Gå til innhold

Er jeg en kjerring eller er dette ugreit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jo enig i det - men du spør selv i overskriften om du er en kjerring eller om det er ugreit, og da ga jeg min ærlige mening. At du overreagerer. Det er bare en pute - man kan ikke la det gå innover en selv. At du i ettertid mener at han står over deg kunne jo ikke jeg vite - at det var det du egentlig klagde over. Da ville man jo svart på det, og ikke på det andre du egentlig mente, som du mente som du egentlig ikke mente. I ettertid skriver du at han står over deg. Man kunne jo ikke vite at det var tilfellet, til tross er virkelig ikke det der verdens undergang i mitt liv, men...

Nå er det flere (en liten avsporing) som er enige i at dette er et sutreforum, og folk tåler ikke de svarene man gir, selv om de er ærlige og de beste etter min mening, men jeg syntes hele forumet har undertoner av regelrett sutring og såkalt megging hele tiden. Jeg gidder sjeldent skrive her.

Det skrev jeg da klart og tydelig i hovedinnlegget, så det er ikke noe som har kommet opp i etterkant. Da må du heller lese hele HI før du svarer :) Og nei, det er ikke verdens undergang. Det har jeg aldri sagt at det er. Jeg har sagt at det er slitsomt og irriterende. I tillegg får jeg faktisk ikke til å konsentrere meg om skolearbeidet mitt når noen står lydløst bak ryggen min i en evighet. 

Putesituasjonen (:fnise:) var som nevnt i HI kun et eksempel. Det er jo ikke det at jeg raser i taket av den ene lille kommentaren der, da tror jeg at jeg måtte ha oppsøkt hjelp. Det er kun 1 av mange kommentarer daglig, og det er klart at det blir slitsomt etter hvert.

Jeg vet ikke om siste delen var rettet mot meg, men om den var det; Jeg tåler absolutt å høre ærlige meninger. Det er jo derfor jeg spør. Men føler jeg at personen som svarer har feiltolket/misforstått, kommer jeg jo så klart til å forklare hva jeg egentlig mente.

TS

Anonymkode: 3a275...c8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker han står bak deg for å komme i kontakt med deg, eller fordi han er nysgjerrig, eller kanskje han ikke har egen PC og vil se hva du gjør på. Han vet ikke at det plager deg, så da må du bare si at du synes det er ubehagelig når noen (generelt) står bak deg og ser hva du gjør på skjermen.

Angående putene i sofaen. Hvis det i en 3-seter er 14 puter, så er det gjerne ikke så god plass å sitte. Kanskje han har lyst til å sette seg og slappe av, men så er det litt vanskelig når det er 2 puter bak han, 3 til venstre og 5 til høyre, og så kommenterer han det forsiktig, og håper at du skal si at det bare er å flytte på dem om han synes det er ubehagelig å sitte begravet i puter. Han tør sikkert ikke spørre om han kan flytte de, og evt, hvor kan han legge de. Du vil vel ikke ha de på gulvet.

Anonymkode: 4f15f...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker han står bak deg for å komme i kontakt med deg, eller fordi han er nysgjerrig, eller kanskje han ikke har egen PC og vil se hva du gjør på. Han vet ikke at det plager deg, så da må du bare si at du synes det er ubehagelig når noen (generelt) står bak deg og ser hva du gjør på skjermen.

Angående putene i sofaen. Hvis det i en 3-seter er 14 puter, så er det gjerne ikke så god plass å sitte. Kanskje han har lyst til å sette seg og slappe av, men så er det litt vanskelig når det er 2 puter bak han, 3 til venstre og 5 til høyre, og så kommenterer han det forsiktig, og håper at du skal si at det bare er å flytte på dem om han synes det er ubehagelig å sitte begravet i puter. Han tør sikkert ikke spørre om han kan flytte de, og evt, hvor kan han legge de. Du vil vel ikke ha de på gulvet.

Anonymkode: 4f15f...dd0

Ja, det er egentlig det jeg også tenker. Synes det er veldig positivt at han prøver å få kontakt, PC har han, så jeg tror det er en form for å oppsøke kontakt. Det skal jeg gjøre, nå har jeg jo fått litt veiledning til hvordan jeg kan ta det opp på best mulig måte. Det har ikke skjedd igjen enda, så skal si ifra på en fin måte neste gang :) 

Han flytter dem selv (hiver alle til en side), noe som selvsagt er helt OK. Som sagt er pute-greia egentlig bare teit, og skulle bare brukes som et eksempel, og ikke noe som egentlig er et problem i det hele tatt. Det er vel mer summen av alle små kommentarene i løpet av hver dag som begynner å bli ganske plagsomt. Men for å være ærlig går egentlig kommentarene greit, det er plagsomt, men ikke noe som går ut over hverdagen min i det hele tatt, i motsetning til "invaderingen" :P 

Takk for tips!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhorning

Ville rett og slett bare sagt: "Jeg vil helst være litt i fred akkurat nå." - i et vennlig tonefall. Liker IKKE når folk ser på skjermen og hva jeg gjør, synes det er frekt og irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putesituasjonen: JEG liker å ha mye puter, når du får ditt eget hjem kan du ha så få puter som du vil, men nå må du bare godta at jeg har mye puter. Du må gjerne sitte på gulvet hvis du heller vil.

Snike-seg-innpå-situasjonen: Vettu, det er ganske ekkelt at noen står og stirrer på den måten, du kan heller spørre om hva jeg gjør. Dessuten så kan innholdet på skjærmen være privat og noe du ikke skal lese. Av og til har jeg behov for å være i fred, hvis du kjeder deg så kan du finne noe på tv, eller spille osv. Og du er veldig stille når du kommer, av og til hører jeg deg ikke og jeg skvetter når jeg ser deg, det er uhyggelig så vær snill og prøv å ikke skrem meg.

Jeg tenker at man må prøve å være litt pedagogisk. Men jeg forstår at det kan være slitsom og irriterende TS! Klapp på skuldra til deg!

Anonymkode: 57f44...dc3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Enhorning skrev:

Ville rett og slett bare sagt: "Jeg vil helst være litt i fred akkurat nå." - i et vennlig tonefall. Liker IKKE når folk ser på skjermen og hva jeg gjør, synes det er frekt og irriterende.

Da er vi to, jeg vil si at jeg er ganske tolerant på de fleste områder, men privatliv og "space" MÅ jeg ha for å ikke bli sprø. :PSpesielt når jeg skal konsentrere seg eller trenger å koble av etter en lang dag. En av de få tingene jeg ikke er villig til å inngå kompromisser på. Takk for rådet :) 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Putesituasjonen: JEG liker å ha mye puter, når du får ditt eget hjem kan du ha så få puter som du vil, men nå må du bare godta at jeg har mye puter. Du må gjerne sitte på gulvet hvis du heller vil.

Snike-seg-innpå-situasjonen: Vettu, det er ganske ekkelt at noen står og stirrer på den måten, du kan heller spørre om hva jeg gjør. Dessuten så kan innholdet på skjærmen være privat og noe du ikke skal lese. Av og til har jeg behov for å være i fred, hvis du kjeder deg så kan du finne noe på tv, eller spille osv. Og du er veldig stille når du kommer, av og til hører jeg deg ikke og jeg skvetter når jeg ser deg, det er uhyggelig så vær snill og prøv å ikke skrem meg.

Jeg tenker at man må prøve å være litt pedagogisk. Men jeg forstår at det kan være slitsom og irriterende TS! Klapp på skuldra til deg!

Anonymkode: 57f44...dc3

Det du sier er jo det jeg egentlig tenker. Jeg bor for meg selv og har egentlig lite interesse av innspill når det kommer til innredning, men så klart kan han bare flytte putene om han sier det på grunn av lite plass eller noe sånt. Og snikingen er faktisk kjempeekkel, noen ganger er han bare plutselig der, og jeg aner ikke hvor lenge han har stått der. :P 

Er bare litt redd for å være FOR krass/direkte sånn at han føler seg avvist. Det er jo synd om hensikten var kontakt. Jeg er litt usikker egentlig. Jeg skal prøve å si ifra på en litt mildere måte først, men hvis det ikke hjelper tror jeg at jeg må følge rådet ditt og være veldig direkte om hva jeg tenker.

Tusen hjertelig takk for tips og innspill :) 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som han trenger kontakt/ oppmerksomhet. Har dere noe tid sammen i løpet av dagen, frokost, middag, se tv på kvelden eller annet?

Har du spurt om det er noe han vil når ha står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.8.2016 at 10.44, pippi langstrømpe skrev:

Høres ut som han trenger kontakt/ oppmerksomhet. Har dere noe tid sammen i løpet av dagen, frokost, middag, se tv på kvelden eller annet?

Har du spurt om det er noe han vil når ha står der?

Nei, egentlig ikke. På morgenen er det å dusje, spise i full fart og repetere skolearbeid før jeg går ut døra, og jeg sitter ofte fra jeg kommer hjem til jeg legger meg nærmest, fordypt i bøker.

Vi står opp på forskjellige tidspunkt, så frokost går ikke. Middagen spiser jeg samtidig som jeg studerer. Har ikke tid til TV-titting... Uff, blir litt vanskelig det her. Det er jo synd om han søker oppmerksomhet, men jeg kan ikke være der for ham på den måten. Kanskje egoistisk, men studiene er det viktigste i livet mitt frem til jeg er ferdigutdannet, og så mye som en time fri fra skolearbeidet gjør at jeg vil slite med å henge med. Har ikke klisterhjerne for å si det veldig mildt :P

Men det kan veldig godt være, faktisk! Smart tenkt. Høres sannsynlig ut at det er fordi vi ikke gjør noe sammen, men jeg håper nesten at det er noe annet, siden jeg ikke er i en posisjon hvor jeg kan gi ham oppmerksomheten og kontakten han søker. Skal ta det opp med typen min/broren hans, kanskje de kan finne på noe sammen i blandt :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Snilt av dere å la ham bo der,men ærlig talt: klage på for mange puter hadde fått meg til å le! Han må da få kommentere noe så bagatellmessig uten at du tar deg nær av det? At du irriterer deg over en ungdom som kommenterer de minste ting,viser ikke akkurat velvilje mot at han bor hos dere,og når dere i tillegg ikke kan avse en time med å gjøre det trivelig ved å være litt med ham så syns jeg helt ærlig talt synd på ham! Du kan vel for alvor ikke mene at du ikke kan ta deg litt tid til å prate med ham,spise et hyggelig måltid sammen eller noe? Hverken du eller broren hans ofrer tid på ham,så jeg tenker at han må føle seg veldig oversett og muligens i veien. Vær så snill og vær litt medmenneskelige da,bry dere litt og få ham til å føle at han er velkommen. En time eller ett måltid er det minste dere kan gjøre syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, NotNaomi skrev:

Snilt av dere å la ham bo der,men ærlig talt: klage på for mange puter hadde fått meg til å le! Han må da få kommentere noe så bagatellmessig uten at du tar deg nær av det? At du irriterer deg over en ungdom som kommenterer de minste ting,viser ikke akkurat velvilje mot at han bor hos dere,og når dere i tillegg ikke kan avse en time med å gjøre det trivelig ved å være litt med ham så syns jeg helt ærlig talt synd på ham! Du kan vel for alvor ikke mene at du ikke kan ta deg litt tid til å prate med ham,spise et hyggelig måltid sammen eller noe? Hverken du eller broren hans ofrer tid på ham,så jeg tenker at han må føle seg veldig oversett og muligens i veien. Vær så snill og vær litt medmenneskelige da,bry dere litt og få ham til å føle at han er velkommen. En time eller ett måltid er det minste dere kan gjøre syns nå jeg.

Vær så snill og les tråden. Hvis du har gjort det så vet du jo at den pute-greia IKKE er noe jeg er sint eller flyr i taket over. Det orker jeg egentlig ikke å svare på igjen, siden jeg har forklart den saken opp til flere ganger :) Lurer du på mer angående det, les tidligere svar. 

Jo, jeg mener at jeg ikke har en time å avse daglig, kanskje ukentlig til og med. Husk på at alle ikke er like skoleflinke og har tid til å ha et liv utenom skolen. Jeg lærer sakte, er glemsk og må jobbe veldig hardt for å oppnå gode karakterer. Jeg er nødt til å vie så og si alt av fritiden min til studier for å i det hele tatt klare å henge med og ha en sjanse til å bestå. Kanskje egoistisk, men jeg er ikke villig til å risikere å ligge enda lengre bak faglig enn jeg allerede gjør. Og som sagt har broren hans tid, siden han kun jobber og ikke studerer. Skal ta det opp med ham i kveld, så lillebroren slipper å føle seg oversett.

Jeg hadde ikke skrevet denne tråden om jeg ikke hadde brydd meg. Det er klart at jeg irriterer meg over småting av og til, men jeg vil jo selvsagt at vi alle skal ha det bra. Allerede siden starten av tråden mistenkte jeg jo at det var en måte å søke kontakt på. Men at jeg bryr meg og skulle ønske at jeg hadde tiden, betyr ikke at jeg faktisk har tid. 

Uansett har jeg funnet løsningen her, så jeg tror jeg runder av tråden. Kjæresten min/broren hans har tid på ettermiddagene til å være sammen med ham, så da er det egentlig løst :) Takk for tips alle :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke en kjerring, jeg er også slik som deg. når jeg holder på med mitt vil jeg ikke ha noe i nærheten som distraherer meg, spess ikke en unge hengende over pc skjermen min eller bak ryggen min 

Anonymkode: a12d9...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill og les tråden. Hvis du har gjort det så vet du jo at den pute-greia IKKE er noe jeg er sint eller flyr i taket over. Det orker jeg egentlig ikke å svare på igjen, siden jeg har forklart den saken opp til flere ganger :) Lurer du på mer angående det, les tidligere svar. 

Jo, jeg mener at jeg ikke har en time å avse daglig, kanskje ukentlig til og med. Husk på at alle ikke er like skoleflinke og har tid til å ha et liv utenom skolen. Jeg lærer sakte, er glemsk og må jobbe veldig hardt for å oppnå gode karakterer. Jeg er nødt til å vie så og si alt av fritiden min til studier for å i det hele tatt klare å henge med og ha en sjanse til å bestå. Kanskje egoistisk, men jeg er ikke villig til å risikere å ligge enda lengre bak faglig enn jeg allerede gjør. Og som sagt har broren hans tid, siden han kun jobber og ikke studerer. Skal ta det opp med ham i kveld, så lillebroren slipper å føle seg oversett.

Jeg hadde ikke skrevet denne tråden om jeg ikke hadde brydd meg. Det er klart at jeg irriterer meg over småting av og til, men jeg vil jo selvsagt at vi alle skal ha det bra. Allerede siden starten av tråden mistenkte jeg jo at det var en måte å søke kontakt på. Men at jeg bryr meg og skulle ønske at jeg hadde tiden, betyr ikke at jeg faktisk har tid. 

Uansett har jeg funnet løsningen her, så jeg tror jeg runder av tråden. Kjæresten min/broren hans har tid på ettermiddagene til å være sammen med ham, så da er det egentlig løst :) Takk for tips alle :) 

TS

Jo,men du nevnte jo selv det med putene :-D Men ok,det er fint det løste seg da! Og lykke til med studiene,det mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jo,men du nevnte jo selv det med putene :-D Men ok,det er fint det løste seg da! Og lykke til med studiene,det mener jeg.

Ja, men det kommer frem i svarene mine hvorfor :P Uansett, ikke så viktig, måtte bare påpeke det siden jeg føler at jeg har blitt veldig misforstått i denne tråden når det kom til akkurat det punktet. Jaja!

Tusen takk skal du ha :) TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...