Gjest Lillemøy Skrevet 23. august 2016 #41 Del Skrevet 23. august 2016 Hvis noen hadde tatt spray tan, manikyr og pedikyr for mitt bryllup hadde jeg syntes det hadde vært riktig så festlig at de hadde lagt så mye i det! Spray tan syns jeg riktignok er harry, men dem om det. Utringing ned til navelen og helt åpen rygg er derimot noe annet. Tror nesten jeg hadde reagert på det selv, man vil jo ha litt klasse i et bryllup, ikke Paradise Hotel-fest. Forloveren min hadde et veldig kort kjole i mitt bryllup, jeg hadde ikke kommet på tanken å si noe om kleskode, men må si jeg ble litt skuffa av det. Det så temmelig upassende ut der vi satt i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 23. august 2016 #42 Del Skrevet 23. august 2016 31 minutter siden, FayFerner skrev: How to steal the show: Helt ok kjole i min bok, hun kan jo ikke noe for at det blåser litt i det bildet ble tatt. Hun kombinerte en høy splitt, med 0 utringning. Helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #43 Del Skrevet 23. august 2016 Nå dukka Lene Orvik sånn spontant opp i hjernen, heheh. Anonymkode: 6bf9d...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #44 Del Skrevet 23. august 2016 Ser egentlig ikke problemet. Men om så vær ærlig og si fra til venninne Du sier dere er gode venninner og dermed må være åpne og ærlige... Anonymkode: f8a07...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FayFerner Skrevet 23. august 2016 #45 Del Skrevet 23. august 2016 8 minutter siden, Puny skrev: Helt ok kjole i min bok, hun kan jo ikke noe for at det blåser litt i det bildet ble tatt. Hun kombinerte en høy splitt, med 0 utringning. Helt ok. Jada, jeg er enig med deg, helt grei kjole, brukte det bildet på gøy bare, for å vise hvordan man uansett kan stjele showet, kjolen lagde jo store overskrifter i Sverige. De likte ikke det de så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 23. august 2016 #46 Del Skrevet 23. august 2016 Hahaha! Jeg ser det hele for meg, og synes du er sjønn som tenker på bruden her:-) Du har jo sett omgivelsene bli matt i blikket mang en gang oppigjennom, tenker jeg, og vil gjøre det beste for dem begge to. Men dette må hun bare få styre med selv, så lenge hun ikke ber om råd. En brud er en brud, hun er uansett hovedperson og er ikke der for å være sexy. Noen vamper blandt gjestene er bare pirrende for kompiser og fettere, som er presset inn i finstasen på familiefest, dette blir sikkert en sjov kveld. Du aner ikke hvor hotte mine bestevenninner var i MITT bryllup, og de var omsvermet som bikuber hele kvelden. Men det ødela aldri for meg. Ikke bekymre deg, hold ut oppdateringene, og bli den beste utgaven av deg selv, du og. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #47 Del Skrevet 23. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Har utseende og klær så mye å si? Er normene og reglene for klessmak dresskode så strenge? Hvis de er det, bør de opplyses om i invitasjonen. Man kan ikke bare gå ut fra alle rent intuitivt vet hva reglene er. Anonymkode: 2e3fb...955 Det handler om å kunne ta hensyn og vite når det passer noe som tydligvis denne jenta ikke skjønner, og en som kler seg som en glamour modell ala jordan ( Katie Price ) er ikke velkommen familie selskap, som dåp, konf, bryllup og lignende. Anonymkode: cde36...b30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. august 2016 #48 Del Skrevet 23. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Vær så snill, jeg er ikke negativ over at venninnen min er pen, jeg er glad i henne og hun er skjønn. Det er bare det at hun aldri overdriver slik når det er jentefest, det er i de bryllupene vi har vært. Nei nei og atter nei, jeg er ikke misunnelig! Hun har vært min bestevenninne fra jeg var liten, hadde jeg vært av typen som ikke likte at andre får oppmerksomhet, er det i alle fall ikke henne man velger som venninne. Og jeg unner henne å pynte seg, det skrev jeg jo også. Tror det er mer det at jeg alltid har fulgt visse regler i bryllup selv, og at kjolevalget hennes ikke passer overhodet. Hvorfor dristige kjoler som viser hele stellet, dog på en stilig kjole riktignok, i en slik anledning og aldri ellers? Det er bruden jeg tenker på, for hun er så forsakt. Dette er bryllup, ikke rikmannsfest i St. Tropez liksom. Men som flere skriver, det er jo stort sett bruden som skinner likevel. Ja, jeg får bare passe mine egne saker, jeg ser jo den......Og så får jeg bare lukke ørene når min venninne ringer for ørtende gang for å legge ut om spray-tan, manikyr, veske, smykker etc etc. Anonymkode: f9ca2...7c1 Er det ikke nettopp i bryllup at man skal pynte seg i sin fineste stas da? Pleier ikke alle jenter/kvinner å pynte seg så mye de bare kan fordi bryllup er en så spesiell anledning? Hvorfor skal alle andre få lov til å gjøre seg så fine som de bare kan, men ikke venninnen din? Hvorfor skal venninnen din følge dine regler for hvordan du kler deg i et brullup? Og hvis hun er en så god venninne, har dere ikke et venninneforhold der du kan ta opp den smålige bekymringen din? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #49 Del Skrevet 23. august 2016 7 minutter siden, jabx skrev: Er det ikke nettopp i bryllup at man skal pynte seg i sin fineste stas da? Pleier ikke alle jenter/kvinner å pynte seg så mye de bare kan fordi bryllup er en så spesiell anledning? Hvorfor skal alle andre få lov til å gjøre seg så fine som de bare kan, men ikke venninnen din? Hvorfor skal venninnen din følge dine regler for hvordan du kler deg i et brullup? Og hvis hun er en så god venninne, har dere ikke et venninneforhold der du kan ta opp den smålige bekymringen din? Forskjell på å pynte seg, og å ha på en kjole med dyp utrigning som et helt tettsittende med åpen rygg også da.. Anonymkode: 180fa...344 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #50 Del Skrevet 23. august 2016 Slik som du beskriver kjolen så er ikke dette en problemstilling egentlig. Hun kommer til å fremstå som vulgær i forhold til en brud i brudekjole. Venninna di kommer til å se dum ut, og da overskygger man ikke bruden. Problem løst:) Anonymkode: 6a5fb...d77 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #51 Del Skrevet 24. august 2016 Dere sier at alle må få lov til å pynte seg osv, men hvor har ts sagt venninnen ikke skal pynte seg da? Der handler om å kle seg ordentlig på slike selskaper og ikke komme kledd som en glamourmodell. Med dyp utringning, høy split og sånn. Jeg har vært i både bryllup, konfirmasjon og dåp hvor damer kommer upassende kledd og folk hever bryna når de ser de komme kledd som de skulle på byen. Nei, jeg er ikke misunnelig. Sjalusikortet er oppbrukt. Venninnen skal jo få pynte seg, men kler seg ikke upassende og vulgært i et bryllup. Tydelig hun kler seg slik for å få oppmerksomhet og menn skal sikle på ho. Anonymkode: 17ae1...9ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #52 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg gikk så langt som ikke å invitere ei venninne i bryllupet av den grunnen. Pluss at min venninne da elsker oppmerksomheten. Store pupper, slank trent kropp, langt blindt hår og liten og nett. Min mann har ofte kommentert henne, da som i fortalt at det er så spesielt at hun alltid kler seg utfordrende og er flørtende. Men jeg ser jo på hele han at det ikke er noe han har noe imot. Om en mann plutselig kommenterer en annen kvinne, ofte, så hae han henne i tankene til tider. Så nei, ville IKKE ha henne i bryllupet mitt. Selv om hun er en god venn, vil jeg ikke at min mann skal møte henne igjen. For hun tenker ikke selv over hvordan hun egentlig oppleves av andre utad.1 Poeng? Si fra. Anonymkode: e8851...b40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #53 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg har vært i mange bryllup, også der bruden har vært mer ordinær i utseendet, likevel har det alltid vært bruden som har vært dagens vakreste. Det er noe med en brud som gjør at hun alltid blir festens midtpunkt (sammen med sin mann) Jeg har mange vakre venninner som i utgangspunktet har være festens vakreste, men likevel har ikke disse tatt glansen fra bruden. Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk ikke vært i bryllup der en gjests utringning har vært nesten ned til navlen, om så var så hadde utringningen fått mer (negativ) omtale/blikk enn gjestens vakre utseende. Tror det aller fleste fokuserer på brudeparet og deres kjærlighet, enn vakre gjester. Unntaket er som sagt om gjester kommer i et upassende antrekk. Anonymkode: 85647...53e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #54 Del Skrevet 24. august 2016 Skal folk tenke sånn fremover blir det mange som ikke blir bedt i bryllup fra nå av. Det er helt sykt hvordan tankegang kan være. Hadde ei mindre pen venninne av meg giftet seg og invitert meg, hadde jeg ikke kommet i joggebukse bare fordi jeg ikke skulle overskygge henne. Herregud... Folk kan ikke noe for hvordan de ser ut! Hvis folk har begynt å få så store komplekser, syns jeg synd på de! Anonymkode: bd998...e4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. august 2016 #55 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) URK! Typisk norsk jantelov! La nå venninda di pynte seg. Så lenge hun ikke ankommer i hvit kjole og tiara ser jeg virkelig ikke problemet. I mitt bryllup var det kvinner der som er langt vakrere enn meg, som stilte oppstriglet i de flotteste kjoler. Jeg har aldri tenkt på (før denne tråden) at de kunne "stjele" lyset fra meg. Uansett om jeg var ei burugle ikledd en onepiece ville jeg uansett få mest oppmerksomhet; et brullyp er ikke en skjønnhetskonkurranse. Det er en hyllest til kjærligheten mellom to mennesker som elsker hverandre. Endret 24. august 2016 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #56 Del Skrevet 24. august 2016 I verste fall synes jo bare alle som deg at hun kanskje kunne tonet ned utringning i akkurat den settingen. Bryllup handler jo ikke om å være den aller peneste, og sålenge hun ikke stiller i hvitt gallaantrekk og faktisk prøver likne en brud eller dukker opp i stripperantrekk er det jo ikke så mye å gjøre. Mange gjør jo som henne i bryllup, og pynting kan da ikke være forbeholdt oss som har bruk for hold in og sminke liksom. Hva med han dødskjekke kompisen som stiller i dress? Skal han og kle seg annerledes? Anonymkode: c9dda...d3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #57 Del Skrevet 24. august 2016 TS her igjen. Huff, føler jeg blir litt misforstått. Jeg er ikke jantete av meg overhodet, og jeg unner så klart min venninne å pyte seg, hun har like mye rett hun som alle andre, det har jeg sagt hele tiden! Poenget er at det tar helt av, og at det er jeg som "får alt" maset når hun planlegger to måneder i forkant av bryllup. Hun er absolutt ikke glorete av seg, kjolene er rådyre og lekre, men jeg blir irritert fordi jeg ikke forstår hvorfor hun må velge de mest dristige til bryllupet. Sånn var det i de forrige bryllupene vi var i også. Hun får oppmerksomhet uansett, fordi hun er så pen, livlig og sjarmerende. Derfor begynner jeg å lure på hvorfor det er om å gjøre å være mest mulig avkledd i et bryllup. Jeg vet hun ikke er på KG, så jeg drister meg til å lime inn bilde av sånn ca hva slag kjole det er hun skal ha denne gangen. Den har slik åpen rygg, og fronten ligner også, bare at hennes utrigning ikke er så dristig da, men nesten lik. Til gjengjeld har hun desto større pupper enn Klum sine. Ja, jeg burde passe mine egne saker..... det er jo ikke mitt problem. Jeg har allerede nevnt til henne at hun burde ha sjal, i alle fall i kirken. Men neida, sjalet ødelegger hele kjolen, mener hun. Sorry hvis jeg virker Jante. Jeg klarer bare ikke la være å kjenne på irritasjon, tenker på respekten for bruden liksom. Anonymkode: f9ca2...7c1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #58 Del Skrevet 24. august 2016 Kvinner klarer å lage drama av alt. Ikke rart dere krangler så mye! Anonymkode: 597a8...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktis Skrevet 24. august 2016 #59 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg synes aldri det er noen som overskygger bruden, uansett hvor pene de er Bruden gløder jo av lykke, og når man i tillegg ser hvordan brudgommen ser på henne, smeelt. Hun er alltid den vakreste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. august 2016 #60 Del Skrevet 24. august 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Huff, føler jeg blir litt misforstått. Jeg er ikke jantete av meg overhodet, og jeg unner så klart min venninne å pyte seg, hun har like mye rett hun som alle andre, det har jeg sagt hele tiden! Poenget er at det tar helt av, og at det er jeg som "får alt" maset når hun planlegger to måneder i forkant av bryllup. Hun er absolutt ikke glorete av seg, kjolene er rådyre og lekre, men jeg blir irritert fordi jeg ikke forstår hvorfor hun må velge de mest dristige til bryllupet. Sånn var det i de forrige bryllupene vi var i også. Hun får oppmerksomhet uansett, fordi hun er så pen, livlig og sjarmerende. Derfor begynner jeg å lure på hvorfor det er om å gjøre å være mest mulig avkledd i et bryllup. Jeg vet hun ikke er på KG, så jeg drister meg til å lime inn bilde av sånn ca hva slag kjole det er hun skal ha denne gangen. Den har slik åpen rygg, og fronten ligner også, bare at hennes utrigning ikke er så dristig da, men nesten lik. Til gjengjeld har hun desto større pupper enn Klum sine. Ja, jeg burde passe mine egne saker..... det er jo ikke mitt problem. Jeg har allerede nevnt til henne at hun burde ha sjal, i alle fall i kirken. Men neida, sjalet ødelegger hele kjolen, mener hun. Sorry hvis jeg virker Jante. Jeg klarer bare ikke la være å kjenne på irritasjon, tenker på respekten for bruden liksom. Anonymkode: f9ca2...7c1 En slik kjole er ikke passende i annet enn på nattklubb og private "seanser", etter min mening. Jeg forstår ikke hvorfor din venninne skulle ha så stort behov for å gå slik (av)kledd i et bryllup, hvis tanken faktisk ikke er å sjokkere. Og at hun nekter å dekke seg litt til med et sjal i kirken, sier meg at hun ikke har begrep om anstendighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå