Gå til innhold

Vanskelig...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Zenobia skrev:

1) Sitat: Jeg synes ikke denne hjelpen er mye styr. Men synes hun det? Har du spurt konkret om akkurat det?

2) Sitat: Burde jeg unnskylde meg for det jeg tidligere skrev om at jeg syntes hun var egoistisk? Ikke om du fremdeles mener det du skrev.

3) Sitat: Hvis jeg venter for å høre hva hun sier, og hun sier at hun ikke ønsker å fortsette å booke, Da respekterer du selvsagt dette.

I mellomtiden: Vær så snill og få tankene over på noe annet. Livet har mye flott å by på :hjerte:  Vis deg fra en sprudlende, frisk og positiv side i morgen. Kanskje blir hun enda mere muggen da :fnise:  eller kanskje smitter det ;)  Hennes reaksjon vil uansett gi deg informasjon om tingenes tilstand. Oppdater gjerne tråden med hvordan det gikk :) men slutt å gruble nå :klem:

Tusen takk for svar! 

Det eneste, jeg kjenner på en stor skuffelse angående dette, så kanskje det vil være litt dumt å late sm at jeg er sprudlene, når jeg innerst inne er lei meg? Vet ikke, men du mener kanskje at hun fortjener ikke å se at jeg er lei meg?

Igjen: takk så mye for dine gode råd :)

Anonymkode: ee06c...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 

Det eneste, jeg kjenner på en stor skuffelse angående dette, så kanskje det vil være litt dumt å late sm at jeg er sprudlene, når jeg innerst inne er lei meg? Vet ikke, men du mener kanskje at hun fortjener ikke å se at jeg er lei meg?

Igjen: takk så mye for dine gode råd :)

Igjen: hva slags reaksjon ønsker du? Hva er realistisk?

Jeg ser for meg alternativene her, så jeg skal ikke komme med bombastiske svar.

1) Du viser hva du føler; at du er lei deg. Hennes reaksjon: Sur. (Husk at hun har skrevet at hun synes du er krevende)
2) Du viser hva du føler; at du er lei deg. Hennes reaksjon: Empatisk. Medfølende.
3) Du gjør gode miner til slett spill. Hennes reaksjon: Hun er glad for å få det praktiske ut av verden.
4) Du gjør gode miner til slett spill. Hennes reaksjon: Fortsatt sur.

Alternativ 4 er ikke logisk, men kan forekomme hos de som liker å manipulere andres følelser. Da kan hun bli enda mugnere fordi du burde være sur! :fnise: (La oss gå ut fra at hun ikke er sånn, og at hun bare vil få det praktiske ut av verden).

Er det ikke mest naturlig å smile når andre er i godt humør, særlig når man er forelsket?? For da har man noe man selv er glad for også.

Siden du kjenner henne, hvilken reaksjon synes du er realistisk?

Lykke til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Zenobia skrev:

Igjen: hva slags reaksjon ønsker du? Hva er realistisk?

Jeg ser for meg alternativene her, så jeg skal ikke komme med bombastiske svar.

1) Du viser hva du føler; at du er lei deg. Hennes reaksjon: Sur. (Husk at hun har skrevet at hun synes du er krevende)
2) Du viser hva du føler; at du er lei deg. Hennes reaksjon: Empatisk. Medfølende.
3) Du gjør gode miner til slett spill. Hennes reaksjon: Hun er glad for å få det praktiske ut av verden.
4) Du gjør gode miner til slett spill. Hennes reaksjon: Fortsatt sur.

Alternativ 4 er ikke logisk, men kan forekomme hos de som liker å manipulere andres følelser. Da kan hun bli enda mugnere fordi du burde være sur! :fnise: (La oss gå ut fra at hun ikke er sånn, og at hun bare vil få det praktiske ut av verden).

Er det ikke mest naturlig å smile når andre er i godt humør, særlig når man er forelsket?? For da har man noe man selv er glad for også.

Siden du kjenner henne, hvilken reaksjon synes du er realistisk?

Lykke til :hjerte:

Jeg håper jo hun ser at hun har vært kjip nå når jeg har vært her, men siden hun har klart å vært sånn hvis du skjønner, lurer jeg på om hun kanskje ikke ser det. Når man har gode venner man er nær, er det jo naturlig at man sier ifra når man føler at noe er galt, føler seg urettferdig behandlet , som jeg gjorde, men siden hun da bare kom med ei hard mld om at hun ønsker ikke å høre flere anklagelser( jeg skrev at jeg var skuffa pga hennes væremåte når jeg først kom hele veien hit, og kalte henne egoistisk siden hun hadde laget andre planer, skulle bort på lørdag selv om hun visste at jeg hadde booket siden mars ...), så lyttet hun ingenting til hvordan det opplevdes for meg, men kalte meg krevende og skrev at jeg hadde behandlet henne dårlig ( ? ) uten å begrunne hvorfor, og at vi var på forskjellige stadier i livet og at hun ønsket ikke et sånt vennskap. Dvs, hun legger jo alle premissene for et vennskap, hun ser ikke hvordan vennskapet skal være for meg. Derfor ser jeg henne nå i et annet lys. Vi har tidligere kunnet snakke i timesvis om mange typer problemstillinger, hun er dyp, men hun er også flyktig/shallow, som om hun flykter hver gang det dukker opp problemer, det ser jeg jo i form av alle de havarerte forholdene hun har hatt. Vet at hun har kuttet kontakten med flere venninner. Så hun ser ut til å mangel endel selvinnsikt. Hun skrev også den dagen at hun kom ikke til å lese flere sms, så blokkerte hun meg, til idag, da jeg kunne sende den mld om det praktiske. Det er jo ikke akkurat en ematisk væremåte? Rart, da hun har vist empati tidligere, men som sagt, nå føler jeg ikke at jeg kjenner henne lenger, og at hun bare ikke vil ha noe med meg å gjøre.

Jeg tenker fortsatt på om jeg skal sende den mld der jeg forklarer mer hva jeg tenker ( det jeg skrev her tidligere ), men det vil kanskje ikke være en god idé, siden hun har vært som hun er? Hun engasjerer seg jo ikke i meg lenger, så hvorfor skal jeg engasjere meg i å forklare henne noe da? Tenkte mer at det kan være bra for ettertiden, at det kan få henne til å tenke?

Hva tenker du om hennes oppførsel? Er det ikke litt mangel på empati her?

Hun er veldig kontrollfreak, og det ser man jo bare på måten hun svarte meg på, at hun ikke kom til å lese noen fler sms/anklagelser. Hun skulle ha kontrollen på hvordan dette utvikler seg.

Tusen takk for svaret ditt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste rådet jeg har til deg nå, er dette:

Finn sjelefreden UTEN å ha henne i tankene. Unner deg en god natts søvn, med søte drømmer om et fantastisk liv videre.

Jeg har ikke mer å kommer med; det er allerede sagt.

:klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, hva forventet du av reaksjon på melding du sendte? Du kjenner venninnen din fra før av, du vet hun er "kontrollfrik". Men akkurat det kan vel brukes om deg også nå? Du er ikke fornøyd med hvordan venninne din oppfører etter at du sa i fra og det kan virke som du vil at dette "oppgjøret" skal foregå på dine premisser. Du vil heller ikke ha noe kommentarer på at venninne din har gjort deg en del tjenester, både nå og fremover i tid.. Jeg synes faktisk du virker ganske krevende i væremåte jeg..

Du må nesten velge. Enten ber du om unnskyldning og godt vær eller så får du legge dette vennskapet bak deg. Du kan ikke regissere venninnen din - hun må få reagere som hun vil. Og de tjenestene hun skulle gjøre for deg bør du få andre til å gjøre - tenker jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reveenka skrev:

Jeg skjønner ikke helt, hva forventet du av reaksjon på melding du sendte? Du kjenner venninnen din fra før av, du vet hun er "kontrollfrik". Men akkurat det kan vel brukes om deg også nå? Du er ikke fornøyd med hvordan venninne din oppfører etter at du sa i fra og det kan virke som du vil at dette "oppgjøret" skal foregå på dine premisser. Du vil heller ikke ha noe kommentarer på at venninne din har gjort deg en del tjenester, både nå og fremover i tid.. Jeg synes faktisk du virker ganske krevende i væremåte jeg..

Du må nesten velge. Enten ber du om unnskyldning og godt vær eller så får du legge dette vennskapet bak deg. Du kan ikke regissere venninnen din - hun må få reagere som hun vil. Og de tjenestene hun skulle gjøre for deg bør du få andre til å gjøre - tenker jeg.

Hun har selv foreslått å hjelpe meg angående de tjenestene, og det har nå skjedd en gang. Tidligere jeg har vært der, har det vært et genuint vennskap mellom oss, ( ingen tjenester ), men nå har hun blitt fraværende og kald. Og jeg respekterer det, men jeg synes ikke det er mye å forvente at hun hadde satt av litt tid til å møte meg, men hun hadde andre planer. Det ble jeg skuffa over, og derfor reagerte jeg. Når hun da reagerer uten å prøve å sette seg inn i hvordan dette oppleves for meg, skurrer det i mine ører. Og angående når jeg nevnte at det vil bli dyrere ( noe ang. det praktiske ), så har det ingenting med at hun betaler noe for meg. Kun noe hun booker ( på nettet, tar kanskje noen minutter ) og levering av nøkler. Og dette er som sagt første gang jeg bruker denne "tjenesten". 

Tidligere har vi møttes ofte når jeg har vært her, hun villle alltid ta meg med på ting, gå ut etc, og jeg har også bodd hos henne. Jeg skjønner at hun vil være sammen med kjæresten sin, men siden vi har vært nære venninner, hadde det vært mer naturlig at hun f.eks introduserte han til meg, og at vi alle f.eks tok en kaffe sammen. Men hun har vært helt fraværende, og nå reiser jeg imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting: jeg har ofte tatt en kaffe med henne når hun har kommet til stedet/byen jeg bor i, selv om ikke tidspunktene har vært de mest gunstige for meg, fordi jeg vet at det var kult for henne å ha noen der når hun kom alene.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Zenobia skrev:

Det eneste rådet jeg har til deg nå, er dette:

Finn sjelefreden UTEN å ha henne i tankene. Unner deg en god natts søvn, med søte drømmer om et fantastisk liv videre.

Jeg har ikke mer å kommer med; det er allerede sagt.

:klemmer:

Tusen takk, skal prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎08‎.‎2016 at 16.01, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svaret ditt! Du skriver at jeg skrev at hun kutter tvert ved kritikk...Vel , kan skje jeg tok noe i, men jeg ser jo bare nå hva hun er i stand til å gjøre. Jeg reiser langt til den byen, og hun er nærmest helt fraværende uten å komme med et eneste forslag til å ønske å finne på noe i helgen når jeg er her, hun har tydeligvis laget andre planer, siden hun nevnte at hun ksulle bort på lørdag. Jeg synes det er veldig kald oppførsel, selv om vi ikke er nære venner lenger. Jeg har ofte tatt en kaffe med henne når hun har kommmet til byen jeg bor i ( når hun har reist dit i forbindelse med noe annet ), fordi jeg har tenkt at det var kult for henne å ha noen der når hun kommer dit alene, selv om det ikke alltid har vært på de mest gunstige tidspunktene for meg. Men jeg ser så godt nå at alt liksom skal gå på hennes premisser.

Jeg vet ikke om jeg klarer å unnskylde meg, nå som hun har vært som hun har vært. Hvor langt skal jeg synke liksom...jeg er stolt av natur, og kjenner min egen verdi. Hun har dolket meg i ryggen. Men jeg skjønner jo hvorfor du skriver det du skrev pga det praktiske.

Nå har jeg ikke svart henne noe. Er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til henne videre, og hvordan jeg skal si ifra at jeg kommer tilbake litt seinere ( så hun skjønner at jeg må fortsatt være her av og til  pga det ) Hun vet det nok siden jeg nevnte at jeg må tilbake da jeg kom, men uskker på om hun nå f.eks har bestemt seg for at jeg ikke får komme dit noe mer?

Burde jeg skrive noe mer angående at det er ok at vi holder det til kun det praktiske og at jeg kommer da og da, uten at vi har noe mer kontakt eller bare nevne det når jeg møter henne før jeg drar?

Huff, dette er en vanskelig situasjon...

Ts

Som jeg har nevnt tidligere, så virker det ikke som hun har vært en ekte venn, og forstår at du er svært skuffet over henne. I utgangspunktet tenker jeg at det var fint at du sa i fra hva du følte, og at hun burde få høre det. Som du skjønte, så foreslo jeg det om å be om unnskyldning, kun for å glatte over, slik at dette ikke skulle få ødelegge det praktiske som er viktig for deg. Det er bare du som kjenner henne, som kan føle på hva som er riktig å gjøre her! Hva som er verdt å si og gjøre osv. Hun dolket deg i ryggen, og du har stolthet og kjenner egen verdi, hvilket er svært bra! Da må du kjenne etter om det er verdt å holde på stoltheten i dette tilfellet, eller om det er lurt å svelge kamelene for å bevare dine muligheter med det praktiske hos eller med henne. Du risikerer å miste dette. Og kanskje har du allerede mistet dette likevel? Du har fått råd om å stå for dine meninger som du delte med henne, og forsvare deg ytterligere mht å svare på hennes krasse melding. Og da skriver du at du frykter å miste dine muligheter og lurer på om det beste er å la være. Så har fikk du råd om å late som om du legger deg flat, bare for å få fullført muligheten du har, og spille med den halve til hele året det her var snakk om. Og da svarer du at du er usikker på om du kan det, pga stolthet og verdighet. Skjønner at dette er vanskelig for deg, og det er heller ikke så lett å gi deg råd... Tenk over hva den muligheten hun gir deg, hva den betyr for deg, og om det kan løse via andre. Kanskje er det verdt det med mer omkostninger for å unngå denne personen? Og har du ikke råd og mulighet, tenk etter hva det vil bety å legge hele opplegget på is. Du må tenke på det viktige her nå, som er det opplegget/muligheten du får via henne, er det viktig nok, viktigere enn stoltheten, selv om du har rett, så vet du hva du kan gjøre! ;) Vond og urettferdig situasjon er det uansett, så tenker her at nå må du bare fokusere på hva som betyr mest for deg mht det praktiske! (Du trenger jo ikke ha noe videre kontakt når det praktiske er over) Kanskje kan du ikke lenger uansett velge, mht at hun kanskje allerede har tatt et valg for deg, at hun trekker tilbake muligheten hun ga deg. Forstår som sagt at det var/er viktig for deg, men mht det praktiske så er jeg overbevist om at du får ordnet dette enten via henne eller på annet vis! Vil man nok, får man det til! ;) Å være i din situasjon nå, er forståelig både vondt og vanskelig, og slik behandling av noen man har stolt på og ansett som en god venn, er fryktelig sårt og unødvendig! Kan ikke si annet mer her, tror jeg, enn at jeg forstår deg og gir deg min støtte, uansett om du velger å "legge deg flat" for denne venninnen, eller om du velger å forlate henne og hele situasjonen! Tenker her at begge deler vil være å handle på en måte som er verdighet for deg selv, du må bare nå selv finne ut hva som er det aller viktigste for deg i situasjonen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser alt her, så høres det mer og mer ut som din venninne har rett.. du høres veldig krevende ut ts! 

Og hvorfor kan du ikke bare si hva venninnen din hjelper deg med? Alle klarer jo å lese det gjennom linjene her.. 

Anonymkode: aefa8...3d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hva er det praktiske hun hjelper deg med? Er det mulig å overføre det praktiske til noen andre, eller å avslutte det praktiske? Skjønner ikke helt hva dette praktiske skulle være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎08‎.‎2016 at 1.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne jeg har kjent lenge. Nå er jeg i den byen hun bor i ( jeg bor egentlig i en annen by hun også tidligere har bodd i ). Jeg er her også pga noe annet, men trodde helt ærlig at vi skulle finne på noe sammen denne helga. Jeg har merket meg at hun er mer kjølig enn tidligere og det kom også nylig frem at hun har fått seg kjæreste, noe jeg unner henne etter lang tid som singel og mange, skal vi kalle det, ugunstige forhold. Så hva skjer når jeg kommer? Jo, noe praktisk hun lovet å hjelpe meg med gjorde hun, og vi tok en rask kaffe sammen på kafe, men etter det har hun vært helt fraværende. Hun nevnte noe om ( da vi tok kaffen ) at vi kunne ta ett glass vin i helga eller noe, men så sa hun plutselig litt seinere i samtalen at hun skulle bort på lørdag...Hun har lenge visst at jeg kommer akkurat denne helga, og det er over 3 år siden sist jeg var i denne byen, men så prioriterer hun altså å dra bort nå på lørdag ( jeg reiser mandag ) pluss at jeg hørte ikke en lyd i hele dag ( fredag ) selv om hun vet at jeg er helt alene her uten andre jeg kjenner. Jeg sa til henne da vi tok den kaffen, at jeg kom til å dra ut alene hvis hun ikke ble med meg, merker at jeg trenger å se nye folk, har vært veldig lite ute de siste årene. Vi er begge voksne. Men jeg trodde helt ærlig at hun ønsket å gjøre noe sammen med meg. Jeg synes også det er rart at hun ikke f.eks introduserte han nye typen sin, hun sa at han bor mer eller mindre hos henne selv om han også har sitt eget sted. Jeg bor i samme leilighetskompleks som de. Jeg har som sagt andre ting jeg må gjøre her, men igår kveld kjente jeg på en stor skuffelse av hele greia. Også fordi de gangene hun har kommet til byen jeg bor i, har jeg nesten alltid møtt henne, selv om det ikke hver gang passet like bra, fordi jeg tenkte at det var kult for henne. 

Så ikveld, da jeg ikke hørte noe, der hun vel vitende om at jeg er alene i den byen, skrev jeg henne en ærlig sms hvordan jeg opplevde dette og at jeg var skuffa over henne da jeg trodde vi skulle finne på noe i helga. Jeg synes man må kunne være ærlige med sine venninner, ikke late som om alt er bra når noe skurrer, det føler jeg man kan gjøre med ekte venner. Hun har også ofte sagt at vi må finne på noe på somrene etc, og når er det nydelig sommervær her f.eks, men når jeg først er her, er hun helt fraværende... Jeg skrev helt ærlig at jeg føler jeg aldri kan ha en avtale med henne lenger, ikke når jeg sjelden gang er i den byen engang og at jeg trodde hun ville prioritere det da siden hun visste dette for lenge siden, sa ifra i mars at jeg kommer denne helga...Jeg skrev videre at hun prioriterer meg rett og slett ikke og da føler ikke jeg for å prioritere henne heller. Nå har hun type det ser ut til å være seriøst med og det er helt greit, men jeg skrev at hun selv har vært singel med behov for å dra ut å møte andre og som om hun glemmer hvordan det oppleves for meg. Jeg skrev at jeg føler jeg aldri kan lage en plan med henne, og det er kjipt når man kommer til en ny by sånn og at jeg føler jeg aldri kan regne med henne.

Så svarer hun på sms'n min med å si at hun føler jeg har behandlet henne dårlig ( ? ) og vært "veldig krevende" i lang tid nå...uten å begrunne noe om hvorfor...og at det er ikke et slikt vennskap hun ønsker. Og at hun tror at vi nå er på forskjellig stadier i livet så det er best og ikke ha så mye mer kontakt. Hun har ikke energi til "drama og krangel" nå og at vi ikke sender mer anklagelser på sms, men at jeg kan kontakte henne hvis jeg trenger hjelp mens jeg er her...Jeg sitter her som et stort spørsmålstegn...!

Jeg ser henne fra en helt annen side nå, og jeg er så skuffa over henne. Ser jo så tydelig at hun er veldig egoistisk. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sittet og lyttet til problemene hun har hatt med tidligere menn...Jeg har ikke svart henne, skulle egentlig ta en tur ut alene ikveld, men murte meg selv inne istedenfor, mistet liksom lysten etter den sms'n. Jeg har skrevet en lang sms som kladd, men vet ikke om jeg kommer til å sende den til henne...Tenkte evt imorgen eller søndag. Der jeg skriver at jeg skjønner ingenting, hvordan har jeg behandlet henne dårlig, og hvordan har jeg vært veldig krevende? Hun skrev det bare plutselig uten å engang begunne det. Videre at jeg føler hun mangler selvinnsikt og at hun aldri tåler noen form for kritikk. Jeg synes det er mye bedre å være ærlig enn å late som om alt er bra selv om man selvsagt ikke alltid skal si alt man tenker og føler, jeg er selv privat og kan være tilbaketrukket, ikke buse ut med ting til enhver tid. Jeg er vokst opp i et hjem der det er naturlig å si hva man føler og at man tar vare på hverandre. Hun sa selv til meg nylig( da vi tok den kaffen ) at hun sa til kjæresten sin at hun syntes det var viktig å kunne snakke om ting...Men hun ser ikke at det kan være viktig for andre å snakke om ting...Hun nevner ord som "drama og anklagelser", når jeg skrev henne ei ærlig mld om hvordan dette opplevdes for meg. Da respekterer hun ikke meg, men trekker frem ting out of the blue, som ikke har noe med det jeg skrev å gjøre. Hun må kunne lytte til og respektere hvordan jeg opplever ting uten å angripe meg som person. Jeg stiller henne og et spørsmål, om hun synes det er mye å forvente å sette av litt tid til ei venninne som besøker byen hun bor i en sjelden gang? Vi har ofte snakket på tlf ellers f.eks, så hatt mye kontakt selv om vi bor i hver vår by. Og jeg ønsker ikke å være sammen med ei som ikke prioriterer meg. Det handler heller ikke om at man er på forskjellige stadier i livet sånn som hun prøvde å få det til å høres ut som. Det handler om å være der for de vennene man har, uansett livssituasjon, det er jo det som er ekte venner. Så hun skal droppe alle single venninner nå, bare ha venninner med kjærester? Bare ha venninner som gjør det hun gjør? Hun kutter ut de som ikke gjør det hun vil. Jeg har selv opplevd at hun har kuttet ut mange folk, og da bør hun kanskje gå litt inn i seg selv. Som om hun mangler substans. Easy come, easy go, er det noe som heter. Hun ønsker kanskje bare å ha flyktige forhold, enten det være seg venninner eller kjærester. Folk hun bare har i livet sitt av og til for så å erstatte de med noen nye, istedenfor å opprettholde vennskap. Til slutt skrev jeg at hun må ikke forvente hjelp ifra meg hvis det skulle bli slutt med han typen f.eks, evt at hun får andre problemer og forventer støtte ifra meg. Det er prisen hun må betale når hun ikke stiller opp for andre. 

Usikker på om jeg skal sende den mld? ( det siste jeg skrev her har jeg skrevet som en kladd som evt skal være en mld til henne, dvs jeg skrev hun for å forklare det her, men blir "du" når jeg evt sender den til henne )

Eller skal jeg bare la være å gjøre noe mer? Jeg må ha kontakt før jeg reiser pga noe praktisk, og trolig må jeg tilbake hit i løpet av høsten, som ikke har noe med henne å gjøre.

Huff, ser at dette ble langt...

Innspill?

"Eller skal jeg bare la være å gjøre noe mer? Jeg må ha kontakt før jeg reiser pga noe praktisk, og trolig må jeg tilbake hit i løpet av høsten, som ikke har noe med henne å gjøre"

Jeg synes du skal sove litt på dette, la livet gå sin gang i noen uker så ringer du henne. Skriv på en lapp hva du lurer på og be om konkrete eksempler. Får du ikke svar, du er tilfreds med (blir klokere av)så gå videre. Noen ganger vokser man som venner i hver sin retning, før man eventuellt møtes på midten senere.

Det blir jo slitsomt i lengden å forholde seg til veninne/venner som har en "uventet" oppførsel etter mange år. Lykke til!

Lag deg en fin dag:)

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, fiole skrev:

skrev jeg henne en ærlig sms hvordan jeg opplevde dette og at jeg var skuffa over henne da jeg trodde vi skulle finne på noe i helga. Jeg synes man må kunne være ærlige med sine venninner, ikke late som om alt er bra når noe skurrer, det føler jeg man kan gjøre med ekte venner. Hun har også ofte sagt at vi må finne på noe på somrene etc, og når er det nydelig sommervær her f.eks, men når jeg først er her, er hun helt fraværende... Jeg skrev helt ærlig at jeg føler jeg aldri kan ha en avtale med henne lenger, ikke når jeg sjelden gang er i den byen engang og at jeg trodde hun ville prioritere det da siden hun visste dette for lenge siden, sa ifra i mars at jeg kommer denne helga...Jeg skrev videre at hun prioriterer meg rett og slett ikke og da føler ikke jeg for å prioritere henne heller. Nå har hun type det ser ut til å være seriøst med og det er helt greit, men jeg skrev at hun selv har vært singel med behov for å dra ut å møte andre og som om hun glemmer hvordan det oppleves for meg. Jeg skrev at jeg føler jeg aldri kan lage en plan med henne, og det er kjipt når man kommer til en ny by sånn og at jeg føler jeg aldri kan regne med henne.

Så svarer hun på sms'n min med å si at hun føler jeg har behandlet henne dårlig ( ? ) og vært "veldig krevende" i lang tid nå...uten å begrunne noe om hvorfor...og at det er ikke et slikt vennskap hun ønsker. Og at hun tror at vi nå er på forskjellig stadier i livet så det er best og ikke ha så mye mer kontakt. Hun har ikke energi til "drama og krangel" nå og at vi ikke sender mer anklagelser på sms, men at jeg kan kontakte henne hvis jeg trenger hjelp mens jeg er her...Jeg sitter her som et stort spørsmålstegn...!

Dere var begge litt frekke i meldingene, og du startet. Det er ikke sånn at alle slipper alt de har av avtaler når det kommer en bekjent til byen. Det kan også være at hun unnlot å introdusere deg for kjæresten fordi de kanskje hadde kranglet. Hun kan ha opplevd deg som krevende når du virker desperat etter at hun må underholde deg når du kommer til byen og derfor ha nevnt at hun ikke har energi til drama og krangel.

Jeg regner med at dere ordner med det praktiske og at vennskapet kan tas opp igjen når begge får roet seg.

Anonymkode: 7b289...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, MadameDeRosa skrev:

Hva er det praktiske hun hjelper deg med? Er det mulig å overføre det praktiske til noen andre, eller å avslutte det praktiske? Skjønner ikke helt hva dette praktiske skulle være?

Enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere var begge litt frekke i meldingene, og du startet. Det er ikke sånn at alle slipper alt de har av avtaler når det kommer en bekjent til byen. Det kan også være at hun unnlot å introdusere deg for kjæresten fordi de kanskje hadde kranglet. Hun kan ha opplevd deg som krevende når du virker desperat etter at hun må underholde deg når du kommer til byen og derfor ha nevnt at hun ikke har energi til drama og krangel.

Jeg regner med at dere ordner med det praktiske og at vennskapet kan tas opp igjen når begge får roet seg.

Anonymkode: 7b289...08f

Enig her og:) Jeg ble nok litt svett for når den "varme poteten" blir kastet frem og tilbake så står det jo stille anyway.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt: Du nevner gang på gang at du ofte har tatt en kaffe med henne når hun har vært der du bor, men det var vel akkurat det hun gjorde med deg når du kom også? Hvorfor forventer du du mye mer av henne enn av deg selv?

Anonymkode: f444e...6ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...