AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #141 Del Skrevet 23. august 2016 Tror du og søstra di er problemet! Anonymkode: c17ee...c83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #142 Del Skrevet 23. august 2016 Den 21.8.2016 at 20.44, Ferny skrev: Aldri hørt om noe "dress code" blant lærere i den norske skolen. Jeg tenker at du ikke trenger å si noe til venninnen din i det hele tatt. Det er ufattelig pinlig med lærere som skal være en av gjengen. Anonymkode: 209d7...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #143 Del Skrevet 23. august 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ufattelig pinlig med lærere som skal være en av gjengen. Anonymkode: 209d7...779 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ufattelig pinlig med lærere som skal være en av gjengen. Anonymkode: 209d7...779 Det er ufattelig pinlig med 16- åringer som tror de er så voksne og kule at lærerne vil være en av dem. Anonymkode: cb732...4ee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #144 Del Skrevet 23. august 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ufattelig pinlig med lærere som skal være en av gjengen. Anonymkode: 209d7...779 Å kle seg som en 25-åring når man er 25 år er ikke å skulle være en av gjengen. Anonymkode: c1f9e...aba 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. august 2016 #145 Del Skrevet 23. august 2016 Du skal ikke bry deg. Det er ikke din sak. Hun kler seg bra nok og er det noe galt i antrekket, vil skoleledelsen ta det opp med henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mousj Skrevet 23. august 2016 #146 Del Skrevet 23. august 2016 Den 21.08.2016 at 21.43, AnonymBruker skrev: Jeg ER i utgangspunket god venninne med hun jeg skriver om, men jeg har vært litt usikker på hva jeg skal tenke om henne i det siste pga dette med klesstilen hennes. Foreldrene mine er forresten fullstendig enige med min søster i at klesstilen hennes er helt feil for jobben hennes. De er med på å le av dette rundt middagsbordet når jeg har vært på besøk hjemme. De sier også at de har snakket med andre foreldre til elever som synes dette er rart,og at det snakkes mye om dette. De har forøvrig også kommentert at hun sikkert gjør dette for å få oppmerksomhet fra elevene sine (guttene), siden hun har ganske flotte bein i disse skinn jeansene. Har ikke inntrykk av at venninnen min har noen slik interesse av elevene sine,men jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke lenger,når så mange reagerer. TS Anonymkode: ab2c4...3e6 Jeg trodde også først at dette handlet om å kle seg vulgært, ble så lattermild da vi fikk vite hva det dreide seg om, og begynner nå å blir ganske frastøtt. Og det er ikke læreren som er frastøtende, hun kler seg og ter seg som en normal 25 åring, og klarer nok sikkert å avkode læringsutbyttet til elevene sine, selv om hun vet at hun har noen overfladiske berter der. Å være lektor i en alder av 25, det står det respekt av! Kult med en lærer som er komfortabel, og ikke kler seg ut som en gammel frøken. Og du kan gjerne sprenge "bomben" om det fryktelige i at enkelte ikke liker at hun kler seg slik som hun vil. Og det vil hun takle helt fint. For greia er at slik har lærere blitt omtalt i alle år, enten det er sånn eller slik, så berter bryr man seg ikke om, fordi det ikke er et mål å være likt av alle som lærer. I tillegg vet man jo at mange ungdommer er produkt av uinteligente foreldre som sitter og rakker ned på andre i påhør av barn, i stedet for å fremstå som oppegående eksempler på respekt for andre. Heldigvis vokser de fleste opp til slutt, på tross av dårlige rollemodeller og kanskje blir de lærere? Men jeg synes jo absolutt at du skal gi beskjed om at slik oppførsel ikke går an. Til familien din. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #147 Del Skrevet 23. august 2016 Minner meg på en lærer jeg hadde, veldig fin kropp og hun kledde seg deretter også. Og hun klarte å få med oppmerksomheten til guttene ved å ha dyp utringning, og den knæsjfargede stringen så man også, da den måtte trekkes høyere opp enn bukselinningen. Anonymkode: ece69...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #148 Del Skrevet 23. august 2016 4 minutter siden, Mousj skrev: Jeg trodde også først at dette handlet om å kle seg vulgært, ble så lattermild da vi fikk vite hva det dreide seg om, og begynner nå å blir ganske frastøtt. Og det er ikke læreren som er frastøtende, hun kler seg og ter seg som en normal 25 åring, og klarer nok sikkert å avkode læringsutbyttet til elevene sine, selv om hun vet at hun har noen overfladiske berter der. Å være lektor i en alder av 25, det står det respekt av! Kult med en lærer som er komfortabel, og ikke kler seg ut som en gammel frøken. Og du kan gjerne sprenge "bomben" om det fryktelige i at enkelte ikke liker at hun kler seg slik som hun vil. Og det vil hun takle helt fint. For greia er at slik har lærere blitt omtalt i alle år, enten det er sånn eller slik, så berter bryr man seg ikke om, fordi det ikke er et mål å være likt av alle som lærer. I tillegg vet man jo at mange ungdommer er produkt av uinteligente foreldre som sitter og rakker ned på andre i påhør av barn, i stedet for å fremstå som oppegående eksempler på respekt for andre. Heldigvis vokser de fleste opp til slutt, på tross av dårlige rollemodeller og kanskje blir de lærere? Men jeg synes jo absolutt at du skal gi beskjed om at slik oppførsel ikke går an. Til familien din. Dette innlegget vil jeg stemme opp tusen ganger! Anonymkode: cb732...4ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 23. august 2016 #149 Del Skrevet 23. august 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Minner meg på en lærer jeg hadde, veldig fin kropp og hun kledde seg deretter også. Og hun klarte å få med oppmerksomheten til guttene ved å ha dyp utringning, og den knæsjfargede stringen så man også, da den måtte trekkes høyere opp enn bukselinningen. Anonymkode: ece69...927 Men eneste fellesnevneren her er jo pen kropp? Når en pen lærer i bukse og genser leder tankene hen på en pen lærer med dyp utringning og string på utstilling, blir da konklusjonen at det rett og slett er upassende for en ung lærer å ha pen kropp? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #150 Del Skrevet 23. august 2016 1 time siden, Hactar skrev: Men eneste fellesnevneren her er jo pen kropp? Når en pen lærer i bukse og genser leder tankene hen på en pen lærer med dyp utringning og string på utstilling, blir da konklusjonen at det rett og slett er upassende for en ung lærer å ha pen kropp? Slettes ikke upassende for en ung lærer å ha pen kropp. Ingen i vår klasse som hadde noe negativt å si om verken klesstilen eller kroppen til læreren vår. Hun var utrolig flink å få oss alle til å følge med i timen, og guttene var også mer interessert i å lære. Faktisk så steg vi alle i karakter og kunnskapsnivå det året vi hadde henne som lærer. Og det med at "pen lærer i bukse og genser leder tankene hen på pen lærer med dyp utringning", så er det enkelt og greit for at begge to blir i første omgang dømt etter klesstil og utseende, mens det faktisk viser seg at det er en person bak alt det som er en god lærer. Vi hadde forøvrig også en mannlig lærer i joggebukse og genser, grei kropp, men fikk ikke lært fra seg for han var for opptatt med å leke kompis. Dersom klesvalget og kroppsformen hadde hatt noe å si på læringsnivået til en lærer, så ville mange i dag ikke vært lærer. Personligheten, kunnskap og kunnskapen til å formidle kunnskapen er det som har noe å si. Beklager at det bare ble et kort svar i tråden tidligere, uten videre utdyping. Anonymkode: ece69...927 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 23. august 2016 #151 Del Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slettes ikke upassende for en ung lærer å ha pen kropp. Ingen i vår klasse som hadde noe negativt å si om verken klesstilen eller kroppen til læreren vår. Hun var utrolig flink å få oss alle til å følge med i timen, og guttene var også mer interessert i å lære. Faktisk så steg vi alle i karakter og kunnskapsnivå det året vi hadde henne som lærer. Og det med at "pen lærer i bukse og genser leder tankene hen på pen lærer med dyp utringning", så er det enkelt og greit for at begge to blir i første omgang dømt etter klesstil og utseende, mens det faktisk viser seg at det er en person bak alt det som er en god lærer. Vi hadde forøvrig også en mannlig lærer i joggebukse og genser, grei kropp, men fikk ikke lært fra seg for han var for opptatt med å leke kompis. Dersom klesvalget og kroppsformen hadde hatt noe å si på læringsnivået til en lærer, så ville mange i dag ikke vært lærer. Personligheten, kunnskap og kunnskapen til å formidle kunnskapen er det som har noe å si. Beklager at det bare ble et kort svar i tråden tidligere, uten videre utdyping. Anonymkode: ece69...927 Ok, da misforstod jeg. Da du skrev hun klarte å få oppmerksomheten til guttene ved å ha stor utringning, trodde jeg oppmerksomheten var rettet mot utringningen og ikke mot undervisningsopplegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2016 #152 Del Skrevet 23. august 2016 Et øyeblikk siden, Hactar skrev: Ok, da misforstod jeg. Da du skrev hun klarte å få oppmerksomheten til guttene ved å ha stor utringning, trodde jeg oppmerksomheten var rettet mot utringningen og ikke mot undervisningsopplegget. Var nok i første omgang utringningen, men så klarte hun å trekke de inn i undervisningen også rimelig kjapt. Ser jo at det var et altfor kort svar tidligere, og dermed ser veldig bastant og påståelig ut uten rom for videre tenking. Misforståelsen tar jeg på min kappe Anonymkode: ece69...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #153 Del Skrevet 24. august 2016 Da jeg gikk på VGS hadde vi en ung lærer i et fag. Hun var ganske lav, så ung ut og kledde seg normalt for hennes alder. Da hun første gang kom og låste opp døra til klasserommet vårt trodde vi hun var en annen elev som skulle hente noe, og ble veldig overrasket da hun sa at vi skulle komme inn og sette oss. Så stilte hun seg ved tavla, og først da så vi at hun var lærer. Hun ble hele klassens favorittlærer. Det gjorde ikke noe at hun så ung ut, for når hun sto ved tavla utstrålte hun vennlig autoritet, og var mer lærer enn hun som hadde de andre klassene i faget, og kledde seg slik TS etterlyser. Hun var hensynsfull, tolmodig og veldig flink til å overføre kunnskap, og vår klasse ble den beste i faget det året. Så klart lo vi av at hun så så ung ut, og av at alle som så henne i gangene trodde hun var en elev. Det var faktisk ganske morsomt det for en gjeng usikre 16-åringer. Vi lo også av de lærerne som kledde seg mer voksent, men da gikk det ofte mer på at vi syntes de hadde dårlig smak. Anonymkode: 2ca57...8e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #154 Del Skrevet 24. august 2016 Den 21.8.2016 at 20.41, AnonymBruker skrev: Hei! Trenger råd til hvordan jeg kan fortelle min venninne at hun bør kle seg annerledes på jobb. Hun er 25 år og har akkurat startet i jobb som lærer på en videregående skole. En del av elevene kjenner henne fra før,siden hun var en del vikar på samme skole mens hun var under utdannelse. Så vidt jeg har hørt, er hun dyktig i jobben sin,og viser tydelig at hun er lederen i klasserommet og slikt,men problemet er måten hun kler seg på. Hun kler seg akkurat som elevene! Jeg har en yngre søster som går på den aktuelle skolen, og synes dette er veldig pinlig og rart. Elevene forventer at lærerne kler seg mer voksent,i f.eks skjorter og bluser og evt."dame"-dress. Venninnen min kler seg alltid i slim fit jeans(som kanskje kunne gått an med den rette overdelen), og helst i collegegensere fra Nike o.l som overdel. Hun har en sporty og laidback stil til vanlig, men det passer seg jo ikke på jobb foran en gjeng ungdommer. Hun bruker akkurat samme klær og sko som lillesøsteren min og hennes venninner,og de synes dette virker som et desperat forsøk på å se yngre ut enn hun er. Dessverre har hun svært få unge kolleger, ellers hadde hun kanskje skjønt at hun burde kle seg mer voksent. De fleste kollegene hennes er dobbelt så gamle som henne,så hun tenker sikkert ikke på at på jobb er det mer den stilen hun bør legge seg på. Hvordan si dette til henne uten å såre henne? Anonymkode: ab2c4...3e6 Jeg har kun hatt en lærer gjennom tidene som gikk med bluse/drakt, hun var forretningskvinne og gikk kledd slik til vanlig. Anonymkode: 92041...2ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2016 #155 Del Skrevet 25. august 2016 Den 23.8.2016 at 20.34, Hactar skrev: Men eneste fellesnevneren her er jo pen kropp? Når en pen lærer i bukse og genser leder tankene hen på en pen lærer med dyp utringning og string på utstilling, blir da konklusjonen at det rett og slett er upassende for en ung lærer å ha pen kropp? Unge gutter er kåte som faen, blir ikke rett at alle sitter med erigert penis i timen. Det er viktigere enn at en lærer skal ha rett til å bruke bukser og gensere som setter fokus på kroppen. Hadde selv en slik lærerinne, og all gutta gikk ut etter tur for å ta seg en ronk i timen. Ikke akkurat godt læringsmiljø. Anonymkode: 209d7...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #156 Del Skrevet 21. januar 2017 Dette er helt latterlig, jeg er også lærer og øsnker å kle meg som en ung kvinne likevel! Anonymkode: 1e72a...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dacini Skrevet 21. januar 2017 #157 Del Skrevet 21. januar 2017 Jeans og collegegenser!? Hva blir det neste, t-sjorte med gøyalt trykk? Skandaleskole som tillater slike eskapader. Din søster bør bytte skole umiddelbart. -dacini- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå