Gå til innhold

Venninne kommer til å overskygge bruden helt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Huff, føler jeg blir litt misforstått. Jeg er ikke jantete av meg overhodet, og jeg unner så klart min venninne å pyte seg, hun har like mye rett hun som alle andre, det har jeg sagt hele tiden! Poenget er at det tar helt av, og at det er jeg som "får alt" maset når hun planlegger to måneder i forkant av bryllup. Hun er absolutt ikke glorete av seg, kjolene er rådyre og lekre, men jeg blir irritert fordi jeg ikke forstår hvorfor hun må velge de mest dristige til bryllupet. Sånn var det i de forrige bryllupene vi var i også. Hun får oppmerksomhet uansett, fordi hun er så pen, livlig og sjarmerende. Derfor begynner jeg å lure på hvorfor det er om å gjøre å være mest mulig avkledd i et bryllup.

Jeg vet hun ikke er på KG, så jeg drister meg til å lime inn bilde av sånn ca hva slag kjole det er hun skal ha denne gangen.

4898202.jpg?itok=j3CwLATw

Den har slik åpen rygg, og fronten ligner også, bare at hennes utrigning ikke er så dristig da, men nesten lik. Til gjengjeld har hun desto større pupper enn Klum sine.

Ja, jeg burde passe mine egne saker..... det er jo ikke mitt problem. Jeg har allerede nevnt til henne at hun burde ha sjal, i alle fall i kirken. Men neida, sjalet ødelegger hele kjolen, mener hun.

Sorry hvis jeg virker Jante. Jeg klarer bare ikke la være å kjenne på irritasjon, tenker på respekten for bruden liksom.

Anonymkode: f9ca2...7c1

Har du sagt dette som jeg har uthevet til din venninne? Kanskje ikke spørre hvorfor det er om å gjøre å være mest mulig avkledd i et bryllup, da det kan virke anklagende og provoserende, men hva hun f.eks tror hadde skjedd om hun kom i en mer dekkende kjole? Mitt inntrykk er at denne typen kjoler som du viser bilde av rett og slett ikke passer seg i bryllup. Kan det være hun bare ikke er klar over det? Må også si at jeg ikke synes du virker "Jante". Og så er det lov å sikfte samtaleemne om det blir hakk i plata angående forberedelser. 

Anonymkode: aa882...974

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal folk tenke sånn fremover blir det mange som ikke blir bedt i bryllup fra nå av. Det er helt sykt hvordan tankegang kan være. Hadde ei mindre pen venninne av meg giftet seg og invitert meg, hadde jeg ikke kommet i joggebukse bare fordi jeg ikke skulle overskygge henne. Herregud... 

Folk kan ikke noe for hvordan de ser ut! Hvis folk har begynt å få så store komplekser, syns jeg synd på de! 

Anonymkode: bd998...e4b

Blir som å stille med joggebukse i bryllup, det er faktisk ikke passende,og en person hadde kommet kledd slikt å, hadde ikke vært på min invitasjon liste,

igjen det handler om å vite når det passer seg, og når det ikke passer.

Anonymkode: cde36...b30

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere sier at alle må få lov til å pynte seg osv,  men hvor har ts sagt venninnen ikke skal pynte seg da? Der handler om å kle seg ordentlig på slike selskaper og ikke komme kledd som en glamourmodell. Med dyp utringning, høy split og sånn. Jeg har vært i både bryllup, konfirmasjon og dåp hvor damer kommer upassende kledd og folk hever bryna når de ser de komme kledd som de skulle på byen. Nei, jeg er ikke misunnelig. Sjalusikortet er oppbrukt. 

Venninnen skal jo få pynte seg, men kler seg ikke upassende og vulgært i et bryllup. Tydelig hun kler seg slik for å få oppmerksomhet og menn skal sikle på ho.

Anonymkode: 17ae1...9ef

Jo men da er det jo hun (venninnen) som dummer seg ut. Det må hun jo få lov til? TS sin bekymring med at hun kommer til å "overskygge" bruden (fordi bruden er så vanvittig grå mus)  tror jeg hun kan ta det helt med ro med. Alle ser på bruden i et bryllup, man trekker bare litt på skuldrene av damer med puppene på tur....

Endret av Puny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen.

Huff, føler jeg blir litt misforstått. Jeg er ikke jantete av meg overhodet, og jeg unner så klart min venninne å pyte seg, hun har like mye rett hun som alle andre, det har jeg sagt hele tiden! Poenget er at det tar helt av, og at det er jeg som "får alt" maset når hun planlegger to måneder i forkant av bryllup. Hun er absolutt ikke glorete av seg, kjolene er rådyre og lekre, men jeg blir irritert fordi jeg ikke forstår hvorfor hun må velge de mest dristige til bryllupet. Sånn var det i de forrige bryllupene vi var i også. Hun får oppmerksomhet uansett, fordi hun er så pen, livlig og sjarmerende. Derfor begynner jeg å lure på hvorfor det er om å gjøre å være mest mulig avkledd i et bryllup.

Jeg vet hun ikke er på KG, så jeg drister meg til å lime inn bilde av sånn ca hva slag kjole det er hun skal ha denne gangen.

Den har slik åpen rygg, og fronten ligner også, bare at hennes utrigning ikke er så dristig da, men nesten lik. Til gjengjeld har hun desto større pupper enn Klum sine.

Ja, jeg burde passe mine egne saker..... det er jo ikke mitt problem. Jeg har allerede nevnt til henne at hun burde ha sjal, i alle fall i kirken. Men neida, sjalet ødelegger hele kjolen, mener hun.

Sorry hvis jeg virker Jante. Jeg klarer bare ikke la være å kjenne på irritasjon, tenker på respekten for bruden liksom.

Men dette er jo verken ditt bryllup eller du som skal gå i kjolen. Hvorfor i alle dager bryr du deg så mye? Det kan jo hende at brudeparet faktisk ikke er så høytidelige på dette. Hvis de er det blir det nok litt snakk, men det er jo fortsatt brudeparet som står i sentrum. 

Anonymkode: 25f7b...6c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenker at hvis hun har et så stort oppmerksomhetsbehov at hun faktisk velger den type kjole og såpass mye jåling i et vanlig bryllup, og i tillegg uten å sørge for at det blir litt mer anstendig i kirken, så er det mer henne det går utover enn bruden. Antageligvis uten at hun forstår det selv.

Hun vil nok få mange blikk i sin retning, og utvilsomt noen anerkjennende, men de fleste nok med misbilligelse over at hun virker å ha fullstendig mangel på sosiale antenner. Om du bryr deg om henne, så ville jeg tatt det opp med henne og prøvd å få henne til å forstå akkurat det. Det er ikke sikkert hun forstår selv at det hun ikler seg er upassende for anledningen. 

Endret av Zumo de Melocotón
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Ja det er upassende, men det er jo bare hun som driter seg ut. Bruden er uansett den vakreste den dagen, uansett hvor mye hud noen andre viser.  Ser ikke hvordan dette er ditt problem. 

Jeg var nylig i et bryllup der en av gjestene hadde verdens største utringning, hun var gravid så hadde nok ikke helt fått teken på hvordan kle de "nye" puppene sine. Det tok absolutt ikke oppmerksomheten fra bruden, alle vet at det er brudeparets dag og andres påkledning er kun et parentes.

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig

TS her igjen.

OK. "Problemet" her er ikke at hun pynter seg men at hun velger noe som er veldig "utfordrende" og avkledd. Mange av oss "gamle travere" kan si oss enig med @Arabella i at dette ble veldig avkledd. Personlig synes jeg heller ikke at det å gå med stor utringning og kort skjørt i et brullyp er mer passende enn å gå i en joggedress, slik en AB ovenfor påpeker. Men hey; live and let live. Det finnes større problemer her på jord enn akkurat dette. Din venninne vil uansett neppe "overskygge" bruden, og om hun vil vise mye hud for å få oppmerksomhet, vel, hun om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

@ArabellaPersonlig synes jeg heller ikke at det å gå med stor utringning og kort skjørt i et brullyp er mer passende enn å gå i en joggedress, slik en AB ovenfor påpeker.

Lær deg å les,

det sto at begge deller er LIKE upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg å les,

det sto at begge deller er LIKE upassende.

Lær DEG å les: begge dele er like upassende, var også mitt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen.

Om hun vil gå i dete overskygger hun ikke bruden, hun blir nok en snakkis, men ikke ofrdi hun overskyggerbruden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Lær DEG å les: begge dele er like upassende, var også mitt poeng. 

14 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

OK. "Problemet" her er ikke at hun pynter seg men at hun velger noe som er veldig "utfordrende" og avkledd. Mange av oss "gamle travere" kan si oss enig med @Arabella i at dette ble veldig avkledd. Personlig synes jeg heller ikke at det å gå med stor utringning og kort skjørt i et brullyp er mer passende enn å gå i en joggedress, slik en AB ovenfor påpeker. Men hey; live and let live. Det finnes større problemer her på jord enn akkurat dette. Din venninne vil uansett neppe "overskygge" bruden, og om hun vil vise mye hud for å få oppmerksomhet, vel, hun om det. 

. Personlig synes jeg heller ikke at det å gå med stor utringning og kort skjørt i et brullyp er mer passende enn å gå i en joggedress, slik en AB ovenfor påpeker.

Det skrev du, men det var ikke det jeg skrev. Så jo det er nok heller du som må lære deg å lese.

Blir som å stille med joggebukse i bryllup, det er faktisk ikke passende,og en person hadde kommet kledd slikt å, hadde ikke vært på min invitasjon liste,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

. Personlig synes jeg heller ikke at det å gå med stor utringning og kort skjørt i et brullyp er mer passende enn å gå i en joggedress, slik en AB ovenfor påpeker.

Det skrev du, men det var ikke det jeg skrev. Så jo det er nok heller du som må lære deg å lese.

OK, nå krangler du om ingenting, men om det var uklart; så er jeg enig med deg. Punktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg tenker at hvis hun har et så stort oppmerksomhetsbehov at hun faktisk velger den type kjole og såpass mye jåling i et vanlig bryllup, og i tillegg uten å sørge for at det blir litt mer anstendig i kirken, så er det mer henne det går utover enn bruden. Antageligvis uten at hun forstår det selv.

Hun vil nok få mange blikk i sin retning, og utvilsomt noen anerkjennende, men de fleste nok med misbilligelse over at hun virker å ha fullstendig mangel på sosiale antenner. Om du bryr deg om henne, så ville jeg tatt det opp med henne og prøvd å få henne til å forstå akkurat det. Det er ikke sikkert hun forstår selv at det hun ikler seg er upassende for anledningen. 

Den venninnen hadde ikke vært invitert i mitt bryllup/dåp/konf, og vil tenke meg at det er flere som kommer til å tenke samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev:

OK, nå krangler du om ingenting, men om det var uklart; så er jeg enig med deg. Punktum. 

Trenger to for å tango.

Let it go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zumo de Melocotón
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den venninnen hadde ikke vært invitert i mitt bryllup/dåp/konf, og vil tenke meg at det er flere som kommer til å tenke samme nå.

Jeg hadde litt vanskelig for å tolke hva du mente her. At du ikke ville tatt det opp med venninnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Jeg hadde litt vanskelig for å tolke hva du mente her. At du ikke ville tatt det opp med venninnen?

Joda, med en venninne hadde jeg tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, VinterSnø skrev:

Om hun vil gå i dete overskygger hun ikke bruden, hun blir nok en snakkis, men ikke ofrdi hun overskyggerbruden.

Enig - og intet skikkelig bryllup uten en og annen rar gjest! Greit å ha noe å snakke om liksom!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viktualia skrev:

Enig - og intet skikkelig bryllup uten en og annen rar gjest! Greit å ha noe å snakke om liksom!

Mitt brylllup, den gjesten eksludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryr deg tydeligvis mye om dette. Tror jeg bare hadde sagt noe på spøk om det. Eller sagt at det ser ut som det er hun som skal være bruden eller at hun er så pen at hun må passe seg så hun ikke blir penere enn bruden eller noe lignende. Hadde ikke satt meg ned og tatt en alvorsprat om det. Bare en eller annen kommentar og ferdig med det. Kan gjøre så hun tenker seg om. 

Ellers har du jo ikke noe med det å gjøre. Er ikke sikkert det er noen andre enn du som egentlig bryr seg om det. 

Anonymkode: b5963...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...