Gå til innhold

Flaut og teit "problem"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er like kleint å faktisk late som ingenting når man kjenner igjen en person og som man vet kommer til å komme tilbake:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver her om vinmonopolet stemmer ikke. Vi har ingen direkte forbud på det, vi viser kun vanlig folkeskikk og diskresjon ovenfor våre kunder. Dette er jo ikke bare gjeldene for vinmonopolet?? Alle butikkansatte burde vise sine kunder såpass respekt. Men det må da finnes grenser også. Jeg kan fint stå klar med flaska med akevitten til fru. Hansen slik at hun slipper å gå helt bakerst i butikken med rullatoren sin når hun kommer. Hun er like takkenemmelg hver gang. Der handler om å vise skjønn og utføre det som du mener er riktig for akkurat den kunden.

Anonymkode: e8675...2ac

Han skrev i fortid, jeg regner med han mente at dette var regler som eksisterte før i tiden

Anonymkode: 59704...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet. Han mente sikkert bare å være hyggelig og syns nok det er bra at du liker maten han selger. Hadde vært verre om det var kondomer du var innom flere dager i uka for å kjøpe liksom og det ble kommentert. "Jasså, tom for dong igjen? Du må jaggu pule mye!" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, amare skrev:

Det er like kleint å faktisk late som ingenting når man kjenner igjen en person og som man vet kommer til å komme tilbake:P

Nei, da oppfører man seg bare som en vanlig ansatt. 

Anonymkode: 59a5e...457

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Salka skrev:

Ser ikke problemet. Han mente sikkert bare å være hyggelig og syns nok det er bra at du liker maten han selger. Hadde vært verre om det var kondomer du var innom flere dager i uka for å kjøpe liksom og det ble kommentert. "Jasså, tom for dong igjen? Du må jaggu pule mye!" 

Skjønner du ikke at det betyr at han i kassa legger merke til ting hun kjøper? Vi som handler vil at de i kassa skal være "blinde". Når de minner oss på at de ser, og kanskje husker hva vi kjøper, er det ubehagelig. Den dagen du trenger kondomer f eks, føler du at den i kassa legger spesielt merke til det. Ekkelt.

Anonymkode: d7703...2df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du ikke at det betyr at han i kassa legger merke til ting hun kjøper? Vi som handler vil at de i kassa skal være "blinde". Når de minner oss på at de ser, og kanskje husker hva vi kjøper, er det ubehagelig. Den dagen du trenger kondomer f eks, føler du at den i kassa legger spesielt merke til det. Ekkelt.

Hvorfor er det ekkelt? Mennesker har sex, lissom, tror ikke kassadama blir så forferdet av den grunn. Hadde du syntes det var ekkelt hver gang en person kjøpte kondom av deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her! har ikke fått lest igjennom alt, men ser at mange tror han vil være hyggelig. Den oppfatningen har ikke jeg! Jeg synes han virker arrogant, og snakker til meg på en hånlig måte. føler rett og slett at han gjør narr av meg.. 

Anonymkode: 2d7c3...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ekkelt? Mennesker har sex, lissom, tror ikke kassadama blir så forferdet av den grunn. Hadde du syntes det var ekkelt hver gang en person kjøpte kondom av deg?

Det var bare et eksempel som brukeren jeg svarte kom med. Kan være noe annet. Sjokolade eller potetgull f eks, hvis man er overvektig eller bulimiker, mat generelt om man er anorektiker. Glutenfrie produkter om man har intoleranse. Eller slutte å kjøpe godis for å prøve å slanke seg, så sprekke og  begynne å kjøpe igjen. Switche fra valig øl til Munkholm fordi man er gravid. Altså....må ikke være noe spesielt flaut i seg selv, det er bare ubehagelig. Omtrent som om du måtte vise alt innholdet i handleposene til nabodama når du kom hjem.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rema og kjøpte tre bananer og en agurk rett før stengetid en gang, og da sa han i kassa Jasså??? med et sleipt glis. Det var kleint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman
10 minutter siden, Sly skrev:

Jeg var på Rema og kjøpte tre bananer og en agurk rett før stengetid en gang, og da sa han i kassa Jasså??? med et sleipt glis. Det var kleint. 

Hahaha.

Det er hysteriskt. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Plaskebrus skrev:

Hahaha.

Det er hysteriskt. :laugh:

Jeg lo av det etterpå, men det var veldig kleint der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare et eksempel som brukeren jeg svarte kom med. Kan være noe annet. Sjokolade eller potetgull f eks, hvis man er overvektig eller bulimiker, mat generelt om man er anorektiker. Glutenfrie produkter om man har intoleranse. Eller slutte å kjøpe godis for å prøve å slanke seg, så sprekke og  begynne å kjøpe igjen. Switche fra valig øl til Munkholm fordi man er gravid. Altså....må ikke være noe spesielt flaut i seg selv, det er bare ubehagelig.

En fin anledning til å øve seg på å ikke være så sart når det gjelder det man handler på butikken. Kanskje man til og med burde kjøpe 20 av den matvaren eller kondomet man er flau over for å utfordre seg selv til å tåle mer.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her! har ikke fått lest igjennom alt, men ser at mange tror han vil være hyggelig. Den oppfatningen har ikke jeg! Jeg synes han virker arrogant, og snakker til meg på en hånlig måte. føler rett og slett at han gjør narr av meg.. 

Anonymkode: 2d7c3...b83

Men lar du deg bli gjort narr av over en pakke kjøttdeig...? Jeg skjønner ikke at man kan ta det personlig. Det blir som en person hadde prøvd å gjøre narr av meg ved å kalle meg feit om jeg var veltrent og slank. Det blir bare for dumt til at man kan bli fornærmet over

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
16 minutter siden, Sly skrev:

Jeg lo av det etterpå, men det var veldig kleint der og da.

Jeg kan skjønne den

Fremdeles noe av det morsomste jeg har lest her inne.:fnise: Takk for at du delte! Håper agurken var verdt pengene :)

Endret av Plaskebrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En fin anledning til å øve seg på å ikke være så sart når det gjelder det man handler på butikken. Kanskje man til og med burde kjøpe 20 av den matvaren eller kondomet man er flau over for å utfordre seg selv til å tåle mer.

Men lar du deg bli gjort narr av over en pakke kjøttdeig...? Jeg skjønner ikke at man kan ta det personlig. Det blir som en person hadde prøvd å gjøre narr av meg ved å kalle meg feit om jeg var veltrent og slank. Det blir bare for dumt til at man kan bli fornærmet over

Det er ikke fordi det er flaut. 

Det er følelsen av at et helt vilkårlig menneske du ikke har noe forhold til kommenterer dine innkjøp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Plaskebrus skrev:

Jeg kan skjønne den

Fremdeles noe av det morsomste jeg har lest her inne.:fnise: Takk for at du delte! Håper agurken var verdt pengene :)

Joda, jeg fikk glede av både bananene og agurken, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det med ro, det er ikke akkurat en junkfood-kjede som gjenkjenner deg - som de gjør med min samboer :fnise: De må ha god hukommelse eller få kunder, for det går måneder mellom hver gang vi kjøper derfra, med unntak av den perioden hvor vi flytta og måtte ta det i flere puljer pga barna. Han synes da det bare er et pluss, for da trenger han ikke ramse opp alt vi skal ha. Men litt flaut er det jo faktisk... fordi det er junk. Kjøttdeig ville vært null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fordi det er flaut. 

Det er følelsen av at et helt vilkårlig menneske du ikke har noe forhold til kommenterer dine innkjøp. 

Fin anledning til å trene seg på å takle at noen ganger prøver folk å være frekke. Da tåler man det bedre en gang det skjer i en viktig situasjon og man må holde hodet kaldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin anledning til å trene seg på å takle at noen ganger prøver folk å være frekke. Da tåler man det bedre en gang det skjer i en viktig situasjon og man må holde hodet kaldt

??

Det er ikke det at den i kassa er frekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...