Ardwinna Skrevet 19. august 2016 #41 Skrevet 19. august 2016 37 minutter siden, Purple Basil skrev: Det er jo galskap i så fall! Er 36 og 38 plus size? Sykt! I modellverdenen er vel alt over standard størrelse 34/36 ansett som plus size. I klesbransjen starter plus size enten på str 42 eller 44, det varierer fra kjede til kjede. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #42 Skrevet 19. august 2016 Den 18.8.2016 at 10.53, AnonymBruker skrev: Dette gir seriøst ingen mening. Motebransjen er så latterlig skrudd. I stedet for å fronte sunne, normalvektige kropper, så kjører de på med like usunne idealer bare med motsatt fortegn. Som en reaksjon på skrapa HF-modeller med BMI på 15 så tilbyr vi dere modeller med valker med en BMI på 30. Vi sitter igjen med to ytterpunkter og ingenting i den normalvektige kategorien som de fleste jenter kan forholde seg til. Jeg vil se hvordan klær ser ut på en normalt slank gjennomsnittskropp som ligner min! Rant over. Anonymkode: aa795...27c Hallo, meningen er jo ikke at idolet skal være å være overvektig, men å fronte at skjønnhet finnes i alle former og fasonger! Det er ikke alle som klarer å bli tynne, noen har f.eks. sykdommer som gjør at de har noen kilo mer enn sine medsøstre. Det er faktisk umulig å finne pene klær for overvektige pga de i motebransjen fokuserer på de som er slanke. De fleste vanlige klesbutikker har klær opptil str XL, er du større enn dette (ofte er denne XL liten i str) - så må du på spesialbutikk for store kvinner... Hvorfor skal ikke store kvinner kunne gå i det samme som slanke kvinner? Bare noen str større? Det er jo ikke sånn at folk går inn for å bli fete for å ligne på en modell som er fet...duh! Alle vil jo være sunne, men uansett hvor sunn en er, så er det ikke alle som klarer å bli normalvektige. Anonymkode: 8bb5a...4b8 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #43 Skrevet 19. august 2016 Den 18.8.2016 at 13.40, amativeReflection skrev: Jeg synes det er avskyelig at de vil øke aksepten for sykdom. Fedme er den største årsaken til for tidlig død i verden. Verre enn narkotika, alkohol og tobakk. Det er absurd. Folk er hysteriske mot å ha våpen lovlig, mens flere tusen ganger fler dør av overvekt som vi skal normalisere. Fedme bør klassifiseres som psykisk sykdom og bli behandlet på lik linje med annen komplusivitet eller avhengighet. Så de med PCO, kreft (bivirkning av enkelte medisiner er at de går opp i vekt, og ikke ned), hypothyreose og andre sykdommer, de har en psykisk sykdom som gjør at de er fete? Tror du alle som sliter med vekta sitter og gomler potetgull og drikker cola? Jeg vet om mange fete som sliter - de trener hver dag og spiser sunt. Anonymkode: 8bb5a...4b8 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #44 Skrevet 19. august 2016 "Plus size" er jo normalvektig for oss vanlig dødelige. Det er jo bare en betegnelse på modeller som ikke er "size zero". Anonymkode: 77fa5...c49 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå