Gå til innhold

Burde utroskap vært straffbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg ville bare lufte en problemstilling, og høre hva folk mener om følgende:

Burde utroskap vært straffbart når man er gift?

Anonymkode: d6191...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ser ikke helt vitsen med å lovregulere forholdet mellom to voksne parter uten at loven sier noe om hva som man ikke har lov til. Det burde være ulovlig å drive vold, mishandle barn, være utro, sette økonomien på styr, sluntre unna husvask eller kjøring til fritidsaktiviteter, nekte å utføre andre ekteskapelige plikter osv. Gi de bøter, eller fengsel. Og send eventuelle bryllupsgaver tilbake og gi gjestene kompensasjon for at de tok seg tid til alt oppstyret rundt et eventuelt bryllup avhengig av hvor lenge det er siden.

I tillegg burde kirken bli litt flinkere til å sjekke om de som gifter seg faktisk er så jomfruelige og rene som de utgir seg for der de vandrer blussende opp midtgangen i sin hvite kjole og overrekkes fra sin far til sin første og eneste mann.

Og sikkert mer enn dette også :opplyser:

:nigo:

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke!

Anonymkode: 6fab3...2d1

• Liker 3
Skrevet

Nei. Vi bør ikke la staten begynne å regulere det private sexlivet til folk på denne måten.

Anonymkode: 94c41...93a

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes dette Bør heller reguleres av hvor mye man har Vært utro. Feks så synes jeg ikke at et engangstilfelle skal straffes fordi vi alle kan gjøre feil. Er det derimot flere engangstilfeller mot samme dame.. eller lange forhold på si.. så er jeg for en form for straff. En slik type straff at de fleste ikke kommer til å gjøre det samme igjen. Man skal rett og slett få en slik redsel mot straffen at man holder seg unna første gangen. Og det burde gjelde både samboende og gifte. 

Skrevet

Nei. Men burde gi grunnlag for å kunne få skilsmisse på dagen, istedenfor å måtte være skilt ett helt år.

Anonymkode: aa888...58e

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Nei! 

Men det burde kommet tilbake som skilsmissegrunn

Hvorfor lurer du på dette TS?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, a l'orange skrev:

Ja, jeg ser ikke helt vitsen med å lovregulere forholdet mellom to voksne parter uten at loven sier noe om hva som man ikke har lov til. Det burde være ulovlig å drive vold, mishandle barn, være utro, sette økonomien på styr, sluntre unna husvask eller kjøring til fritidsaktiviteter, nekte å utføre andre ekteskapelige plikter osv. Gi de bøter, eller fengsel. Og send eventuelle bryllupsgaver tilbake og gi gjestene kompensasjon for at de tok seg tid til alt oppstyret rundt et eventuelt bryllup avhengig av hvor lenge det er siden.

I tillegg burde kirken bli litt flinkere til å sjekke om de som gifter seg faktisk er så jomfruelige og rene som de utgir seg for der de vandrer blussende opp midtgangen i sin hvite kjole og overrekkes fra sin far til sin første og eneste mann.

Og sikkert mer enn dette også :opplyser:

:nigo:

Hva da med de av oss som gikk til byfogden?

Samme krava der?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg synes dette Bør heller reguleres av hvor mye man har Vært utro. Feks så synes jeg ikke at et engangstilfelle skal straffes fordi vi alle kan gjøre feil. Er det derimot flere engangstilfeller mot samme dame.. eller lange forhold på si.. så er jeg for en form for straff. En slik type straff at de fleste ikke kommer til å gjøre det samme igjen. Man skal rett og slett få en slik redsel mot straffen at man holder seg unna første gangen. Og det burde gjelde både samboende og gifte. 

:klo:

Anonymkode: 5362c...30b

• Liker 1
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Hvordan mener du at dette skal håndheves egentlig? 

Anonymkode: 78769...7b7

• Liker 9
Skrevet

Nei. Vi vil ikke at staten skal regulere sexlivet til folk som feks I Saudi Arabia.  

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Det er straffbart i utlandet. Man kan faktisk komme i fengsel for å a blitt voldtatt.

Jeg synes ikke slik straffbarhet er greit.

• Liker 2
Skrevet

Nei. I tillegg til det som allerede er nevnt vil det være umulig å håndheve fordi ulike mennesker har ulike definisjoner av utroskap. Skal det være forskjellige regler for de som lever i monogame forhold vs de som lever i åpne forhold, eller skal de som lever i åpne forhold kunne straffes for noe de faktisk har avklart med og fått tillatelse til av partneren? Skal de som ser på emosjonelt utroskap som verre enn fysisk kunne få partneren straffet for å sende meldinger til en annen person? 

• Liker 9
Skrevet

Nei. Det hadde blitt et enormt tilbakesteg.

• Liker 2
Skrevet

Fordi fengslene våre ikke er fulle nok fra før av? 

• Liker 3
Skrevet

Ja! Jeg syns vi skal plage vårt allerede overbelastede rettsvesen med dette...

..og tilsvarende latterlige påfunn som følger hva enkelte ikke liker.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil påstå at vi i norge er litt for oppegående til å ønske noe slikt.

Anonymkode: f9f4f...196

• Liker 4
Skrevet

Hvem skal i så fall definere hva straffbar utroskap er og hvem skal bestemme straffenivået?

Engangsligg i fylla= bot på 5000 kr?

Flergangsligg i edru tilstand=fengsel opp til 2 år?

Sexchat på nett med bruk av webcam= ikke straff pga ingen fysisk kontakt?

Eller skal man bruke lover fra andre land der utroskap faktisk er ulovlig, og det straffes med pisking?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Nei, la nå tullingene få stå frem i lyset! De skal ikke tvinges til å være trofaste, det blir helt feil. Det skal være av fri vilje. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...