Gå til innhold

Venninne som kler seg upassende til å være lærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke stor forskjell på hvordan en på 25 og en på 19 kler seg. Ser ikke problemet

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør heller bruke tiden din på å lære søsteren din at man ikke skal dømme folk for hvilke klær de går med. At venninnen din går med helt normale klær og at de ikke skal bruke det som en unskyldning til å ikke respektere henne.

Anonymkode: abaab...ab1

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hennes bekledning er et problem, så er det opp til de som jobber der å si ifra. Det er ikke din sak. 

Lillesøsteren din er også tenåring og da lever man som regel litt i en "boble". Tenåringer synes jo folk i tyveårene er eldgamle. Man kan rett og slett ikke bry seg om deres mening ang. slike ting. 

Det er vanskeligere å være lærer jo mindre aldersavstand det er mellom deg og elevene. Er du i tyveårene og underviser de i sene tenår så er avstanden såpass liten at du ikke blir en "annen generasjon". De unge hodene vet derfor ikke helt hvor de skal plassere deg. Hvis du ikke kan skuffes sammen med de middelaldrende damene i cardigan så vet de ikke helt hva de skal tenke - annet enn at du er en forvokst tenåring, og en litt uerfaren lærer. Lærere er alltid autoriteter for elever, og da er det naturlig at de synes det er rart med noen som tydelig ikke er så mye eldre enn dem. Det får hun bare ignorere - så lenge hun fungerer godt som lærer ellers. 

Anonymkode: d7091...ee2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morsom tråd!

Hvis denne dama går med helt normale klær for unge mennesker (25-30), og elevene synes det er flaut at de kler seg likt... HVEM bør vurdere å endre stil da?

Og du, TS, gjør nok klokt i å holde deg langt unna saken. 

Hilsen lektor (30) med hvite Nike, skinnyjeans og T-skjorte som jobbuniform :) 

Anonymkode: 5f2e4...397

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig veslevoksent og snobbete strøk den skåla må ligge i. Lillesøster høres rimelig overflatisk ut. 

Anonymkode: 526f4...38f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått lærerstudiet, og skjønner problemet. Det har med å beholde litt autoritet som lærer å gjøre. Er man på jobb, så er man på jobb. Trenger ikke dress-klær heller, men ikke kle seg som en ungdomsskoleelev. 

Anonymkode: 87614...9db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har gått lærerstudiet, og skjønner problemet. Det har med å beholde litt autoritet som lærer å gjøre. Er man på jobb, så er man på jobb. Trenger ikke dress-klær heller, men ikke kle seg som en ungdomsskoleelev. 

Min erfaring er at autoriteten sitter helt andre steder enn i klærne. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv lærer og 25 år og går med akkurat det som passer meg. Kler meg ikke upassende med korte skjørt og kløft, men ellers så er det alt fra skjorte og blyantskjørt til skinny jeans og digge Nike-hettejakker. Aldri reagert på hva andre har på seg på jobb og jeg gidder ikke å kle meg som om jeg er eldre enn jeg er for å please andre. Gjør det heller ikke for å virke kul overfor elevene, men jeg er bare 25 år så stilmessig så er vi ikke så veldig langt fra hverandre. Kanskje det kan virke påtatt om en på femti gjør det, men til og med der heller jeg mest mot live and let live. Folk har det fint på jobb og i hverdagen ellers når de har på seg noe de føler seg komfortabel i. 

Anonymkode: 19d7e...bbd

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS

Anonymkode: ab2c4...3e6

Søsteren din er ungdom og vil ha noe og peke på uansett, hvis ikke det er klærene finner de nok noe annet! Du må jo støtte venninnen din i og være seg selv og si det til din søster. De hadde nok fått noe mer og snakke om hvis hun plutselig troppet opp i en kjole...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,men søsteren min går der og forteller om hvor "driti ut" de syns imaget til venninna mi er. TS

Selvfølgelig gjør søsteren din det.  Hun er tenåring og vil ikke assosieres med læreren.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke søsteren din høres noe særlig hyggelig ut.. Går selv på vgs og hadde aldri falt meg inn å baksnakke en nyutdannet lærer fordi hun går med slim fit jeans og hettegenser?

Anonymkode: 6a393...b69

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, BlomsterMaja skrev:

Så da går altså ALLE de andre lærerens i andre type klær enn henne? I såfall tenker jeg at ledelsen evnt. tar en prat med henne ift dresscode (hvis dette er et problem) eller så tenker jeg at hun finner ut av dette (om hun vil fortsette å kle seg som hun gjør eller om hun vil endre stil for å likne mer på sine kollegaer) selv etterhvert. Altså, ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Tror ikke det er noe spesiell dresscode altså, men det de fleste kvinnelig lærerene går i jeans som ikke er så slimfit, samt skjorter,bluser eller gensere med "voksent" preg (noe elevene aldri ville gått med.) Det er visst bare én dame som går med "dame"-dress. Det er vel derfor en uskreven dresscode for å kle seg mer voksent? Siden alle de andre gjør det? Det har blitt sånn at søsteren min ikke har lyst til å gå med visse plagg hun har, fordi det er flaut å gå med de samme som læreren. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er noe spesiell dresscode altså, men det de fleste kvinnelig lærerene går i jeans som ikke er så slimfit, samt skjorter,bluser eller gensere med "voksent" preg (noe elevene aldri ville gått med.) Det er visst bare én dame som går med "dame"-dress. Det er vel derfor en uskreven dresscode for å kle seg mer voksent? Siden alle de andre gjør det? Det har blitt sånn at søsteren min ikke har lyst til å gå med visse plagg hun har, fordi det er flaut å gå med de samme som læreren. TS

Her høres det ut som det er søsteren din som må vokse litt opp om hun faktisk har disse holdningene på videregående. En gyllen mulighet for deg som storesøster til å lære henne å gi litt mer faen i hva andre gjør/har på seg. 

Anonymkode: 19d7e...bbd

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de andre lærerne? Er dette riktig stil for en lærer?

img-thing?.out=jpg&size=l&tid=71164712  

Kunne aldri falt meg inn å gå med noe slikt. Det er jo så kjærring-aktig. 

Eller dette: http://gfx.dagbladet.no/labrador/997/997993/9979934/jpg/active/960x.jpg

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det søstren din sitt problem og ikke venninnen din sitt!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke en dress code om å "kle seg mer voksent", det handler jo bare om at alle de andre lærerne er eldre! Ei på femti kler seg som ei på femti. Det betyr IKKE at ei på tjuefem skal gjøre det samme. Og damedress - hvis du her nener drakt - ville blitt rimelig rart på skolen jeg jobber, i hvert fall. 

Hvis søsteren din har et problem med lærerens stil, er det KUN søsterens problem. Ikke lærerens. Og jeg synes det er rart du ikke forstår dette. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsteren din er en tenåring. De synes alt er flaut. Det er ikke riktig at venninnen din ikke skal få lov til å gå med de klærne hun er komfortabel med fordi en 16-åring synes det er flaut. Synes du det blir riktig? Denne typen som søsteren din høres ut som vil alltid finne noe å pirke på ved læreren. Lærerne er en autoritetsfigur og vil derfor være "fienden" for de. Hun bør vokse litt opp. Hadde hun vært 12 år, så greit. Men slike holdninger er bare rart hos en 16-åring. Litt for barnslig. Enda rarere at du som er 25 år støtter opp dette.

Anonymkode: abaab...ab1

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da virker det som det er du og søstera di & co som ikke har peiling på hva som forventes ute i arbeidslivet. Casual er det man forventer av en lærer på 25, lærere uansett alder for den del. Hadde sett rimelig strebersk ut om hun skulle dukke opp i dress og blyantskjørt. Rektor på vår skole går for øvrig i skinny jeans og gensere, og hun er 50. Tenk det! ;)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at autoriteten sitter helt andre steder enn i klærne. 

Det er snakk om en helhet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Lillesøsteren din skaper dette problemet selv, og hadde jeg hørt søsteren min snakke slik hadde jeg rett og slett bedt henne om å ta seg sammen. Det høres absolutt ikke ut som upassende bekledning for en ung lærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...