Gå til innhold

Stedatter som bruker mye sminke

Fremhevede innlegg

Gjest Ludolek
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et godt forhold og finner ofte på ting sammen. Det eneste som irriterer meg er at hun bruker såpass mye sminke når hun er helt nydelig uten. I tillegg synes jeg det blir alt for mye, og hun ser da ut som en sminkedukke. Greit nok å sminke seg slik til fester, men til hverdags synes jeg det er unødvendig.

Anonymkode: 1bec1...e44

Og du er sikkert gammel kjerring i hennes og alle venninners øyne. De synes sikkert du har for hårete legger, bryr deg for lite om slapp bakende, ser rynkete ut og burde slutte å kle deg "helt dust" og generelt lever verdens kjedeligste liv. Men de sier jo ikke noe til deg?

Dette er normalt. Våre foreldre kommenterte aldri den fæle luggen, de mange litrene med hårspray vi brukte og den alt for mørke foundationen med synlig skille. Ikke klagde de på å vaske utblødde truser når vi helt overraskende fikk mensen, og den bråkete musikken fikk vi høre på i fred. 

Slutt å være gammal kjerring som synes "ungdommen nå til dags" er så forfengelige, og la nå jenta få sminken sin i fred.

Det er da tross alt bedre å krangle om tid på badet enn at hun ble tatt v politiet for å bruke dop liksom. Hvilket er et alternativ for noen foreldre. 

Hilsen gammel dame på 35. 

Videoannonse
Annonse
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg ville nå heller hatt mer fokus på hva all den sminken gjør med huden hennes og at hun burde tone ned sminkebruken av den grunn. 

Jeg var selv sminkedokke en periode når jeg var på den alderen, og ble introdusert for sminke som var bedre for huden av min mor. Hun synes nok også at jeg brukte lang tid og at det ikke var nødvendig med så mye sminke, så hun lærte meg heller hvordan "less is more" med bedre og mindre sminke for å fremheve trekk. :)

Kunne det vært veien å gå eventuelt? 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et godt forhold og finner ofte på ting sammen. Det eneste som irriterer meg er at hun bruker såpass mye sminke når hun er helt nydelig uten. I tillegg synes jeg det blir alt for mye, og hun ser da ut som en sminkedukke. Greit nok å sminke seg slik til fester, men til hverdags synes jeg det er unødvendig.

Du finner svaret her... 

Din irritasjon bunner i DEG. Ikke hennes sminke.

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min 15 år gamle stedatter bruker utrolig mye sminke. Hun bruker sikkert en hel time på å bli ferdig, og jeg er drittlei av at hele familien er nødt til å vente på henne. Syns ikke det passer seg å se ut som en sminkedukke på familieselskap. Verken faren eller moren har reagert på det, og det syns jeg er veldig rart. Hvordan kan jeg prøve å forklare henne at så mye sminke verken er nødvendig eller greit? Ønsker ikke å lage noe drama, men man vet jo aldri med tenåringer.

Vis hennes masse forskjellige videoer og bilder av hvordan sminke og parfyme blir testet gjennom forsøk på dyr. Spør henne hva hun synes om at hennes sminke (og eventuelt parfyme) virkelig er verdt dette...

Anonymkode: 0a36b...71c

Skrevet

Det som blir gjentatt mest her, ser ut til å være din irritasjon over den mengden av sminke hun bruker, ikke hennes manglende respekt for andres tid ved å okkupere badet og samtidig forsinke hele resten av familien ...

Jeg hadde begrenset meg til å si at jeg syns hun er minst like nydelig uten sminke også. Eventuelt gi henne noen tips om "less is more", men dropp å si at du syns det er unødvendig at hun ser ut som en sminkedukke. Det finner hun sikkert ut selv om noen år. ;)

Anonymkode: f01df...9ce

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som blir gjentatt mest her, ser ut til å være din irritasjon over den mengden av sminke hun bruker, ikke hennes manglende respekt for andres tid ved å okkupere badet og samtidig forsinke hele resten av familien ...

Jeg hadde begrenset meg til å si at jeg syns hun er minst like nydelig uten sminke også. Eventuelt gi henne noen tips om "less is more", men dropp å si at du syns det er unødvendig at hun ser ut som en sminkedukke. Det finner hun sikkert ut selv om noen år. ;)

Anonymkode: f01df...9ce

Enig!  Få frem at hun er nydelig uten så mye sminke også,  men kutt ut kritikken.  Det er en fase ;) 

Anonymkode: 542be...da6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vis hennes masse forskjellige videoer og bilder av hvordan sminke og parfyme blir testet gjennom forsøk på dyr. Spør henne hva hun synes om at hennes sminke (og eventuelt parfyme) virkelig er verdt dette...

Anonymkode: 0a36b...71c

Hvorfor? Ingen har "godt av" å se slike filmer. De vet at dyremishandling foregår. Da er det bedre at ts forteller henne om sminke som ikke er testet på dyr. En trenger ikke se grusomme filmer/bilder for å være bevisst vedr dette

Anonymkode: c744a...2aa

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Ludolek skrev:

Og du er sikkert gammel kjerring i hennes og alle venninners øyne. De synes sikkert du har for hårete legger, bryr deg for lite om slapp bakende, ser rynkete ut og burde slutte å kle deg "helt dust" og generelt lever verdens kjedeligste liv. Men de sier jo ikke noe til deg?

Dette er normalt. Våre foreldre kommenterte aldri den fæle luggen, de mange litrene med hårspray vi brukte og den alt for mørke foundationen med synlig skille. Ikke klagde de på å vaske utblødde truser når vi helt overraskende fikk mensen, og den bråkete musikken fikk vi høre på i fred. 

Slutt å være gammal kjerring som synes "ungdommen nå til dags" er så forfengelige, og la nå jenta få sminken sin i fred.

Det er da tross alt bedre å krangle om tid på badet enn at hun ble tatt v politiet for å bruke dop liksom. Hvilket er et alternativ for noen foreldre. 

Hilsen gammel dame på 35. 

Er 35, jeg også. Har selvfølgelig gått gjennom slike perioder, og jeg skjønner nå at jeg skal la henne eksperimentere og prøve seg fram.:)

Skrevet

Hva med å la din stedatter få være i fred når det gjelder sminke? Når verken mor eller far reagerer på det, så betyr det at de ikke har noe problem med hvordan deres datter sminker seg. Noen jenter bruker mye sminke, noen jenter bruker lite sminke. Pluss at din stedatter er 15 år. La henne få bestemme dette selv.... Jeg har selv en datter på 16 år og blander meg ikke inn når det gjelder hvordan hun sminker seg. Jeg lar henne få velge selv og få erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Blir nesten kvalm av den diskusjonen her. Hvorfor i all verden skal man tvinge dyremishandlingsfilmer og annen drit på en 15-åring? Og hvorfor kan hun ikke bare få sminke seg mye?

Jeg og alle vennene mine sminket oss også mye når vi var på den alderen og hvis foreldrene mine hadde sagt noe imot det på den tiden... Da tror jeg det hadde blitt månelyst. For en 15-åring bør få bestemme det selv.

Skjønner heller ikke hvorfor dette plager deg. Er du flau over å gå ute blandt folk med en "sminkedukke"? For da er det isåfall deg selv du må ta en prat med. Hun er 15, hun bør få bestemme det selv

Anonymkode: a257f...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...