Gå til innhold

Venninne som kler seg upassende til å være lærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:hoho: Dette er noe av det tåpeligste jeg har lest! Etter overskriften å bedømme trodde jeg hun kledde seg tøsete i miniskjørt, utringing og høye hæler og det er upassende med mindre man jobber som prostituert. Men herregud, det hun kler seg i er en vanlig klesstil for de fleste 25-åringer, lærer eller ikke! Selv urgamle meg i starten av 30-årene kler meg sånn på fritiden! Skinny jeans er det jeg kler best og som passer kroppen min best. Og du, jeg har til og med Converse! Flere par til og med! Tenke seg til, over 20 og bruke Converse! Og samboeren min på over 40 bruker også Converse! Vi er gærne ass. Hadde sikkert kledd meg sånn på jobb også om jeg kunne, men der er det mer formelt, men jeg kler meg ikke som mine 50 år gamle kollegaer selv om jeg kler meg pent og formelt på jobb. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er lærer og nesten førti, burde du klare å stave pencil. Men kanskje du er norsklærer, og da burde du vite at man også kan skrive blyantskjørt.

Anonymkode: 33ff1...1c3

Ække lærer, nei. Kunne ikke falt meg inn. Men poenget er at det ikke er så stor forskjell på klesstilen til en 20-åring og en 40-åring i dag. Det er slutt på at man begynte å handle klærne sine på PM når man bikket 30.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om lærervenninna er hun single som kanskje har en diagnose fordi hun er single og synes drt er best å leie, og også ligger rundt??

:fnise:

Anonymkode: 33ff1...1c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft! Lærere kan gå kledd i hva de vil, så lenge det ikke er minishorts og magetopp. Jeg jobber som lærer selv, og kan fint møte opp i svart/hvit stripete bukse og rød t-skjorte, eller slim-jeans og Harry Potter-genser. 

Jeg har også dukket opp på jobb med samme klær som elevene noen ganger. De syns stort sett bare det er gøy da.

På min jobb er det miljø for å kle seg i hva man vil. Her om dagen hadde den ene læreren på seg blinkesko:) 

Til og med da jeg studerte på høgskolen var det forelesere som gikk både kledd i samme stil som studentene, og forelesere som kom med rød kjole og grønne sko o.l. Ingen brydde seg noe om det:)

Anonymkode: 7702f...69a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pft! Lærere kan gå kledd i hva de vil, så lenge det ikke er minishorts og magetopp. Jeg jobber som lærer selv, og kan fint møte opp i svart/hvit stripete bukse og rød t-skjorte, eller slim-jeans og Harry Potter-genser. 

Jeg har også dukket opp på jobb med samme klær som elevene noen ganger. De syns stort sett bare det er gøy da.

På min jobb er det miljø for å kle seg i hva man vil. Her om dagen hadde den ene læreren på seg blinkesko:)

Til og med da jeg studerte på høgskolen var det forelesere som gikk både kledd i samme stil som studentene, og forelesere som kom med rød kjole og grønne sko o.l. Ingen brydde seg noe om det:)

Jeg har jo ikke lyst til å være slem og ekkel og mobbete og sånn, egentlig. Men, seriøst :hoho:

Anonymkode: 874cc...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

HVOR får man tak i blinkesko i voksen størrelse?? :) 

Anonymkode: 5f2e4...397

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også :-D Vil ha sånne med hjul!!

Anonymkode: 874cc...674

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg og vite! :goodbye:

Anonymkode: 7c826...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes jeg foreleser på universitetet i skinny jeans og Batman t-skjorte. Har studenter som er mye penere kledd en meg. Skjønner ikke hva som er problemet. 

Anonymkode: 15e3e...600

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 21, 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Elever finner uansett ofte ting å utsette på klærne til lærerne. Vi lo av han som alltid gikk i t-skjorte selv om det var -20. vi lo av han som brukte samme hjemmestrikkede vest tre år i strekk, vi lo av hun som alltid hadde kjempestore bukser og musefletter og hun med veldig umoderne briller. 

Anonymkode: c1f9e...aba

Nettopp. I min tid på skole kritiserte vi lærerne fordi de kledde seg så gammelmodig. 

Og i dag er det stikk motsatt, leser jeg her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange lærere går helt upassende kledd, så hun passer nok godt inn... 

Lærere dratt over én kam tar på fritidsklær på jobb. De burde tatt på jobbtøy, det er faktisk ikke for mye forlangt. Ingen voksne bør ha på collegegenser på jobb, seriøst. Kanskje om du jobber i barnehage og ruller rundt på gulvet. 

Du kan jo spørre hvordan de andre lærerne kler seg. Og spørre hvorfor lærere er så allergiske til jobbtøy... (da blir hun nok sur) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Harry Potter-genser og blinkesko... hvorfor insisterer de på å signalisere til elevene "jeg er überkul og gir f i jobben og dere"? Etterpå klages det på at elevene ikke respekterer dem. Kanskje begynne å kle dere som fagprofesjonelle med respekt for jobben og elevene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 21, 2016 at 21.05, AnonymBruker skrev:

Har gått lærerstudiet, og skjønner problemet. Det har med å beholde litt autoritet som lærer å gjøre. Er man på jobb, så er man på jobb. Trenger ikke dress-klær heller, men ikke kle seg som en ungdomsskoleelev. 

Anonymkode: 87614...9db

Jobber du som lærer? Da burde du vite at jeans er helt akseptabelt og vanlig jobbantrekk på de fleste norske skoler! 

Anonymkode: e66a3...fb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 20.41, AnonymBruker skrev:

Hei! Trenger råd til hvordan jeg kan fortelle min venninne at hun bør kle seg annerledes på jobb. Hun er 25 år og har akkurat startet i jobb som lærer på en videregående skole. En del av elevene kjenner henne fra før,siden hun var en del vikar på samme skole mens hun var under utdannelse. Så vidt jeg har hørt, er hun dyktig i jobben sin,og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet og slikt,men problemet er måten hun kler seg på. Hun kler seg akkurat som elevene! Jeg har en yngre søster som går på den aktuelle skolen, og synes dette er veldig pinlig og rart. Elevene forventer at lærerne kler seg mer voksent,i f.eks skjorter og bluser og evt."dame"-dress. Venninnen min kler seg alltid i slim fit jeans(som kanskje kunne gått an med den rette overdelen), og helst i collegegensere fra Nike o.l som overdel. Hun har en sporty og laidback stil til vanlig, men det passer seg jo ikke på jobb foran en gjeng ungdommer. Hun bruker akkurat samme klær og sko som lillesøsteren min og hennes venninner,og de synes dette virker som et desperat forsøk på å se yngre ut enn hun er. Dessverre har hun svært få unge kolleger, ellers hadde hun kanskje skjønt at hun burde kle seg mer voksent. De fleste kollegene hennes er dobbelt så gamle som henne,så hun tenker sikkert ikke på at på jobb er det mer den stilen hun bør legge seg på. 

Hvordan si dette til henne uten å såre henne? 

Anonymkode: ab2c4...3e6

Fortell henne at du er streit, tradisjonell og konservativ og at du ikke synes  noe om at hun er "kompis" med klassen fremfor en myndig, voksen person.

Jeg personlig elsket lærere som var voksne, hatet de som skulle være kompis med klassen.. lærte ikke en dritt av det. Bare tull og mas..

Anonymkode: c29e6...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell henne at du er streit, tradisjonell og konservativ og at du ikke synes  noe om at hun er "kompis" med klassen fremfor en myndig, voksen person.

Jeg personlig elsket lærere som var voksne, hatet de som skulle være kompis med klassen.. lærte ikke en dritt av det. Bare tull og mas..

Anonymkode: c29e6...673

Ts skriver jo at hun er dyktig i jobben og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 21, 2016 at 21.43, AnonymBruker skrev:

Jeg ER i utgangspunket god venninne med hun jeg skriver om, men jeg har vært litt usikker på hva jeg skal tenke om henne i det siste pga dette med klesstilen hennes. Foreldrene mine er forresten fullstendig enige med min søster i at klesstilen hennes er helt feil for jobben hennes. De er med på å le av dette rundt middagsbordet når jeg har vært på besøk hjemme. De sier også at de har snakket med andre foreldre til elever som synes dette er rart,og at det snakkes mye om dette. De har forøvrig også kommentert at hun sikkert gjør dette for å få oppmerksomhet fra elevene sine (guttene), siden hun har ganske flotte bein i disse skinn jeansene. Har ikke inntrykk av at venninnen min har noen slik interesse av elevene sine,men jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger,når så mange reagerer. TS

Men himmel og hav!!!! Hva er det med din familie??? Din søster baktanker læreren sin som i tillegg er din venninne, og du støtter din søster? Og nå henger foreldrene dine dette tullet også?? Jeg jobber som lærer på videregående og kler meg akkurat som jeg vil. Av og til skinne jeans, t- skjorter, andre dager blyantskjørt. Elevene respekterer IKKE lærere pga klesstil. Dette "problemet"  eksisterer nok ikke på skolen, men kun i din familie. Tror " venninnen" har bedre venner enn deg! 

Anonymkode: e66a3...fb0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 21.12, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en dress code om å "kle seg mer voksent", det handler jo bare om at alle de andre lærerne er eldre! Ei på femti kler seg som ei på femti. Det betyr IKKE at ei på tjuefem skal gjøre det samme. Og damedress - hvis du her nener drakt - ville blitt rimelig rart på skolen jeg jobber, i hvert fall. 

Hvis søsteren din har et problem med lærerens stil, er det KUN søsterens problem. Ikke lærerens. Og jeg synes det er rart du ikke forstår dette. 

Jeg tipper mora deres er en litt uptight dame som kler seg pertentlig og snakker dritt om halve nabolaget/kollegaer/bygda generelt. 

Den 21.8.2016 at 21.43, AnonymBruker skrev:

Jeg ER i utgangspunket god venninne med hun jeg skriver om, men jeg har vært litt usikker på hva jeg skal tenke om henne i det siste pga dette med klesstilen hennes. Foreldrene mine er forresten fullstendig enige med min søster i at klesstilen hennes er helt feil for jobben hennes. De er med på å le av dette rundt middagsbordet når jeg har vært på besøk hjemme. De sier også at de har snakket med andre foreldre til elever som synes dette er rart,og at det snakkes mye om dette. De har forøvrig også kommentert at hun sikkert gjør dette for å få oppmerksomhet fra elevene sine (guttene), siden hun har ganske flotte bein i disse skinn jeansene. Har ikke inntrykk av at venninnen min har noen slik interesse av elevene sine,men jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger,når så mange reagerer. TS

I rest my case... 

Anonymkode: 8228b...9c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. august 2016 at 20.41, AnonymBruker skrev:

Hei! Trenger råd til hvordan jeg kan fortelle min venninne at hun bør kle seg annerledes på jobb. Hun er 25 år og har akkurat startet i jobb som lærer på en videregående skole. En del av elevene kjenner henne fra før,siden hun var en del vikar på samme skole mens hun var under utdannelse. Så vidt jeg har hørt, er hun dyktig i jobben sin,og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet og slikt,men problemet er måten hun kler seg på. Hun kler seg akkurat som elevene! Jeg har en yngre søster som går på den aktuelle skolen, og synes dette er veldig pinlig og rart. Elevene forventer at lærerne kler seg mer voksent,i f.eks skjorter og bluser og evt."dame"-dress. Venninnen min kler seg alltid i slim fit jeans(som kanskje kunne gått an med den rette overdelen), og helst i collegegensere fra Nike o.l som overdel. Hun har en sporty og laidback stil til vanlig, men det passer seg jo ikke på jobb foran en gjeng ungdommer. Hun bruker akkurat samme klær og sko som lillesøsteren min og hennes venninner,og de synes dette virker som et desperat forsøk på å se yngre ut enn hun er. Dessverre har hun svært få unge kolleger, ellers hadde hun kanskje skjønt at hun burde kle seg mer voksent. De fleste kollegene hennes er dobbelt så gamle som henne,så hun tenker sikkert ikke på at på jobb er det mer den stilen hun bør legge seg på. 

Hvordan si dette til henne uten å såre henne? 

Ts: elevene til din venninne kommer med overveldende sannsynlighet til å synes hun er ei gammal ukul kjerring uansett hva hun kler seg i. I forhold til "dame" dress (hva er det?!): som kvinne så kler du deg ikke i noe som kan ligne på noe en sekretær noensinne ville bli sett i  dersom du ikke for all evig fremtid vil bli behandlet nettopp som en ... Sekretær. Bukse og genser er mye (og da mener jeg veldig mye!) bedre enn skjørt eller "pen" bukse og skjorte/bluse. Som er et antrekk egentlig kun menn bør gå i på jobb. Kvinner blir ikke tatt på alvor i slikt.

Anonymkode: 780f8...441

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...