jupiter_c Skrevet 17. august 2016 #21 Del Skrevet 17. august 2016 min pappa fylte nettopp 60 år han også, men i vår familie er det heldigvis ikke vanlig med taler og pappa synes sånne ting er kjempe kleint, så han kunne funnet på å stikke av under eventuelle taler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bopera Skrevet 17. august 2016 #22 Del Skrevet 17. august 2016 Man kan vel fint komme unna med å ikke ha en dedikert tale. En person ønsker velkommen, noen takker for maten. Det burde voksne folk klare, uten å føle på et for stort ubehag. Dere kan kanskje leie inn et musikalsk innslag, som spiller et par av yndlingssangene hans. Noen kan lage en sang, som alle synger sammen. Dere kan ha et par leker, for å løsne på stemninga. Eller dans. Hvis det er barn til stede, så kan de underholde med et eller annet. Man kan kanskje holde en tale som video med bilder og musikk til. Men hvis faren deres er kjent som den som holder taler for alle, så syns jeg det er trist for ham at ingen gidder å holde en for ham, fordi dere syns det er ubehagelig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
letterbomb Skrevet 17. august 2016 #23 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Siden faren din er en som gjerne holder tale for andre, ville det jo vært koselig om noen holdt tale for han. Du kan jo for eksempel holde tale? Det går jo alltids an å holde tale sammen med noen andre, selv om man er voksen, og det må ikke være veldig formelt og langt heller. Eventuelt kan man jo sette sammen en video med bilder og favorittmusikken hans, og kanskje noen koselige ord på slutten. Hos oss er det ikke vanlig med taler, hadde ingen taler i verken min eller brødrene mines konfirmasjon, i noen av 40-, 50- eller 60-årslagene som har vært heller, men siden han er en som holder tale, så ville det jo vært hyggelig. Ellers viser jeg til forslagene som personen over meg har skrevet, de var fine! Endret 17. august 2016 av letterbomb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #24 Del Skrevet 17. august 2016 Altså, noen foreslår å leie inn sangere. De er 20 personer! Som jeg forstod det, så er de 20 totalt. Altså hovedpersonen selv og TS, da blir det bare 18 andre personer. Uff så kleint om disse 19 skal synge sang for hovedpersonen....Og da regner jeg med alle er godt voksne og ingen barn. Og for å være litt frekk og veldig spekulativ, kanskje ikke alle setter pris på mannens taler heller.... Visse er veeeldig glad i egen stemme og mener de er fortreffelige talere, men de færreste er faktisk særlig flink til dette. Uten at jeg vet noe om TS sin pappa. Anonymkode: 0b643...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #25 Del Skrevet 17. august 2016 Enig med mange - trenger ingen tale!! Eller sang. Jeg liker sanger, for da kan jeg delta selv, men å høre på taler er nesten uten unntak kjedelig og/eller stressende (fordi jeg blir nervøs og/eller flau på talerens vegne og venter på at de skal bli ferdig). Kan huske TO gode taler jeg har hørt, og det var i jobbsammenheng.... De fleste er IKKE gode talere. Men vil du ha noe helt annet, kan du jo ha en quiz om bursdagsbarnet Hvor gammel var Arne da han kjøpte seg moped? Hva sa han da Anna fridde? osv. Eller bilder der de kan gjette hvor gammel han er. Anonymkode: e75a1...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå