Brimi Skrevet 16. august 2016 #21 Skrevet 16. august 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville droppet smileyene, føler det gir meldingen et veldig passiv-aggressivt preg Hvis det ikke er 100 % sikkert at han har kuttet deg ut, hvis det er en liten sjans for at han bare er opptatt med noe/noe har skjedd i livet hans, ville jeg kanskje heller skrevet noe sånt: "Hei. Har merket at kontakten vår har dabbet veldig av den siste tiden, og lurer på om jeg skal ta hintet og slette nummeret ditt?" Anonymkode: e1809...ea9 Hvorfor i det hele tatt skrive det siste? Jeg synes ikke det er passiv-aggressivt engang, i mine øyne er dette aggressivt. Dessuten er det sykt fjortis. Hva skjedde med å prate sammen som voksne mennesker? 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #22 Skrevet 16. august 2016 39 minutter siden, WubWub skrev: Hva mener du med at han ikke er særlig mann? Tenker du at han er mer kvinne eller kanskje intetkjønn? Også; Hvorfor er han drittsekk? Å fade ut noen trenger ikke nødvendigvis bety at man er drittsekk. Det kan heller bero på at man er konfliktsky f.eks. Man er drittsekk når man ikke er ærlig om at man vil avslutte dating,jo. Typisk konfliktsky norske menn. De har INGEN respekt. Som oftest. Ikke alle er sånn men altfor mange syns jeg. Anonymkode: c2665...a0e 4
WubWub Skrevet 16. august 2016 #23 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Man er drittsekk når man ikke er ærlig om at man vil avslutte dating,jo. Typisk konfliktsky norske menn. De har INGEN respekt. Som oftest. Ikke alle er sånn men altfor mange syns jeg. Anonymkode: c2665...a0e Du tror at ikke også kvinner fader ut folk siden du utelukkende retter fingeren mot menn? Begge kjønn gjør dette. Du vet heller ikke om han ønsker avslutte datingen, 1 uke uten kontakt er ingenting. Nei man er ikke drittsekk bare fordi man er konfliktsky. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #24 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Du tror at ikke også kvinner fader ut folk siden du utelukkende retter fingeren mot menn? Begge kjønn gjør dette. Du vet heller ikke om han ønsker avslutte datingen, 1 uke uten kontakt er ingenting. Nei man er ikke drittsekk bare fordi man er konfliktsky. Jo det er jeg klar over at kvinner gjør,men jeg hører nå mest om menn som gjør dette. De fleste av mine venninner er voksne nok til å si face to face at de ikke vil date en person noe mer eller sende en melding i det minste. 1 uke uten kontakt er mye dersom man er interessert. Har spurt mine amerikanske kompiser og de er enig med meg. If he's into you he'll let you know! Anonymkode: c2665...a0e 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #25 Skrevet 16. august 2016 10 minutter siden, Brimi skrev: Hvorfor i det hele tatt skrive det siste? Jeg synes ikke det er passiv-aggressivt engang, i mine øyne er dette aggressivt. Dessuten er det sykt fjortis. Hva skjedde med å prate sammen som voksne mennesker? Da tolker vi det ulikt, jeg tolker det mer som et enkelt spørsmål. Hvordan mener du hun burde formulere seg for å få til en samtale som voksne mennesker? Anonymkode: e1809...ea9
Brimi Skrevet 16. august 2016 #26 Skrevet 16. august 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tolker vi det ulikt, jeg tolker det mer som et enkelt spørsmål. Hvordan mener du hun burde formulere seg for å få til en samtale som voksne mennesker? Anonymkode: e1809...ea9 Tja, kanskje noe sånt noe :"Hei, går det bra med deg? Føler vi har mistet litt kontakt den siste uka og lurte på om det kanskje hadde skjedd noe? Hvis du vil prate om det så er jeg her for deg". Synes du virkelig ikke det er aggressivt å si til et annet menneske, uten god nok grunn, at man sletter nummeret til personen? Eller synes du ikke det er greit å forhøre seg om hva årsaken er før man går til drastisk verks? Det er mange grunner til at kontakten dabber av og jeg hadde blitt rimerlig sur om jeg hadde fått en sånn melding. Takk for den liksom. 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #27 Skrevet 16. august 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er drittsekk når man ikke er ærlig om at man vil avslutte dating,jo. Typisk konfliktsky norske menn. De har INGEN respekt. Som oftest. Ikke alle er sånn men altfor mange syns jeg. Anonymkode: c2665...a0e Dette er da virkelig ikke kjønnsbetinget. Det fines også endel damer som gir alt med en gang, og det er ikke alltid et sjakktrekk. Mulig ts gjorde det, og sitter nå med skjegget i postkassa...Man vet aldri historien bak her. Jeg er dame forøvrig. Anonymkode: 7b5a0...96a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #28 Skrevet 16. august 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo det er jeg klar over at kvinner gjør,men jeg hører nå mest om menn som gjør dette. De fleste av mine venninner er voksne nok til å si face to face at de ikke vil date en person noe mer eller sende en melding i det minste. 1 uke uten kontakt er mye dersom man er interessert. Har spurt mine amerikanske kompiser og de er enig med meg. If he's into you he'll let you know! Anonymkode: c2665...a0e Det er ingen fasit å hva som er lang tid uten kontakt, hallo! Vi er alle forskjellig menesker. Noen trenger lenger tid til å fordøye ting enn andre. Hva vet vi, kanskje han er busy og veldig opp i noe ts ikke vet noe om? Evt at han ikke er interessert lenger. Vi vet jo heller ingenting om hvordan ts har vært her... Anonymkode: 7b5a0...96a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #29 Skrevet 16. august 2016 Hei ts, det er vanskelig å svare siden vi ikke vet hvordan du har vært her. Mulig du gikk for fort frem og at han nå kjenner at det ikke er rett. Derfor anbefaler jeg alle å bruke lang tid på å bli kjent. Det ligger noe i uttrykket : easy come, easy go... Men det er ingen fasit på hvordan man blir kjent, men det kan være svart med tanke på at situasjoner som dette plutselig oppstår. Kanskje han ikke var/er der du er, kanskje han trenger tid. Mitt råd er å vente først, se det an, det har bare gått EN uke. Hvis du fortsatt ikke hører noe, kan du enten la det fade ut, men hvorfor ikke være ærlig å spørre? Da viser du at du tar deg selv og dine følelser på alvor. Du tør å vise deg sårbar, ikke komme med den mld som liksom viser at du skal droppe han først når du egentlig ønsker mer kontakt. Tør å konfronter han! Og til dere som mener det er drama, la det være drama! Det må være lov til å reagere! Anonymkode: 7b5a0...96a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #30 Skrevet 17. august 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei ts, det er vanskelig å svare siden vi ikke vet hvordan du har vært her. Mulig du gikk for fort frem og at han nå kjenner at det ikke er rett. Derfor anbefaler jeg alle å bruke lang tid på å bli kjent. Det ligger noe i uttrykket : easy come, easy go... Men det er ingen fasit på hvordan man blir kjent, men det kan være *smart med tanke på at situasjoner som dette plutselig oppstår. Kanskje han ikke var/er der du er, kanskje han trenger tid. Mitt råd er å vente først, se det an, det har bare gått EN uke. Hvis du fortsatt ikke hører noe, kan du enten la det fade ut, men hvorfor ikke være ærlig å spørre? Da viser du at du tar deg selv og dine følelser på alvor. Du tør å vise deg sårbar, ikke komme med den mld som liksom viser at du skal droppe han først når du egentlig ønsker mer kontakt. Tør å konfronter han! Og til dere som mener det er drama, la det være drama! Det må være lov til å reagere! Anonymkode: 7b5a0...96a rettelse : *smart skulle det stå. Anonymkode: 7b5a0...96a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #31 Skrevet 17. august 2016 Jo jeg sendte meldingen. jeg fikk en 4-5 meldinger tilbake om hva det var og hva som hadde skjedd.Han virket veldig "nervøs" om jeg kan si det? Jeg svarte med at jeg skjønner at det er noe når han sjelden svarer og at han er kort i svarene sine. Men at det ikke er meningen å mase men at det hadde vært greit med svar på hva det var.. Nå ser jeg at han har lest meldingen, men nå svarer han ikke igjen.. Altså, jeg ser ikke hvorfor de ikke kan ha baller nok til å si ifra om det er noe, jeg gir virkelig opp alt som heter menn snart 🙈 Anonymkode: 24adb...c90
Ms.Sommerfugl Skrevet 17. august 2016 #32 Skrevet 17. august 2016 11 timer siden, WubWub skrev: Hva mener du med at han ikke er særlig mann? Tenker du at han er mer kvinne eller kanskje intetkjønn? Også; Hvorfor er han drittsekk? Å fade ut noen trenger ikke nødvendigvis bety at man er drittsekk. Det kan heller bero på at man er konfliktsky f.eks. Først og fremst så var dette en fyr som hadde brukt hver dag sammen med TS. Da skulle man tro at han hadde litt mer respekt enn og bare fade henne ut, og kunne hatt baller til å avslutte det på en fin måte. Fading kan jeg forstå om man kun har møttes et par ganger, men etter flere måneder med å se hverandre nesten hver dag, for så og kutte ut noen er virkelig respektløst. Så ja, han er en drittsekk. Fading, eller 'ghosting' som mange sier, er en av de mest respektløse måtene og avslutte med noen på. Jeg har alltid funnet det respektløst, fordi du lar en person i stikken som kommer til og lure i mange måneder på hvorfor du bare ditchet henne/han. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #33 Skrevet 17. august 2016 12 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Du skal ikke ofre denne drittsekken ett eneste minutt til av livet ditt! Det er vanskelig, og selvfølgelig forstår jeg jo at du vil ha en form for avslutning, men det får du nok ikke. Slike menn er feige, og er egentlig ikke noe særlig mann i utgangspunktet. Slett nr hans, og gå videre. Drittsekk for at praten går i stampe? Jeg må seriøst slutte å henge her. Ødelegger kvinnesynet mitt. Anonymkode: d38af...a7a 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 17. august 2016 #34 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drittsekk for at praten går i stampe? Jeg må seriøst slutte å henge her. Ødelegger kvinnesynet mitt. Anonymkode: d38af...a7a Da leser du mellom linjene av det jeg har skrevet. De aller fleste dater noen fordi de håper på noe mer, sant? Hvis denne personen plutselig 'forsvinner' så lurer man jo på hvorfor, spesielt hvis man føler at datingen førte et sted. 5
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 17. august 2016 #35 Skrevet 17. august 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo jeg sendte meldingen. jeg fikk en 4-5 meldinger tilbake om hva det var og hva som hadde skjedd.Han virket veldig "nervøs" om jeg kan si det? Jeg svarte med at jeg skjønner at det er noe når han sjelden svarer og at han er kort i svarene sine. Men at det ikke er meningen å mase men at det hadde vært greit med svar på hva det var.. Nå ser jeg at han har lest meldingen, men nå svarer han ikke igjen.. Altså, jeg ser ikke hvorfor de ikke kan ha baller nok til å si ifra om det er noe, jeg gir virkelig opp alt som heter menn snart 🙈 Anonymkode: 24adb...c90 Du syns ikke reaksjonen din er grunn nok? I stedet for å bare "ta hintet" så velger du å sende en passiv-aggressiv melding om at du gjør det. Hvordan ville du da reagert på direkte avvisning? Dessuten er det ikke så svart/hvitt som at han enten er interessert eller så er han det ikke. Han kan være litt interessert samtidig som han er lei av daglig kontakt med deg. Kvinner kan bli veldig klengete veldig raskt, og man kan fort få behov for å distansere seg.
