Gå til innhold

Plus-size fenomenet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette gir seriøst ingen mening. Motebransjen er så latterlig skrudd. I stedet for å fronte sunne, normalvektige kropper, så kjører de på med like usunne idealer bare med motsatt fortegn. Som en reaksjon på skrapa HF-modeller med BMI på 15 så tilbyr vi dere modeller med valker med en BMI på 30. 

Vi sitter igjen med to ytterpunkter og ingenting i den normalvektige kategorien som de fleste jenter kan forholde seg til. Jeg vil se hvordan klær ser ut på en normalt slank gjennomsnittskropp som ligner min! 

Rant over. 

Anonymkode: aa795...27c

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig med deg. I moteverdenen er det visst bare 2 typer kropper som er godkjente. Magre og feite kropper. Fatter det ikke.

Fatter heller ikke hvorfor det er greit for en feit person å vise seg naken, mens tynne personer helst skal gjemme seg vekk. Feite mennesker blir hyllet fordi de viser kroppen sin, men samtidig er det feil for tynne mennesker å gjøre det samme.  :klo:

Skrevet

Jeg synes det er avskyelig at de vil øke aksepten for sykdom. Fedme er den største årsaken til for tidlig død i verden. Verre enn narkotika, alkohol og tobakk. Det er absurd.

Folk er hysteriske mot å ha våpen lovlig, mens flere tusen ganger fler dør av overvekt som vi skal normalisere. 

Fedme bør klassifiseres som psykisk sykdom og bli behandlet på lik linje med annen komplusivitet eller avhengighet.

• Liker 8
Skrevet

Snakker dere om de modellene som nå skal være med i "top model" og klassifiseres som "plus size". For isåfall er jeg veldig uenig i det dere sier.

De fleste der var rundt størrelse 38 i klær og virket normalvektige og "normale" etter hva jeg kan forstå, så jeg var faktisk glad for at de ble valgt ut. De kalles "plus size" fordi de ikke er "size zero". Men det betyr ikke at de er overvektige og har en bmi på over 30. Isåfall har ikke jeg lest den samme saken som dere ...

Anonymkode: 7854c...d43

• Liker 17
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker dere om de modellene som nå skal være med i "top model" og klassifiseres som "plus size". For isåfall er jeg veldig uenig i det dere sier.

De fleste der var rundt størrelse 38 i klær og virket normalvektige og "normale" etter hva jeg kan forstå, så jeg var faktisk glad for at de ble valgt ut. De kalles "plus size" fordi de ikke er "size zero". Men det betyr ikke at de er overvektige og har en bmi på over 30. Isåfall har ikke jeg lest den samme saken som dere ...

Anonymkode: 7854c...d43

Jeg snakker ikke om reality-tv, men om moteverdenen. Og der begynner plus size på størrelse 44.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Honey Dew skrev:

Så enig med deg. I moteverdenen er det visst bare 2 typer kropper som er godkjente. Magre og feite kropper. Fatter det ikke.

Fatter heller ikke hvorfor det er greit for en feit person å vise seg naken, mens tynne personer helst skal gjemme seg vekk. Feite mennesker blir hyllet fordi de viser kroppen sin, men samtidig er det feil for tynne mennesker å gjøre det samme.  :klo:

Jeg har vært veldig tynn store deler av livet mitt, og har først de senere årene blitt overvektig. Det går ikke en gang an å sammenligne fordommer mot tykke mot fordommer mot tynne.
Som tynn slipper du mye billigere unna. Men som tynn trodde jeg ikke det, og mente det samme som deg. Hvorfor er det greit å hylle feite mennesker osv. Tro meg, det er svært få som hyller feite mennesker, idealet er og blir tynne mennesker.

Anonymkode: f736c...df9

• Liker 22
Skrevet

Det er søren ikke lett å være normalvektig (hvis BMIen din er sånn ca.midt mellom undervekt og lettere overvekt,dvs.rundt 21-22) Da er du ikke tynn nok til å ha en "digg" kropp,og du er ikke tjukk nok til å bli hyllet for at "du tør å være deg selv" i en usunn og overvektig kropp. Jeg kjenner jeg er ekstremt lei av å føle at jeg er "feil" fordi normalvektig ikke er bra nok!

Anonymkode: c46e4...0d9

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gir seriøst ingen mening. Motebransjen er så latterlig skrudd. I stedet for å fronte sunne, normalvektige kropper, så kjører de på med like usunne idealer bare med motsatt fortegn. Som en reaksjon på skrapa HF-modeller med BMI på 15 så tilbyr vi dere modeller med valker med en BMI på 30. 

Vi sitter igjen med to ytterpunkter og ingenting i den normalvektige kategorien som de fleste jenter kan forholde seg til. Jeg vil se hvordan klær ser ut på en normalt slank gjennomsnittskropp som ligner min! 

Rant over. 

Men hvorfor er det så viktig for deg å se hvordan klær i store størrelser ser ut på damer som ligner på deg, når de uansett ikke passer på deg? 

Anonymkode: e121f...d9e

• Liker 2
Skrevet

Det største problemet er at kvinner som dere lar dere provosere.

Anonymkode: b76ea...305

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, amativeReflection skrev:

Fedme bør klassifiseres som psykisk sykdom og bli behandlet på lik linje med annen komplusivitet eller avhengighet.

Det blir som å si at dårlig råd bør klassifiseres som psykisk sykdom fordi noen av de som har dårlig råd har spilt bort pengene sine på grunn av spillegalskap. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som å si at dårlig råd bør klassifiseres som psykisk sykdom fordi noen av de som har dårlig råd har spilt bort pengene sine på grunn av spillegalskap. 

Spilleavhengighet er en psykisk sykdom... 

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er søren ikke lett å være normalvektig (hvis BMIen din er sånn ca.midt mellom undervekt og lettere overvekt,dvs.rundt 21-22) Da er du ikke tynn nok til å ha en "digg" kropp,og du er ikke tjukk nok til å bli hyllet for at "du tør å være deg selv" i en usunn og overvektig kropp. Jeg kjenner jeg er ekstremt lei av å føle at jeg er "feil" fordi normalvektig ikke er bra nok!

er du seriøs? er det galt å være normalvektig liksom?

• Liker 3
Skrevet

Ja, og det er også overspising, som jeg antar er det du siktet til i det opprinnelige innlegget ditt. Men dårlig råd er ikke psykisk sykdom og bør heller ikke være det, akkurat som at fedme verken er eller bør være det. De er begge deler av og til et resultat av psykisk sykdom, andre ganger et resultat av helt andre ting. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det største problemet er at kvinner som dere lar dere provosere.

Synes nå jeg stadig vekk leser innlegg fra menn som har et veldig negativt forhold til kvinner som, ifølge dem, veier for mye.

Anonymkode: c46cb...a39

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes nå jeg stadig vekk leser innlegg fra menn som har et veldig negativt forhold til kvinner som, ifølge dem, veier for mye.

Anonymkode: c46cb...a39

Da kan du fritt velge hvor mye du vil la deg påvirke av det. Om kvinner gir bang og gjør som de vil, må menn ta det kvinnene har valgt å være eller forbli singel/sexløse.

Skrevet
15 timer siden, aiba skrev:

er du seriøs? er det galt å være normalvektig liksom?

Jeg føler vi normalvektige faller veldig mellom to stoler, i hvert fall. Vi blir av mange sett på som tjukke fordi vi har former,samtidig som vi ikke er tjukke nok til å falle innunder den kategorien som hylles for å vise frem kroppen sin. Jeg opplevde i hvert fall mye i tenårene at folk syns jeg var feit fordi jeg ikke var undervektig. Hører ikke så mye til det nå i 20-årene (har fortsatt samme vekt), men om det bare er fordi folk blir mer høflige med årene eller hva det er, vet jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Herrejesus, bli voksen. Dette er fjortisproblematikk deluxe.

Anonymkode: 6f8c2...148

• Liker 5
Gjest Freckle
Skrevet

Du skulle prøvd å leve en dag, bare en eneste dag, i en feit kropp, og jeg skal love deg at du hadde holdt grundig kjeft om hylling av og høflighet i forhold til overvekt(ige) for resten av livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...