Gå til innhold

Hvordan stil har DU hjemme?✨


EternalMe

Anbefalte innlegg

Vanskelig å sette kun et ord på stilen. Personlig i allefall! Lilla entré med digert barokkinspirert speil. Har en lang gang så på gulvet er det et 3 meter langt kelimteppe i ull. Stuen er malt i en varm gråfarge og salongen består av et stort sort indisk bord med dreide ben. Hjørnesofa i grå ullblanding med forskjellige metalliske puter. 2 sennepsgule loungestoler borte ved vinduet som har tunge fløyelsgardiner fra tak til gulv. 

Kontoret er sjøgrønt og over teakskrivebordet henger et gigantisk og gammelt verdenskart. Trenger man en hvil fra arbeidet står det en grønn fløyelssofa med palmemønster og frynser på motsatt side, hehe.

Soverommet er malt i en farge fra Jotun som heter Sort Pepper. En mørk gråfarge med litt grønt i seg. Langs den ene veggen har jeg satt sammen 2 malmkommoder i brunsort som rommer masse klær samtidig som det er lett å lage forskjellige stilleben med bilder og slikt oppå.

Forskjellige innslag av grønne planter og alltid levende lys når jeg er hjemme :laugh:

De fleste møblene utenom den grønne sofaen og skrivebordet er kjøpt nytt mens omtent alt av interiør er kjøpt på gjenbruk/marked/loppis/finn.no

Er svak for farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Eier leilighet bygget i 58 og prøver å bevare særpreget den har uten å endre for mye. Det blir det en blanding av ikea, skandinavisk, min kunstneristiske kone, gammelt og nytt, lyst men lunt og hjemmekoselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eklektisk stil med mye innslag av sterke farger. Love it!

Folk blir glade og forundret når de kommer inn her :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet manglende stilsans, begrenset økonomi og småbarn som til tider går hardt utover møblementet kjører vi IKEA-stil. På sikt håper jeg å utvikle en personlighet og interiøret eller i det minste male litt i sprekere farger. Nå er alle rommene kjedelige og grå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, MapleSirup skrev:

Eklektisk stil med mye innslag av sterke farger. Love it!

Folk blir glade og forundret når de kommer inn her :) 

Ååh, nå ble jeg skikkelig nysgjerrig og glad for at andre også bruker sterke farger! Føler også at folk blir positivt forundret når de kommer på besøk her. Hvordan ser din fargepalett ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i 40 årene, ergo har jeg vært gjennom 90-tallets fargeglade periode med vinrøde vegger i et rom, bondeblå vegger i et annet rom, vogngrønne vegger i et tredje osv. Når vi var lei dette ble det lyse vegger og der er jeg enda. Har vært gjennom en og annen kontrastvegg i mørkt brungrått osv, men heller fremdeles mot det lyse. I dag har vi mørk spisestue og skjenk, lyse spisestuestoler, og lys beige sofa og lenestoler. Tror jeg lander litt mot Slettvoll-stilen. Har innimellom puter og litt pynt med farger, men basisen er lys og nøytral. 

Anonymkode: f214c...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mayumie skrev:

Ååh, nå ble jeg skikkelig nysgjerrig og glad for at andre også bruker sterke farger! Føler også at folk blir positivt forundret når de kommer på besøk her. Hvordan ser din fargepalett ut? :)

Grønn, rosa og gul :)  I tillegg til noe gammelt treverk. Det høres vanvittig ut, men det passer godt :)

Du? Din palett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MapleSirup skrev:

Grønn, rosa og gul :)  I tillegg til noe gammelt treverk. Det høres vanvittig ut, men det passer godt :)

Du? Din palett?