Gjest Hausfrau Merkelmor Skrevet 17. august 2016 #36 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Da leser du mellom linjene av det jeg har skrevet. De aller fleste dater noen fordi de håper på noe mer, sant? Hvis denne personen plutselig 'forsvinner' så lurer man jo på hvorfor, spesielt hvis man føler at datingen førte et sted. Det er egentlig ikke noe å lure på. Menn dater for sex, kvinner for samliv. Når menn får tenkt seg om /hormonnivået dropper så er det plutselig ikke så stas at en kvinne begynner å tre inn i livet ditt. Han er neppe like tent lenger. Det kan ha noe med henne å gjøre, men det kan også være helt uavhengig av henne. Jeg tror dog mange kvinner er ekstremt lite selektive på hva de sier rundt menn og at det fort kan bli to much info, og dermed så dør interessen.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #37 Skrevet 17. august 2016 Du kan like gjerne sende den meldingen, så blir han forsikret om at han gjorde det rette ved å liste seg stille og forsiktig ut av livet ditt. Noe så passivt aggressivt er det klin umulig å forholde seg til. Anonymkode: 66d63...1b6 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #38 Skrevet 17. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, i de siste månedene så har jeg vært med en fyr nesten hver dag, hele tiden. Den siste uka har han ikke tatt kontakt og svarer kort på meldingene mine, så jeg lurer på om jeg skal sende denne meldingen til han? 😊 Hei😊 Ettersom vi ikke har pratet på veldig lenge så tar jeg hintet og sletter nummeret ditt, selv om det har vært fint om du kunne vært ærlig mot meg og ikke gjort det på dette viset. Og jeg trenger heller ikke høre hva det var som gikk galt😊 Er den litt "desperat eller teit"? Eller er det en helt grei melding å sende? Anonymkode: 24adb...c90 Stakkars deg! Jeg har vært der selv (på motsatt side dog). Jeg fikk ihvertfall omtrent samme meldinger selv noen ganger. Det var helt greit og ryddig. Jeg ville uansett ikke svart ærlig på ditt spørsmål om hvorfor for å unngå å såre deg mer. Hvorfor endte det så slik? For meg var det fordi kvinnemenneske viste nye sider ved seg selv. F.eks. kunne det være hennes skitne leilighet. Lubne kropp. Eller andre ting som var turn off for meg. Dette gjelder sikkert ikke i ditt tilfelle og svaret er helt sikkert her på KG at mannen selvsagt var dum. Anonymkode: c517d...92a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #39 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars deg! Jeg har vært der selv (på motsatt side dog). Jeg fikk ihvertfall omtrent samme meldinger selv noen ganger. Det var helt greit og ryddig. Jeg ville uansett ikke svart ærlig på ditt spørsmål om hvorfor for å unngå å såre deg mer. Hvorfor endte det så slik? For meg var det fordi kvinnemenneske viste nye sider ved seg selv. F.eks. kunne det være hennes skitne leilighet. Lubne kropp. Eller andre ting som var turn off for meg. Dette gjelder sikkert ikke i ditt tilfelle og svaret er helt sikkert her på KG at mannen selvsagt var dum. Anonymkode: c517d...92a WTF?? Men hvorfor gjøre ting på en så måte? Du er jo ikke det spor bedre enn hun med skitten leilighet eller stor rumpe. Tvert i mot er dette utrolig ufyselig. Null respekt for andre mennesker, og arroganse, er noe av det verste jeg vet. Jeg gir opp menneskeheten. Hadebra. Anonymkode: c1c95...d52 6
Coronas Skrevet 17. august 2016 #40 Skrevet 17. august 2016 17 timer siden, Tibbie skrev: Drop det. Du virker superdesperat og det virker litt som om at du ikke har mye på gang i livet ditt når du lar det gå sånn innpå deg. Jeg skjønner forresten ikke greia med å slette folk sitt telefonnummer sånn? Er det fordi du ønsker å søke opp nummeret om han skulle kontakte deg? Eller at du må søke det frem om du en gang skulle trenge det? Er vel fordi ts kanskje har fått kjærlighetsfølelser for han og for å bli kvitt de, er det best å fjerne alle spor. (tlf, sosiale medier osv) For hvis du ikke sletter hans navn fra en liste (tlf, insta, skype,snap,face osv) vil han plutselig dukke opp fordi noen du søkte etter hadde samme eller lignende navn. Kan stikke i hjertet en langt tid etter at kontakten opphørte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå