AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #41 Del Skrevet 21. august 2016 4 minutter siden, penny_ skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om en helhet her. Anonymkode: 87614...9db Det er det jeg mener også. Venninnen min påstår at elevene gjør som hun sier i timen og har respekt for henne,og dette virker hun veldig fornøyd med. Så er det egentlig slik at de ler bak ryggen hennes fordi de syns hun kler seg som dem. Hun tror de har respekt for henne,men det har jo ikke det. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #42 Del Skrevet 21. august 2016 Ouch, føler meg veldig truffet. Er 30 og jobber i ungdomsskolen, og ser stadig elevene i samme klær som meg (sneakers, skinny jeans og alt det der). Det hender at de kommenterer det, og da spør jeg faktisk om hva de tenker om det. Til nå har jeg ikke hørt noe negativt. De reagerer heller på min jevnaldrende mannlige kollega som de mener kler seg noe sjuskete. Anonymkode: 825ab...0c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #43 Del Skrevet 21. august 2016 På de skolene jeg har jobbet har det ikke vært noen dresscode. Folk kler seg sømmelig og etter alderen. Har jo sett noen damer i 50-åra som har den der "kunst og håndverk"-stilen, med fargerike og flagrende plagg, som jeg synes er pent på damer i den alderen. Selv kler jeg med i jeans, skinny er det som er å få for tiden, og vanlig gensere. Ikke personlig så glad i hettejakker, men "heklede" gensere på vinteren og t-skjorter med cardigan utenpå er det jeg trives best i. Trodde etter å lest overskriften at det var usømmelig vi snakket om, men denne læreren kler seg normalt og må nesten få lov til det. Her virker det som om det er ungdommene som har en problem. Hilsen kvinnelig lektor (26). Anonymkode: 15aa6...222 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 21. august 2016 #44 Del Skrevet 21. august 2016 Dette er en merkelig tråd. En lærer på 25 kler seg som om hun er i tjueårene, og dette skal altså være et problem for elevene, siden de også prøver å kle seg som om de er i tjueårene? Jeg er lærer i den alderen selv, og det kunne ikke falt meg inn å gå i drakt(!) eller kle meg likt som mine eldre kollegaer. Jeg går i jeans og joggesko på jobb, og om jeg innimellom dukker opp i samme klesplagg som en elev er jo ikke det noe problem (og om eleven blir flau av det, får hun ta konsekvensen av det selv). Noe av utdanningen handler om å lære seg at folk er ulike og skal respekteres som dem de er - og da tenker jeg at å få se et mangfoldig og sammensatt lærerkolleguim er en fin og viktig del av denne læringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #45 Del Skrevet 21. august 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Høres ut som noen ikke er helt modne for å begynne på videregående enda. Og da mener jeg ikke din venninne. Anonymkode: 5f24c...1b1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #46 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ab2c4...3e6 Du burde vel lære lillesøsteren din at hun ikke skal baksnakke andre og bidra til dette. Er vel heller du og din lillesøster som burde gå inn i dere selv for å finne ut det store behovet ved å snakke negativt om andre på denne måten. En lærer skal lære bort og det får din venninne til. Det er det som teller og ikke klestilen! Anonymkode: 6c334...9f2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #47 Del Skrevet 21. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg mener også. Venninnen min påstår at elevene gjør som hun sier i timen og har respekt for henne,og dette virker hun veldig fornøyd med. Så er det egentlig slik at de ler bak ryggen hennes fordi de syns hun kler seg som dem. Hun tror de har respekt for henne,men det har jo ikke det. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Du må tulle nå TS. Synes du det er greit at søsteren din og andre medelever går og ler og gjør narr av andre bak ryggen deres? Og at du støtter opp i denne oppførselen? Det blir litt for dumt. Tror de faktisk at en 25 åring har noe ønske om å være som de? Nei herregud TS. Ta deg en prat med søsteren din og foreldrene deres så hun forstår at dette ikke er en akseptabel måte å behandle andre mennesker på. Anonymkode: abaab...ab1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummikopp Skrevet 21. august 2016 #48 Del Skrevet 21. august 2016 Dette burde heller være det øyeblikket der du lærer lillesøsteren din å ikke dømme andre så mye etter hva de går med. Venninnen din gjør ikke noe galt i å kle seg som hun gjør. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #49 Del Skrevet 21. august 2016 Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet 21. august 2016 #50 Del Skrevet 21. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: ab2c4...3e6 Har du respekt for venninnen din TS? Virker ikke helt sånn, i steden for og bygge opp under dette din søster forteller så burde du støtter venninnen din. Det er jo du som er den voksne her.. Antar at du er på alder med venninnen din. Du virker litt umoden her.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 21. august 2016 #51 Del Skrevet 21. august 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går nok med mye av det samme, men jeg er ikke lærere, jeg er student. Det gjør meg forøvrig ingenting at hun går slik på fritiden sin,men jeg syns hun bør prøve å skille seg ut fra elevene, og heller være mer lik kollegene utseendemessig,på jobb. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 At du mener dette er jo helt uviktig og ikke akkurat en mal. Jeg reagerer på at det går an å bry seg med dette, det sier ikke lite om ditt snevre syn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #52 Del Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Nå er det ikke slik at respekt for klær er det samme som respekt for lærer da Anonymkode: a257e...293 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #53 Del Skrevet 21. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Ja du bør snakke med venninnen din om at de bør ha mer fokus på skolen om at mobbing ikke er greit. At skolen bør fokusere mer på at baksnakking er slemt, og at det ikke er greit å behandle andre mennesker stygt eller å dømme de etter overfladiske ting. Anonymkode: abaab...ab1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marie90 Skrevet 21. august 2016 #54 Del Skrevet 21. august 2016 Hva slags kleskode som gjelder på en skole avhenger av skolen. I denne situasjonen har faktisk søsteren din jobbet som vikar der tidligere, og antakeligvis kledd seg likedan. At skolen aktivt har valgt å ansette henne fulltid betyr da at de mener hun passer inn i miljøet. Hva søsteren din mener her er i stor grad irrelevant. For det første fordi alle tenåringer snakker om lærerne i friminuttet uansett hva de måtte gjøre eller foreta seg. For det andre fordi tenåringer er hormonelle suppehuper som synes alt er kleint og dumt og pinlig. Hvis målet er å jobbe som lærer og aldri få noen av disse stemplene, så er man ikke skikket for jobben. Du skal få elevene gjennom pensum, enten de liker genseren din eller ei. Du vil aldri vinne frem hos dem alle, på alle punkter. Jeg forstår at du er farvet av at denne spesifikke 17-åringen er søsteren din, men husk at først og fremst er hun faktisk 17, og sådan irrelevant. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 21. august 2016 #55 Del Skrevet 21. august 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Da burde du jo ta en prat med søsteren din. Det et kun hun og venninnene som er ute å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #56 Del Skrevet 21. august 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Trenger råd til hvordan jeg kan fortelle min venninne at hun bør kle seg annerledes på jobb. Hun er 25 år og har akkurat startet i jobb som lærer på en videregående skole. En del av elevene kjenner henne fra før,siden hun var en del vikar på samme skole mens hun var under utdannelse. Så vidt jeg har hørt, er hun dyktig i jobben sin,og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet og slikt,men problemet er måten hun kler seg på. Hun kler seg akkurat som elevene! Jeg har en yngre søster som går på den aktuelle skolen, og synes dette er veldig pinlig og rart. Elevene forventer at lærerne kler seg mer voksent,i f.eks skjorter og bluser og evt."dame"-dress. Venninnen min kler seg alltid i slim fit jeans(som kanskje kunne gått an med den rette overdelen), og helst i collegegensere fra Nike o.l som overdel. Hun har en sporty og laidback stil til vanlig, men det passer seg jo ikke på jobb foran en gjeng ungdommer. Hun bruker akkurat samme klær og sko som lillesøsteren min og hennes venninner,og de synes dette virker som et desperat forsøk på å se yngre ut enn hun er. Dessverre har hun svært få unge kolleger, ellers hadde hun kanskje skjønt at hun burde kle seg mer voksent. De fleste kollegene hennes er dobbelt så gamle som henne,så hun tenker sikkert ikke på at på jobb er det mer den stilen hun bør legge seg på. Hvordan si dette til henne uten å såre henne? Anonymkode: ab2c4...3e6 Men altså. Dagens unge går jo kledd nesten likt som sine foreldre. Anonymkode: c1f9e...aba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #57 Del Skrevet 21. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 "Stakkars". Du høres utrolig nedlatende ut og om du er på alder med din venninne så håper jeg du er såpass voksen at du griper inn og ber jentene skjerpe seg når de driver på sånn. Virker som om du fryder deg over dette egentlig. Om elevene mine lærer noe i timene mine og føler at jeg ser dem og at jeg er en person de kan komme til så har jeg gjort jobben min. Hva jeg har på meg eller hva elevene syns om det er revnende likegyldig for det jeg er på jobb for å gjør. Anonymkode: 19d7e...bbd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 21. august 2016 #58 Del Skrevet 21. august 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Du overhører lange samtaler hvor søsteren din og co rakker ned på din venninne uten at du tar tak i problemet? Hadde dette vært min søster hadde hun og venninnene fått så ørene flagret. Slik oppførsel av unge mennesker på vei inn i voksenlivet hører ikke hjemme noe sted, og bør slås hardt ned på. At du ikke tar tak i problemet, altså søsteren din, men heller velger å klage over din venninnes helt normal klesstil, sier meg noe om at du ikke akkurat kommer til å utnevnt til årets venninne. Endret 21. august 2016 av Ulven 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 21. august 2016 #59 Del Skrevet 21. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 De eneste du burde si noe til er din søster med venninner. vent litt, når jeg tenker etter...dette MÅ jo være tull. Mister nesten litt troen på menneskeheten dersom dette er sant 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 21. august 2016 #60 Del Skrevet 21. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nå er det jo slik at de egentlig ikke har respekt for henne, ene og alene pga den unge klesstilen hennes. Hun tror de respekterer henne,stakkars,men jeg har overhørt lange samtaler med mye latter om hvordan venninnen min kler seg, når søsteren min har hatt besøk. Bør jeg virkelig ikke si noe om dette til venninnen min i det hele tatt??? TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Hun er læreren deres, selvsagt finner de noe å hakke på, det er sånn ungdommer er. Jeg husker godt at jeg respekterte lærere i klasserommet samtidig som jeg baksnakket hårete nesebor og brede rumper, men jeg er ganske sikker på at dette var noe de fleste la av seg i overgangen til vgs. At du ikke forsvarer venninnen din, det er stakkarslig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå