Gå til innhold

Venninne som kler seg upassende til å være lærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS

Anonymkode: ab2c4...3e6

Du burde heller fokusere på at søsteren din ikke eier folkeskikk. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det rareste jeg noensinne har lest, mest fordi det sitter en familie - nei, et helt samfunn siden andre foreldre også "reagerer", og baksnakker en 25 år gammel lærer som kler seg som en 25-åring. 

Hadde hun fått respekt hvis hun kledde seg som hun var 60? Neppe, da hadde hun blitt baksnakket da og gitt. Tror dette bunner ut i misunnelse blant jentene, at det er kommet en ung pen lærerinne, og så har de åpenbart ikke lært hvordan de skal takle den følelsen, siden generasjonen over også virker litt..kort..

Anonymkode: c98d5...118

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting fra meg: Du sier at hun ikke får respekt pga måten hun kler seg på. Slik som du beskriver søsteren din og hennes venninner (og forsåvidt foreldrene dine), så virker de ikke akkurat som typen til å respektere noen som helst. 

Anonymkode: cb732...4ee

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: Legg merke til at ingen i denne tråden er enig med deg, søsteren din, foreldrene dine og den drittsamlingen av "andre foreldre". Kanskje du bør ta det til deg. 

Der sa du faktisk noe, første gang jeg har sett en tråd med så mange svar der alle er enig! That says a lot..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ER i utgangspunket god venninne med hun jeg skriver om, men jeg har vært litt usikker på hva jeg skal tenke om henne i det siste pga dette med klesstilen hennes. Foreldrene mine er forresten fullstendig enige med min søster i at klesstilen hennes er helt feil for jobben hennes. De er med på å le av dette rundt middagsbordet når jeg har vært på besøk hjemme. De sier også at de har snakket med andre foreldre til elever som synes dette er rart,og at det snakkes mye om dette. De har forøvrig også kommentert at hun sikkert gjør dette for å få oppmerksomhet fra elevene sine (guttene), siden hun har ganske flotte bein i disse skinn jeansene. Har ikke inntrykk av at venninnen min har noen slik interesse av elevene sine,men jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger,når så mange reagerer. TS

Ærlig talt! 

Så foreldrene dine sitter å ler ut læreren mens søsteren din hører på? 

De burde ikke fått lov å oppdra barn, det er sånn man lager mobbere og generelt jævlige mennesker. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syns hun bør prøve å skille seg ut fra elevene, og heller være mer lik kollegene utseendemessig,på jobb. TS

Noe så teit å si. Lærere på videregående er jo i alder fra tjueårene til nærmere pensjonsalder (og noen over). Skal alle lærerne kle seg likt etter samme dresskode, uansett alder og hva de føler seg vel i?

Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS

Hvilket image? Det er da ikke noe image å kle seg som en helt vanlig 25-åring når man er 25.

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er noe spesiell dresscode altså, men det de fleste kvinnelig lærerene går i jeans som ikke er så slimfit, samt skjorter,bluser eller gensere med "voksent" preg (noe elevene aldri ville gått med.) Det er visst bare én dame som går med "dame"-dress. Det er vel derfor en uskreven dresscode for å kle seg mer voksent? Siden alle de andre gjør det? Det har blitt sånn at søsteren min ikke har lyst til å gå med visse plagg hun har, fordi det er flaut å gå med de samme som læreren. TS

Hahahah, beklager at jeg ler men dette er jo helt latterlig! Den uskrevne dresscoden på en skole er å kle seg i rene, normale klær. Det innbefatter det meste utenom gamle, slitte klær med svettelukt og klær som er for utfordrende og viser for mye hud. Hvis søstera di synes det er flaut å ha samme klær som en 25-åring, står hun fritt til å kle seg i noe annet. Hvis lærere skulle ha byttet stil hver gang en elev mente noe negativt om klærne, hadde de ikke fått gjort stort annet enn å bytte stil. 
Søstera står helt fritt til å bytte stil dersom hun ikke ønsker å se ut som en 25-åring.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ER i utgangspunket god venninne med hun jeg skriver om, men jeg har vært litt usikker på hva jeg skal tenke om henne i det siste pga dette med klesstilen hennes. Foreldrene mine er forresten fullstendig enige med min søster i at klesstilen hennes er helt feil for jobben hennes. De er med på å le av dette rundt middagsbordet når jeg har vært på besøk hjemme. De sier også at de har snakket med andre foreldre til elever som synes dette er rart,og at det snakkes mye om dette. De har forøvrig også kommentert at hun sikkert gjør dette for å få oppmerksomhet fra elevene sine (guttene), siden hun har ganske flotte bein i disse skinn jeansene. Har ikke inntrykk av at venninnen min har noen slik interesse av elevene sine,men jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger,når så mange reagerer. TS

Du er usikker på hva du skal tenke om henne når hun kler seg i normale klær på jobb? Du burde tenke at hun er en dyktig lærer og drite i å bry deg om klærne hennes så lenge hun ikke kler seg som en prostituert, går i gamle svette klær eller staser seg opp med partyklær og tung sminke.
Neste gang du opplever at foreldrene dine ler av hvor "upassende" hun kler seg, kan du jo ta henne i forsvar og minne foreldrene dine på at hun bare er 25 år og likevel såpass moden at hun ikke sitter å ler av andre mennesker fordi hun ikke liker klesstilen deres! Jeg håper virkelig du ikke bare sitter apatisk og nikker med eller enda verre, ler med dem! Da burde du i såfall bruke mer tid på litt selvransakelse.

At dere sitter og sladrer om at hun kler seg for guttene i klassen hun underviser, sier ganske mye om hvilke holdninger dere har både til henne og unge kvinnelige lærere generelt. Hun kler seg sånn fordi det er klær som passer hennes alder, er helt vanlige jobbklær for folk langt opp i 40-50-årene og også behagelige å gå i en lang arbeidsdag. Hun har nok garantert andre ting å tenke på i løpet av en arbeidsdag enn å vise frem beina sine for guttene, så dere bør virkelig roe ned på de skitne fantasiene deres.

Hele denne problemstillingen din er en fullstendig oppdiktet og ikke-eksisterende problemstilling.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: Legg merke til at ingen i denne tråden er enig med deg, søsteren din, foreldrene dine og den drittsamlingen av "andre foreldre". Kanskje du bør ta det til deg. 

Ja. Dette. 

Hva tenker du om det, TS?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe spesiell dresscode altså, men det de fleste kvinnelig lærerene går i jeans som ikke er så slimfit, samt skjorter,bluser eller gensere med "voksent" preg (noe elevene aldri ville gått med.) Det er visst bare én dame som går med "dame"-dress. Det er vel derfor en uskreven dresscode for å kle seg mer voksent? Siden alle de andre gjør det? Det har blitt sånn at søsteren min ikke har lyst til å gå med visse plagg hun har, fordi det er flaut å gå med de samme som læreren. TS

Det der handler jo mer om at søsteren din er barnslig enn at læreren kler seg ille. Læreren kunne helt klart hatt bedre smak, men helt ærlig så gjør hun ikke noe annet galt her.

Det er jo sånn sett helt fint at søsteren din ser etter andre klær enn slim-fit jeans og hettegenser. Det er uansett ikke noe hun burde gå etter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er du 80 år?

Klærne du beskriver er akkurat sånn lærerne på ungdomsskolen og videregående kler seg. De eldre som nærmer seg pensjonsalder kler seg sånn som du ønsker. Fossil!

Anonymkode: e518e...4cd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan-Andre
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste nylig en veldig interessant artikkel i Dag&Tid som gikk på det her - hvordan kvinner har en tendens til å rotte seg sammen mot kvinner de anser som mer attraktive enn seg selv (artikkelen var i forbindelse med Hemsedalsaken og mannlige vs. kvinnelige jurymedlemmer/lekdommere). Skulle ønske jeg kunne finne den, for de beskrev et eksperiment der som var akkurat slik den praten du beskriver rundt middagsbordet i familien din.

Men for å være litt konstruktiv: Jo da, baksnakkingstaktikk kan være et effektivt middel for å senke statusen til rivalinnen deres Det er tross alt ikke for ingenting at det er en tidløs og populær taktikk. Jeg syns pedo-vinklingen din er god i så måte. Spiller du kortene dine rett her, skal du ikke se bort ifra at både du, din søster og din mor kan "smette inn" og erstatte det vakumet hun med de flotte beina og skinny jeansa vil etterlate seg på relasjonsmarkedet. Vel spilt! Hold oss oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, når jeg ser det du har skrevet senere i tråden ts. Jeg går også i både slim-fit jeans og skinnbukser. Og jeg er 49 år. Jeg gjør det ikke fordi jeg tror jeg er så ung, eller fordi jeg vil tiltrekke meg menn i ulike aldre. Men fordi jeg er opptatt av klær, og liker å se bra ut. 

Når jeg ser meg rundt så ser de fleste kvinner på min alder veldig godt ut, og de fleste går rundt i både sneakers og slim-fit jeans. Ikke så mange går med hettegenser, vi bruker bluser eller gensere i god ull eller kasjmir istedet :)

Endret av Majott
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun er 25 - ikke tving henne opp i 50-årene allerede da 🙄 Må få kle seg som hun vil! Hvordan er dette upassende? Hadde skjønt det, hadde det vært snakk om magetopp, gjennomsiktig singlett eller rumpekort skjørt. Hallo i luken, hun kler jo seg normalt 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten TS, jeg synes absolut du bør snakke med henne. Du bør fortelle henne at du og din familie har for vane å sitte å baksnakke henne og le av henne rundt middagsbordet. Dette bør hun få vite så hun kan få bestemme om fortsatt vil være venn med en som deg.

Anonymkode: abaab...ab1

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du ta tak i foreldrene dine og fortelle dem hva slags eksempel de er for barna sine.

Når det er sagt synes jeg det er pussig hvor mye dere har klart å snakke om denne læreren i og med at det var skolestart forrige uke... 

Anonymkode: 1d5a2...ebc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forresten TS, jeg synes absolut du bør snakke med henne. Du bør fortelle henne at du og din familie har for vane å sitte å baksnakke henne og le av henne rundt middagsbordet. Dette bør hun få vite så hun kan få bestemme om fortsatt vil være venn med en som deg.

Vi har ikke for VANE å gjøre dette. Foreldrene mine har for øvrig alltid likt henne,men syns bare hun burde bli litt voksen nå som hun har en slik jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke for VANE å gjøre dette. Foreldrene mine har for øvrig alltid likt henne,men syns bare hun burde bli litt voksen nå som hun har en slik jobb. 

Grow up! Hvor patetiske er dere? Hun er fortsatt 25 år, og det er ingen kleskode som tilsier "dress like you are freakin' 80" på skolen. Sy om dine 90-talls gardiner til klær, bruk det på jobb, og se hva du synes om det. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke krav og regler gjelder for at man kan regnes som voksen i din familie, TS?

Utdannelse, jobb og kunne klare seg selv synes jeg er godt innafor. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksen sånn som deg som synes det er greit å baksnakke og le av venninner bak ryggen deres? Voksen sånn som deg som mener hun går med jeans for å imponere unggutter? Voksen sånn som deg som deg som har akkurat samme klesstil, men det er greit for du gjør det ikke for å være som 16 åringer, i motsetning til henne? Voksen sånn som deg som synes andre bør få diktere hva hun går med?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...