Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Mammaer - hvor mye egentid har dere?

tanitha

Anbefalte innlegg

Med ett barn i barneskolealder og mann som er borte på jobb ca 10-11 timer hver dag, strever jeg litt med å få tid helt for meg selv. Jeg er en type person som nok trenger i overkant med alenetid og voksenaktiviteter, men det blir ikke så mange timer igjen når hverdagens plikter er gjort, barn er hjulpet, kjørt og hentet og mannen har vært ute på sine aktiviteter. Det er helt typisk at jeg setter min tid sist på lista, servicementaliteten er dessverre noe jeg har arvet hjemmefra fra min mor. Jeg ofrer lett av min tid og tenker at det går greit, men merker jo at det tar på overskuddet til syvende og sist. 

Dere andre mødre - hvor ofte har dere tid til aktiviteter og gjøremål dere gjør helt for deres egen del? Er det noe dere prioriterer, setter dere av tid eller hvordan gjør dere det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så og si aldri. Velger man å få barn må man nesten bare godta å sette egne ønsker på ventelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg må vel si at jeg anser tiden etter leggetid som alenetid. Men jeg er jo alene med barnet, husker det var et slit å skulle ta vare på en mann i tillegg. 

Anonymkode: 38211...dc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir etter leggetid. Jobber turnus, så eventuelt på dagen mens barns er i barnehagen 👍 I helgene drar jeg ut med venninner mens mannen har barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri? Men så har jeg småbarn da, så mye mulig det blir lettere når barna blir eldre og mer selvstendig. Før vi fikk baby nr 2 hadde jeg jo alenetid etter storebror var lagt for kvelden rundt 20.00, men det var jo da alenetid hjemme for meg selv. 

Anonymkode: bf4c5...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tanitha skrev:

Med ett barn i barneskolealder og mann som er borte på jobb ca 10-11 timer hver dag, strever jeg litt med å få tid helt for meg selv. Jeg er en type person som nok trenger i overkant med alenetid og voksenaktiviteter, men det blir ikke så mange timer igjen når hverdagens plikter er gjort, barn er hjulpet, kjørt og hentet og mannen har vært ute på sine aktiviteter. Det er helt typisk at jeg setter min tid sist på lista, servicementaliteten er dessverre noe jeg har arvet hjemmefra fra min mor. Jeg ofrer lett av min tid og tenker at det går greit, men merker jo at det tar på overskuddet til syvende og sist. 

Dere andre mødre - hvor ofte har dere tid til aktiviteter og gjøremål dere gjør helt for deres egen del? Er det noe dere prioriterer, setter dere av tid eller hvordan gjør dere det? 

Tre barn under to år, hva er egentid? 

Anonymkode: 1a3f7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på kurs en gang i uka, det er det jeg får av egentid. Kan ikke huske sist jeg var alene over flere timer :ler:

Anonymkode: fc847...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...