Høres vanvittig kult ut! :) Her går det i gul, grått og lilla med innslag av grønt og gull :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mayumie skrev:

Høres vanvittig kult ut! :) Her går det i gul, grått og lilla med innslag av grønt og gull :laugh: 

Høres kjempekult ut :) Likte innslaget av gull. Jeg mangler nok et metall som går igjennom her.... Vet ikke helt hva det skal være enda :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2016 den 4.20, Mayumie skrev:

Vanskelig å sette kun et ord på stilen. Personlig i allefall! Lilla entré med digert barokkinspirert speil. Har en lang gang så på gulvet er det et 3 meter langt kelimteppe i ull. Stuen er malt i en varm gråfarge og salongen består av et stort sort indisk bord med dreide ben. Hjørnesofa i grå ullblanding med forskjellige metalliske puter. 2 sennepsgule loungestoler borte ved vinduet som har tunge fløyelsgardiner fra tak til gulv. 

Kontoret er sjøgrønt og over teakskrivebordet henger et gigantisk og gammelt verdenskart. Trenger man en hvil fra arbeidet står det en grønn fløyelssofa med palmemønster og frynser på motsatt side, hehe.

Soverommet er malt i en farge fra Jotun som heter Sort Pepper. En mørk gråfarge med litt grønt i seg. Langs den ene veggen har jeg satt sammen 2 malmkommoder i brunsort som rommer masse klær samtidig som det er lett å lage forskjellige stilleben med bilder og slikt oppå.

Forskjellige innslag av grønne planter og alltid levende lys når jeg er hjemme :laugh:

De fleste møblene utenom den grønne sofaen og skrivebordet er kjøpt nytt mens omtent alt av interiør er kjøpt på gjenbruk/marked/loppis/finn.no

Er svak for farger.

Åååh...det hørtes fantastisk nydelig ut! :Nikke:

Anonymkode: 81f9c...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVILKEN HVILKEN HVIIIIILKEEEEEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 40cc4...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh...det hørtes fantastisk nydelig ut! :Nikke:

Anonymkode: 81f9c...e68

Tusen takk! Er veldig glad i hjemmet mitt. Får så god energi av fargene :) hvilken stil har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører på med den stilige stilen "vi flytta sammen og tok med oss hver våre møbler som ikke passer sammen." (også kjent som studentkollektiv uten studenter) Vi passer på å ha mest mulig lakkerte sponplater og det er selvfølgelig viktig at ingen beskylder oss for å ha smak for noe annet enn billigkroken på IKEA. Vi pynter med brødsmuler på gulvet, i tillegg slenger vi fra oss et brukt klesplagg her og der som fiffig dekorasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalistisk, tomt... Haha! 

Har for det meste hvite møbler, en grå sofa, persienner og beige duker på bordene. Og et par telysholdere på bordet. Har egentlig ikke en stil. Er ikke så glad i pynt og er ikke glad i shopping. Så da blir det tomt... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart ferdig å pusse opp. Ufattelig fornøyd med resultatet, derav bilde, selv om jeg vet at det slettes ikke er for alle 😊

20161008_191153.jpg

Anonymkode: c8806...99c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2016 den 22.12, EternalMe skrev:

Nyskjerrig som jeg er lurer jeg på hvordan stil DU har hjemme?😄. 

Jeg har vel egentlig ikke EN stil...

men jeg liker å blande klassisk med litt moderne.
Jeg har ikke tid/råd til å være så veldig stilsikker, jeg har egentlig god smak... men jeg har småbarn som roter og ødelegger ting... tegner på veggene og sånn selv om de ikke får lov... de sniker seg til alikevel! Jeg gjemmer tusjer og blyanter, men plutselig har de fått tak i noe - og mens jeg står og kokkellerer... hmmmmmmmmmm takk o lov for de magiske svampene jeg bestilte fra ebay, de fjerner til og med vanskelige tusjmerker uten å ødelegge veggen!

Men jeg har falmlet maling her og der, og brantmuren ser jo ikke ut..... 

 

Men ellers da - så ser det jo koselig ut - i skumringen.

Lyse vegger, brystpanel, lyse klassiske gardiner, stor V-stue - forlenget i ene delen, stort kjøkken, halvåpen løsning, moderne hvite kjøkkenskap, egen spisekrok på kjøkken, 

på stue er der mest mørkt treverk og mørk U-sofa... så det går litt i lyst og mørkt... 

jeg tiltrekkes veldig av det etniske, så blander litt fra sørligere deler av verden. 

 

Anonymkode: 1fe63...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...