Gå til innhold

Hvor mange barn synes du er mange?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns 3+ er mange barn. To er helt greit, forstår at man vil at barna skal ha søsken, og noen å vokse opp sammen med. En hadde vært helt passe for meg om jeg skulle hatt barn. Kunne så klart vurdert nr 2(så de har hverandre), men vil helst ikke det 

Anonymkode: 0d619...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre, skulle veldig gjerne hatt nr 4, men de skal følges opp alle sammen, og med to stykker som går på svømming, turn, fotball etc, og tredjemann som begynner om et par år, så er det rett og slett ikke tid i timeplanene våre. For all del, vi skulle alltids klart å rydde plass til fjerdemann, men det er en kabal som skal gå opp likt til alle sammen.

Forøvrig fikk vi høre mer enn én gang om vi ikke hadde hørt om prevensjon når tredje meldte sin ankomst. Både meg og mannen min kommer fra en søskenflokk på 3, så for oss er det helt normalt med 3 stykker. Mange for meg er 5+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31.8.2016 at 11.26, AnonymBruker skrev:

Men er det sånn at du tenker "huff, de burde ikke få flere", eller tenker du bare at det er et stort antall barn? :) Litt nøytralt, liksom

Anonymkode: e0595...012

Dette kommer jo helt an på foreldrene. Er ikke alle som takler det å ha barn eller mange barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎31‎.‎08‎.‎2016 at 10.51, AnonymBruker skrev:

Min samboers arbeidsleder lirte surt av seg, da vi fikk vårt 2. barn: "Nå skal dere vel ikke ha flere!??". Som om to barn er mange barn. Det er jo de som har 10 barn, det føler jeg er mange barn. Men to? Er det normalt å synes at to barn er mange? 

Anonymkode: e0595...012

Kommer helt an på det.. er det uegnet foreldre syns jeg et barn er for mye. Ellers er det helt normalt å ha 3 barn i dag. begynner å stige til nr 4-5 da kan man spekulere. Overhørte to klassevenninner på en butikk en gang. Tydelig møttes etter noen år. Der den ene spør ivrig om den andre har barn. To sier hun andre. JEG har 3 barn på tre år jeg. Det første barnet og det tredje er født på samme dato i året. så akkurat tre år. Tydelig stolt over at hun hadde mestret 3 barn på tre år. I dag har hun 4 barn.

Anonymkode: f62c4...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To er mange i min bok. Svangerskapet mitt med nr.1 var horribelt og jeg ønsker ikke en til for fem flate øre.

Jeg har en nå, og en framtidig mann bør legge fram tunge argumenter for en nr2 om han ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har 3. Men av og til tenker eg likevel at 3 er mange😁 Mine er fordelt over mange år, så vi har fordelt arbeidet også. Det er mykje arbeid over 18-20 år, særlig med aktive barn. Då blir far fotballtrenar og mor leder for skulekorpset, og så skal dei på turn/ dans etc i tillegg... Hadde ikkje hatt energi til 5 born!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2, holder. Skal følge de opp med lekser og aktiviteter. Trenger ikke leke sektmedlem heller :)

Anonymkode: ea18b...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den ‎01‎.‎09‎.‎2016 at 21.01, AnonymBruker skrev:

8-10 synes jeg er mange.

Anonymkode: cf2eb...83c

Må legge til at jeg her mener helt objektivt, udiskutabelt, og nøytralt "mange barn".

Hva som er "for mange" kommer jo helt an på foreldrene. Noen sliter med ett eller to barn og har mer enn nok med det, andre synes det går greit med flere. Selv har jeg fire, følger dem opp på alle mulige måter, og trives ypperlig med det (men har aldri rolige kvelder og helger da, det er sant. Det skjer noe hele tiden). Jeg tenkte lenge at du måtte være litt skrullete eller ha lav standard for omsorgen du gir hvis du bikket 7-8-9 barn, men jaggu har jeg ikke blitt kjent med en trettenbarnsmor som er maratontrener. Moralen er: det at jeg ikke skjønner at noe kan være mulig, betyr ikke at andre ikke kan det.

Så 8-10 barn mener jeg er udiskutabelt mange barn, men hva som er "for mange" kan være alt fra ett barn og oppover. Hovedsaken er at man ikke tar på seg mer enn man mestrer. Gjerne med godt humør ;)

Anonymkode: cf2eb...83c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-3 er normalt

4 er litt mange, men helt klart innenfor likevel. Det er mange om man er alene med barna og det er tre eller fire fedre (eller mødre, om man er mann) inne i bildet). Det kan være for mange for en del.

5 og flere er mange. Trenger ikke være for mange, men det er helt klart mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
På 4.9.2016 den 0.46, piaisabella skrev:

Synes det er feil å spekulere i hvor mange barn man får. 

Spekulere i hvor mange barn man får? Hvordan mener du man kan spekulere i dette?

Anonymkode: 822a7...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...