Gå til innhold

hvor mye er FOR mye paracet?

Madison

Anbefalte innlegg

Har mye vondt i hodet, og paracet/ibux blir som regel letteste løsning.

Har en til tider veldig stressende jobb, og da er jeg nesten garantert skikkelig hodepine.

Også i varmen kommer det fort.

Så blir endel smertestillende i løpet av ei uke.

Men det er jo ikke bra med for mye..

Er det andre ting som kan prøves? (trenger i grunnen ikke være stressa for å få vondt i hodet)

Fint om noen vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du burde slappe av litt og høre på litt god musikk enn å drive å tygge i deg alle de pillene der.

Vi vet jo at særlig kvinner er legemiddelindustriens venn, men det får da det være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

For mye smertestillende kan faktisk bli vanedannende og "abstinensen" er hodepine - som gjör at man tar mer smertestillende, så pass opp! Sett der fore å ikke spis noe på en stund, drikk mye vann, spis frukt som mellommåltider og gjör alt du kan for å stresse ned på jobben, så kanskje du kan lure kroppen til å takle hodepinen selv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig link, skal prøve å følge de rådene der:)

Det med døgnryme har nok mye å si, for det har jeg overhodet ikke- jobber skift, så jobber ofte netter. Blir sliten av det.

Waco; har endelig ferie og slapper av for fullt;) Hittil har det hjulpet lite på hodepinen,men skal nyte denne tiden.

Herregud, er da ikke pillemisbruker heller da, hørtes nesten sånn ut sånn som du skrev.

Skal skrive en sånn dagbok som det stod om i den linken jeg fikk, se hva jeg får ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som deg MYE hodepine, har vært til utredning (diverse), akupunktur ol., men ingen ting hjelper........ så ikke alle tyr til smertestillende uten å ha prøvd andre utveier først, Waco.

Paracet er det eneste jeg evt. tar i lengden; men pass på å ikke overbelaste leveren din.

Svar på spørsmålet ditt er:

Maks dose er 4 gram daglig (8 tbl. a 500 mg), det er ikke vits å ta mer enn 1 g om gangen (får ikke større effekt), heller ikke særlig nyttig å ta ny dose før etter 5-6 timer.

Bruker du mye Paracet, kan du be legen skrive ut et glass med 100 stk Panodil 1g, da sparer du mye i forhold til å kjøpe 20 stk. om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig dårlig syn, og har mye vondt i hodet... Har lært meg å aktivisere kroppens egne smertedempere! feks det mye omr mellom tommel og pekefinger: Knip til der med dine andre tommel/pekefinger, knip til du får tårer i øynene og hold 15 sek kanskje :)

Ellers må en drikke vann, passe på å ikke rynke bryna for mye etc... Og ikke venne seg til å spise smertestillende hver gang noe gjør vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...