Gjest lizard queen Skrevet 2. september 2016 #41 Skrevet 2. september 2016 Det beste imo er sunt kosthold. Da mener jeg ikke et norsk husmannskosthold, men et virkelig optimalt kosthold med mye grønnsaker (tre om dagen? for lite!!), mye protein, og sunt fett, og seff mye vann, en del aktivitet og frisk luft, og mye søvn. Og seff, la huden puste og få litt luft på seg! Sov med åpent vindu gjerne, ikke overbruk sminke (jada, jeg vet, men du trenger vel strengt tatt ikke sju lag med produkt på ansiktet hver dag?) og bytt sengetøy ofte-ish. Å gni trynet mot døde hudceller og fett natta lang gjør deg ingen tjenester. Altså, dette her virker som selvfølgeligheter, men det funker. Seff, noen har supergener og har plettfri hud til tross for klippekort hos Burgerking, og for noen forblir huden stygg uansett hvor mye laks og brokkoli de spiser, men de fleste kan nå LANGT bare ved å skjerpe opp livsstilen sin. Ikke minst får man mange andre goder med på kjøpet! Spis for helsa, så følger utseendet etter. Og ja, hudkremer og behandlinger kan ha sin plass de også, men på sikt kommer du ikke utenom livsstilen din, og dessuten er det satan så dyrt hvis du skal ha ting som faktisk funker.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #42 Skrevet 3. september 2016 Den 30 augusti 2016 at 21.50, AnonymBruker skrev: Bruker kun mineral sminke. Renser morgen og kveld med mild rens, brukte sterk rens før for trodde det skulle ta knekken på urenhetene men etter maaaange år med hud som ikke ble bedre av sterke kremer og rens erfarte jeg at det var nettopp for sterke produkter som gjorde huden stygg. Nå bruker jeg kun mild rens morgen og kveld, skrubb en til to ganger i uka i dusjen, og såklart oljefri fuktighetskrem hver dag og natt. Også etter jeg kjøpte sneglekrem fikk jeg nydelig babyhud jeg før bare kunne drømme om etter bare noen gangers bruk :D Anonymkode: ec195...0d6 Vilken mineralsminke brukar du? Syns det är vanskelig att finna en som blir fin på min hud. Har ljus hy med fräknar och stora porer. Bareminerals feks gör att jag ser helt kakig och tørr ut i ansiktet. Anonymkode: 7eaa4...065
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #43 Skrevet 3. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vilken mineralsminke brukar du? Syns det är vanskelig att finna en som blir fin på min hud. Har ljus hy med fräknar och stora porer. Bareminerals feks gör att jag ser helt kakig och tørr ut i ansiktet. Anonymkode: 7eaa4...065 Tromborg sitt pudder er veldig bra! Anonymkode: 81a49...2c4
PaperFlower Skrevet 3. september 2016 #44 Skrevet 3. september 2016 Jeg sverger til å bare vaske huden med vann, og fjerne sminke med vann, og bruke uraffinert kokosolje som fuktighetskrem. Av og til lager jeg en kokosolje m/sukker-skrubb som fungerer kjempefint. Jeg slet veldig mye med kviser når jeg brukte ordentlige kremer og gudne vet hva, men med en gang jeg sluttet ble huden min fin. Og jo flinkere jeg er til å bruke kokosolje som fuktighetskrem jo finere blir huden min. Er for øvrig skjeldent ute i sola så krem med solfaktor er ikke noe jeg tenker på.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 #45 Skrevet 3. september 2016 Er hudpleier og gjør alt etter boka, alikevel var det kun under 2 og 3 trimester at jeg har hatt en merkbar vakker hud. Kort tid etter fødsel ble den grå og oljete igjen. Men kjemisk peeling fungerer faktisk, fikk nydelig hud i noen mnd etterpå. Anonymkode: 26056...a86
Neutral90 Skrevet 3. september 2016 #46 Skrevet 3. september 2016 Skin cleanser fra Korres. Naturlig produkt, ble kvitt kvisene på to dager
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #47 Skrevet 6. september 2016 Den 3.9.2016 at 20.20, AnonymBruker skrev: Er hudpleier og gjør alt etter boka, alikevel var det kun under 2 og 3 trimester at jeg har hatt en merkbar vakker hud. Kort tid etter fødsel ble den grå og oljete igjen. Men kjemisk peeling fungerer faktisk, fikk nydelig hud i noen mnd etterpå. Anonymkode: 26056...a86 mener du da syrepeeling? som i dr. oz-produktene? Anonymkode: 7a66e...08a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #48 Skrevet 6. september 2016 Jeg tror ikke alltid på alskens produkter. Tror mange av de dyre produktene kun er for å tjene penger. Jeg har alltid hatt veldig fin hud, fått mange komplimenter for huden min. Får det stadig, ser mye yngre ut naturlig. Føler jeg har gode gener. Faren min har fantastisk hud, han ser ut som han er ca 30 år yngre ut enn han er, alle blir sjokkerte når de hører alderen hans og han har aldri brukt noe på huden sin bortsett fra vann! Jeg føler jeg har samme hud som pappa. Var en gang hos en hudlege ( pga noe annet , et utslett på kroppen ), men som kommenterte at jeg aldri må gjøre noe med huden min, at jeg må la den være i fred ( noe jeg forøvrig alltid har gjort ). Han var imponert over huden min, spurte hva jeg brukte, det samme gjorde sekretæren hans. En mann i kassa på Rimi spurte hva jeg bruker på huden min, tidligere kollegaer har spurt hva jeg bruker, ei ba meg skrive ned eksakt hva jeg bruker. Jeg har ikke tall på hvor mange ukjent som har spurt meg om huden min, fremmede som har stoppet meg på gata faktisk, også i utlandet. Så poenget mitt er at det enkle er ofte det beste. Jeg bruker nå mest naturlige oljer, som olivenolje, jojoba olje etc. Og solkrem, men ikke for mye for man bør ha solkremfrie dager også. Sola er også bra for huden innimellom, men ikke ligg og stek deg leeenge, og aldri bruk solarium. Alt med måte. Mener å ha lest at mange solkremer har stoffer som går inn i blodbanene våre og som kan forstyrre hormoner etc, føre til ubalanser. Sov nok, søvn er superviktig, tren ( men ikke for mye heller, man ser at de som trener for mye kan få gusten hud fordi de aldri får hvilt seg ordenlig, aldri restituert seg, synes f.eks mange toppidrettsutøvere ikke har spesielt fin hud... Det blir for hardt for kroppen...Prioriter å sove hvis du er sliten foran å trene f.eks. Spis næringsrikt, og ikke spis lettprodukter, spis helst vanlig, sunn mat, ikke slankeprodukter, men mat med næring, og nok fett er viktig! En annen ting : slutt å plukk for mye på huden deres! Ser at flere her nevner f.eks syrebehandlinger. Det har jeg aldri prøvd, men tror de kan gjøre vondt verre...Tror mange peeler og plukker på huden sin for mye...La den være mest mulig i fred! Anonymkode: 65cd9...8df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå