Gå til innhold

De blir venninne med hun som har såret meg mest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort.

En "venninne" var utro med eksen min når vi var sammen. Jeg hatet henne som pesten, slo opp med kjæresten og henne som venninne. Plutselig ble hun venninne med fler og fler i gjengen vår, så ble hun tilslutt en del av gjengen. Til slutt ville hun ordne opp, og jeg orket ikke drama så jeg tilga. Riktignok var henne slem på fler diskre måter i ettertid, både mot meg og fler i gjengen. Denne gjengen var ikke gode venner i utgangspunktet heller, alle snakket dritt om alle og alle fant seg i oppførselen til denne "venninnen". Nå idag har jeg droppet denne gjengen for godt, ikke uvenn med noen av dem, ikke "venninnen" heller, men nøytral.

Jeg har fått meg nye venninner som jeg er så glad i, er så glad for å ha dem. Jeg går på en annen skole enn disse, men nå går "venninnen" på samme skole som mine nye, og selvsagt blir de mer og mer venn med henne, enda de har sagt masse om hvor slem hun har vært og vet godt hva hun har gjort mot meg og andre folk generelt, hun har ikke et godt rykte på seg utifra oppførsel i denne byen.

Kjenner jeg er kjempe lei meg for at de blir venninne med hun og at det jeg sleit så mye med før kan starte opp igjen. Trodde ekte venninner holdt seg unna de som har såret bestevenninnen så utrolig mye. De snakker hele tiden om hvor fantastisk de syns jeg er, så falske er de hvertfall ikke mot meg.

Veldig klønete innlegg, beklager det. Men tar takknemlig imot råd. 

Anonymkode: 2a719...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke dette var dårlig forklart, jeg skjønner absolutt problemet ditt her. Kjenner typen, veldig manipulerende og destruktiv å omgås. I slike sammenhenger tror jeg litt på karma. Hun kommer til å vise sine dårlige sider for dem også, alt du trenger å gjøre er å lene deg tilbake, forholde deg nøytralt (så sant hun ikke sverter deg og det er behov for å dementere noe, eller ta det opp med henne), og la henne spille seg selv ut. Jeg skjønner at du er skuffet, det har jeg blitt i ilknende sammenheng, men det dersom om folk ikke forstår hvor ille det er før de har opplevde det selv. De bagatelliserer fordi personen fremstår hyggelig mot dem, men så går de på en smell og får den erfaringen du egentlig har dvart mot.

Hvor gammel er du? Grunnen til at jeg spør, er at om du skal ut og jobbe senere eller skifte skole, begynne å studere, kan du få muligheten til å etablere vennskap med noen som overhodet ikke kommer til å kjenne denne damen. I tilfelle et blir uutholdelig og det tar åresvis for folk å skjønne tegningen.

Anonymkode: a0787...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nulltolleranse for slike ting. Blir mine venner, venner med folk jeg ikke kan fordra, så trekker jeg meg bare rolig ut og blir ikke med på noe. Slitsomt å finne seg nye venner, men bedre enn å ha falske venner. 

Men hva med de opprinnelige vennene mine som kanskje ikke vet hva jeg synes om den nye vennen? Jeg orker ikke noe drama, så om de har lyst å være venn med en slik type person, så forsvinner jeg bare sakte men sikkert fra venneforholdet.

Anonymkode: 6b493...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forstår godt at du blir lei deg og oppgitt. Jeg hadde blitt det samme selv. Jeg sier som vedkommende over meg gjør, dersom mine venner blir venner med noen som har sviktet meg og gått bak ryggen min hadde jeg trukket meg unna. Jeg synes du bør ta en god og lang samtale med dine nåværende venner. Hør litt om hva deres tanker er, og legg frem hvordan du stiller deg til dette. 

:klem:

Anonymkode: 9242a...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt situasjonen. Men hun har faktisk ikke gjort dem noe, og ting blir veldig vanskelig om alle skal unngå en jente du har en fortid med. Dersom det var snakk om en bestevenninne, så er det greit nok. Men disse venninnene er vel ikke helt "der" med deg enda? 

Den vonde sannheten er også at et menneske kan oppføre seg ille mot ett menneske og bra mot et annet. Det finnes også ulike grader av vennskap, der ikke alle er like personlige eller dype. Jeg kjenner også jenter som har vært i forhold med menn som behandlet dem dårlig og det er veldig vanskelig for dem å akseptere at de nå er i forhold med kvinner de behandler bedre. Men mennesker er ikke "statiske" slik. Og disse jentene kan faktisk ha det hyggelig med eks-venninnen din like fullt. 

Jeg ville bare trukket meg unna felles situasjoner der eks-venninnen din er til stede, men ellers opprettholdt vennskapet med de andre jentene.

Anonymkode: 16a0f...034

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...