Gå til innhold

Pannkaker...nam nam!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg bare lurer på hva folk spiser på vanlige pannekaker.

Om dere spiser de med bacon, eventuelt hvordan dere tilbreder baconet ( i røren,utenfor.o.l.)

Men det jeg egentlig mest av alt lurer på er hvilket syltetøy dere spiser til..

Jeg er oppvokst med å spise tyttebærsyltetøy til pannekaker, og hver gang jeg sier det til noen blir alle like oversaket...er det bare jeg som er vant til det eller er det flere der ute som også spiser tyttebærsyltetøy?

:hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best pannekaker med bacon i. da steker jeg først baconbiter, før jeg har røren i og litt bacon i hver pannekake. har alltid sukker på baconpannekakene (ja, det er faktisk godt).

Jeg bruker ikke så mye syltetøy på pannekakene, jeg liker best versjonen ovenfor eller med sukker og noen dråper sitronsaft (fra grønn flaske). men skal det være syltetøy må det være jordbær.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Jeg steker bacon som jeg spiser ved siden av pannekakene. Så har jeg masse sukker og blåbærsyltetøy inni :sikle:

Skrevet

Jeg har alltid sukker på pannekakene. Syltetøy har jeg på noen ganger, og da må det være "bringebær- og ripssyltetøy" eller blåbærsyltetøy.

Bacon har jeg bare prøvd en gang på pannekaker, og da ble baconen stekt ved siden av.

Skrevet

Jeg vil helst ha jordbærsyltetøy på pannekakene, men steker bacon til de andre, for det liker dem best :wink:

Skrevet

Jeg er vant til å spise sukker eller blåbærsyltetøy på pannekaker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes sukker og sitronsaft er kjempegodt på pannekaker. Bacon og blåbærsyltetøy bruker jeg også men ikke samtidig :)

Skrevet

Spiser jordbær eller bringebærsyltetøy på pannekaker, har aldri smakt bacon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tyttebærsyltetøy!??! Aldri hørt før..

Jeg spiser helst med bacon (stekt ved siden av) eller sukker. Er ikke så glad i syltetøy, men om jeg må er det bringebær det går i.

Skrevet

Spiser enten blåbærsyltetøy eller sukker når det er vanlige pannekaker. Om vi har kjøtt i pannekakene kutter vi det i små biter og har det i røra, mens til frokostpannekaker har vi det ved sidenav. En middagsgjest fikk oss til å prøve sukker og sitron en gang, og det var også godt.

Ellers hører jo pannekaker og suppe sammen da. Enten blåbærsuppe eller betasuppe eller ertesuppe synes jeg det må være.

Skrevet

Bacon på pannekaker er blæh. Vi spiser pannekaker med sukker og presset sitron eller blåbær, da vi var små hadde vi ofte sirup på, så det hender det også.

Skrevet

Har aldri smakt noe annet enn pannekaker med sukker eller blåbærsyltetøy.

Skrevet

Jeg husker pappa lagde pannekaker med maiskorn en gang jeg var liten. Det er det beste jeg noensinne har smakt, men pappa husker ikke hvordan han lagde de... Kanskje ikke rart, siden det er sikkert 20 år siden...

Ellers varierer jeg litt på pannekaker. Noen ganger sukker, noen ganger syltetøy og noen ganger bacon. Nå tror jeg at jeg kommer til å få dilla på ovnspannekaker med fyll og slikt, en litt mer middagsvariant. (Se egen tråd her en plass.)

Skrevet

Oj! Kom nettopp på at jeg forrige helg fikk servert ovnspannekake med epler. Så da har jeg altså smakt noe annet enn blåbær og sukker da..

Skrevet

Pannekaker skal enten ha sukker på seg eller allerhelst lønnesirup.

Syltetøy hos oss er helst nyrørt blåbær.

Skrevet

spiser enten med bare sukker, eller med sukker og blåbærsyltetøy, eller med sukker, stekt bacon + noen sitrondråper.... det er vel alternativene jeg har prøvd hittil og som er vinnere. :ler:

men med eple hørtes faktisk godt ut!! ikke nødvendigvis ovnsbakt engang, men epleskiver med ett dryss kanel?? det kunne vært noe.

Skrevet

For meg er pannekake dessert eller snacks, men mine favoritt-"pålegg" er;

-Eple og kanel

-Nutella, bringebærsyltetøy og is eller rømme

-Rørt rips og vanljekrem

-Banan og nutella

-Hermetiske pærer og after eight (smeltet i ovnen)

Hmmm.. tror jeg må lage pannekaker nå.

Skrevet

Sukker og sitronsaft er kjempegodt på pannekaker. Eller sitronmarmelade, men det er så vanskelig å få tak i.

Bacon er godt også så klart. Og blåbærsyltetøy.

Skrevet

Aldir hørt om sitronsaft på pannekaker, men siden så mange her sier at det er godt, skal jeg prøve det neste gang!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...