentlig ett rovdyr, som kan spise mye i perioder og gå i lengre perioder med lite mat også. Min hund har litt følsom mage så hun får aldri snop, pølser og slike ting, men vi gir henne noe middagrester. Rent kjøtt, dersom det ikke er sterkt krydret, og noe grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #10 Del Skrevet 17. november 2004 Nemi får oppbøtt tørrfôr 2 ganger om dagen. For tiden får hun ikke noe annet utenom pga allergi, men vanligvis ville jeg gitt henne litt middagsrester nå og da. Lever og sunt hundegodis brukes som belønning, og hun har alltid minst et gnagebein. Og det hun får av godis er laget av reint kjøtt. ingen animalske biprodukter her i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 17. november 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 17. november 2004 Midnattsol; jeg ser du har uthevet aldri når du nevner brød? Er det ikke bra for hunder, eller gjelder dette for din hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 17. november 2004 #12 Del Skrevet 17. november 2004 Grovbrød er ikke bra for hunder. Fibrene i brødet er ikke bra for tarmtottene. Loff og kake er bedre å gi (selvfølgelig ikke hele tiden) enn grovbrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 17. november 2004 #13 Del Skrevet 17. november 2004 Her får hunden 1/4 av tørrforet tørt om morgenen. Ut på dagen vanker det en del godbiter som belønning. Dette kan være "alt mulig" (pølser, fiskepudding etc.), men ikke det vanlige tørrforet. Når jeg steller i stand middag til oss, så får hun gjerne en gulrotbit og to. Om kvelden får hun resten av av tørrforet, da oppbløtt, gjerne med middagsrester i. Dersom vi har middag som hunden ernæringsmessig kan ha godt av, så lager jeg ofte litt for mye slik at hunden får dette blandet i tørrforet. Dette kan være f.eks. laks, fiskepudding (andre typer fisk) og diverse kjøtt. Men det blir mye laks da, siden fryseren er full av laks Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 17. november 2004 #14 Del Skrevet 17. november 2004 Oppbløtt fòr 2 ganger om dagen. Når han blir året får han 1 gang om dagen og han skal ha en fastedag hver uke. Da får han kun vann. Aldri brød! (gi heller hunden kake om så er) Aldri middagsrester! Aldri andre ting i fòret hans! Godbiter når vi trener og av og til pølsebiter. Jeg gir nemi middagsrester, men det kommer jo an på hva det er. Ikke krydret mat, poteter eller løk. synes ikke det er så galt om hun får resten av fiskekakene vi hadde liksom...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 17. november 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 17. november 2004 Grovbrød er ikke bra for hunder. Fibrene i brødet er ikke bra for tarmtottene. Loff og kake er bedre å gi (selvfølgelig ikke hele tiden) enn grovbrød. Nyttig å vite! Det har hendt at vi har glemt å bløtlegge mat til ham, så da har han heller fått skiver (har bare grovt brød i hus...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 17. november 2004 #16 Del Skrevet 17. november 2004 Vanligvis får vofsen oppbløtt tørrfor. Det hender at hun får rester av middagen hvis den ikke er for salt/krydret. Har lært det samme som Midnattsol ang. brød, men loff får hunden en gang i blant. Hunden faster en gang i blant (som regel fordi slemme meg har glemt å kjøpe inn mat til henne). Hunden får godbiter av og til (svorruller er favoritten) og en tykk loffskive er tydeligvis like bra som dyre hunde-godbiter. Det hender også at hun får våtfor fra butikken (Pedegree-pølser eller boksemat). Gjerne blandet i tørrforet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 18. november 2004 #17 Del Skrevet 18. november 2004 Ulldotten får stort sett tørrfôr, og bare det. Hun er tynn, og ingen storspiser som regel, så vi vil ikke at hun skal spise seg mett på andre ting. Men det hender så klart at hun får litt middagsrester, særlig hvis vi har hatt fisk. Men da får hun det som regel ETTER at hun har spist tørrfôret sitt, sånn at det blir i tillegg, og ikke istedenfor. Men som sagt - hun er tynn, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. november 2004 #18 Del Skrevet 18. november 2004 Her i huset går det i tørrfor. Fyller skåla, og fyller den igjen når den er tom. Det varierer hvor ofte det er... I tillegg litt kattetørrfor som kjesk, litt middagsrester, pære (beste som finnes!) og litt godbiter innimellom. Gidder ikke styre så mye med mat til hverken hun eller katt, regner med at de spiser når de er sultne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 18. november 2004 #19 Del Skrevet 18. november 2004 Mine to hunder får to måltider. Frokost: en skive med leverpostei ( de får en 1/2 skive hver ). Så får de enten tørrfor eller kjøtt for. Middag : tørrfor med middags rester ( evt ikke noe - om de ikke kan få middags rester ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå