AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #21 Skrevet 1. september 2016 Jeg skjønner spørsmålet ditt godt TS. Det er noe udefinerbart i forholdet ditt til alkoholden som gjør at du har grunn til å stille spørsmålet. Det er ikke antall enheter du drikker som i seg selv er bekymringsverdig, men mer hva alkoholen representerer i livet ditt. Jeg tror at dine bakenforliggende problemer lett kan gjøre at dette kommer ut av kontroll, så kanskje du burde få hjelp med dem slik at du ikke trenger alkoholens hjelp. Anonymkode: 823fa...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 #22 Skrevet 1. september 2016 TS her. Takk for mange svar. Jeg synes det var et bra poeng, det en skrev om faren med å bygge for sterke assosiasjoner mellom ølen og kosen. Jeg tror det er det jeg gjør, og jeg tror det er der problemet kan ligge, mer enn selve mengden. Det er ingenting galt i å ta to-tre øl en kveld innimellom, men også like viktig at jeg kan planlegge kosekvelder alene uten - at kos ikke MÅ inkludere alkohol. Det gjør det forsåvidt ikke heller - nå sitter jeg her alene hjemme uten alkohol, og ikke har jeg lyst på heller. Jeg vil fortsatt ha mine kosekvelder med øl, men skal bli mer bevisst og fokusere mer på å planlegge gode kosekvelder uten alkohol også. For jeg er enig i at selv om det kanskje ikke er et stort problem slik det er nå, så kan det fort bli det om jeg ikke er bevisst hva jeg gjør. Takk for gode innspill. Anonymkode: f8f36...f60 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå