Gå til innhold

Apotektekniker -mye ansvar?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg går og funderer på 2 utdanninger: apotektekniker og bibliotekar.

Bibliotekar fordi jeg alltid har elska bøker og er veldig systematisk. Apotektekniker fordi jeg -som sagt -er veldig systematisk og litt flink med data.

Nå er det slik at jeg er litt plaga av angst, og HATER alle situasjoner der jeg får for mye ansvar. Det seg være bilkjøring, jobbsituasjoner eller annet. :roll:

Da trenger jeg deres råd: vil en jobb som apotektekniker medføre mye ansvar? Kan jeg teoretisk sett få ansvar hvis en pasient blir syk fordi hun får feil medisin, eller i verste fall dør..? Jeg vet det høres banalt ut, men dette er en reell problemstilling for meg...

Jeg ser en jobb som bibliotekar blir mye mer ufarlig, men å få seg jobb som bibliotekar her jeg bor er nærmest håpløst... Da virker apotektekniker mye mer lovende (og helt ærlig: litt mer spennende...) ... MEN så var det denne angsten da...

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet må en reseptar godkjenne det en apotektekniker har gjort før medisinen blir utlevert, så det er nok ikke apotekteknikeren sitt ansvar om noe skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et apotek skal all medisin på resepter godkjennes av en farmasøyt. Så du får en kontroll på det du gjør av en person med lengre utdannelse enn deg.

Men du har et ansvar selv, å gjøre jobben din så godt du kan som helsepersonell. Graverende feil vil apoteket ta støyten, men du kan miste autorisasjonen. Da skal du ha gått LANGT utover det du har lov til, feks, eller vist stor uforstand.

Som apotektekniker møter du masse mennesker hver dag, så det å like mennesker hjelper.

Jobbmarkedet for apotekteknikere er heller tørket inn for tiden i Oslo, men ikke ellers i landet.

m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...