Gjest Hapi Skrevet 16. august 2016 #21 Skrevet 16. august 2016 Kontroll er ikke obligatorisk, det er et tilbud. Og du trenger ikke gjøre det på et bestemt tidspunkt. Vent til du har noen til å kjøre deg så blir det ikke så stress.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #22 Skrevet 17. august 2016 7 timer siden, Sjokoladefruen skrev: Så fantastisk at du og familien din er så perfekte da Det er virkelig ikke perfekt, men normal respekt og folkeskikk å si i fra med en gang man vet at man ikke kan stille på en time. At du kaller dette perfekt sier vel mest om din standard for respekt for andres tid. Anonymkode: 8827f...712 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #23 Skrevet 17. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig ikke perfekt, men normal respekt og folkeskikk å si i fra med en gang man vet at man ikke kan stille på en time. At du kaller dette perfekt sier vel mest om din standard for respekt for andres tid. Anonymkode: 8827f...712 'Enig med deg. Anonymkode: 97f0b...2e5 1
Arkana Skrevet 17. august 2016 #24 Skrevet 17. august 2016 Kontroller hos helsestasjonen er ikke obligatoriske, de er et tilbud. Du kan gå glipp av én og du kan gå glipp av alle om du vil. Helsestasjonen vil kanskje spørre deg om barnet får kontrollene sine et annet sted, f.eks. hos fastlegen, men du har ingen plikt til å benytte deg av helsestasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #25 Skrevet 17. august 2016 10 minutter siden, Arkana skrev: Kontroller hos helsestasjonen er ikke obligatoriske, de er et tilbud. Du kan gå glipp av én og du kan gå glipp av alle om du vil. Helsestasjonen vil kanskje spørre deg om barnet får kontrollene sine et annet sted, f.eks. hos fastlegen, men du har ingen plikt til å benytte deg av helsestasjonen. Men hvis man vet at man ikke vil benytte seg av tilbudet, er det jo kjekt å si fra? Tenker ikke på TS nå, men den andre setningen din kan tolkes dit at det bare er å blåse i alle innkallingene som kommer, og det er vel neppe greit. For det første fordi det er unødvendig ressursbruk for helsestasjonen, og for det andre fordi man bør opplyse om at man tar kontrollene et annet sted. Til TS, så kan alle forsove seg iblant Men å ikke si fra med en gang du vet at timen ikke passer, synes jeg er selvsagt. Anonymkode: a48fb...934
Arkana Skrevet 17. august 2016 #26 Skrevet 17. august 2016 Man bør selvfølgelig si i fra straks man vet at man ikke kan komme.
Sjokoladefruen Skrevet 17. august 2016 #27 Skrevet 17. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig ikke perfekt, men normal respekt og folkeskikk å si i fra med en gang man vet at man ikke kan stille på en time. At du kaller dette perfekt sier vel mest om din standard for respekt for andres tid. Anonymkode: 8827f...712 Nå snakker jeg ikke om det å si i fra, men om det at du aldri har forsovet deg, heller ikke mannen din eller barna dine. Måten du skrev det på lyser vel av skryt 3
GørilB Skrevet 17. august 2016 #28 Skrevet 17. august 2016 Helt greit å forsove seg, det er vel noe alle gjør. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke har sagt i fra tidligere om at du ikke kan komme.
TheGirlWhoWaited Skrevet 17. august 2016 #29 Skrevet 17. august 2016 14 minutter siden, Sjokoladefruen skrev: Nå snakker jeg ikke om det å si i fra, men om det at du aldri har forsovet deg, heller ikke mannen din eller barna dine. Måten du skrev det på lyser vel av skryt Spesielt når man legger til at det å forsove seg er et valg ;-) 5
Ellevill Skrevet 17. august 2016 #30 Skrevet 17. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: På landet, hver tur 3 timer = 6 timer totalt = kr noen tusen ??! Det har skjedd at Barnevernet har mottatt bekymringsmelding fra Helsestasjonen på barn som ikke møter opp til time eller kom for sent. Anonymkode: cdae7...8fa 3 timer hver vei? Hvor i all verden bor du? Og du skjønner vel at det er helt usannsynlig at man blir meldt til barnevernet om man kommer for sent til en time? I så fall ligger det nok mye mer bak - og det som er blitt fortalt videre av de som er meldt, er en "sminket historie". 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #31 Skrevet 17. august 2016 Jeg sa ikke i fra fordi jeg prøvde å finne noen som kunne kjøre oss, eller en bil å låne. Jeg har lappen. Ringte i dag og fikk beskjed om at det ikke var så nøye. Vi har tross alt vært på kontroll hos legen tidligere. TS. Anonymkode: 15bcd...338 1
Gjest Sjørøveren Skrevet 17. august 2016 #32 Skrevet 17. august 2016 Hahaha melder de fra til barnevernet om det så er det noe alvorlig galt med de! Tror barnevernet hadde blitt sjokkert av den anmeldelsen, hvis det ikke er noen som elsker drama og ta på barn fra foreldra så klart. De fleste viser forståelse når noen har problem med å komme seg dit og det er ikke din feil at det ikke går buss. Vurdert å ta lappen selv så trenger du ikke være avhengig av andre?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #33 Skrevet 17. august 2016 "Å forsove seg er et valg." Samme som å brekke foten er et valg. Anonymkode: 19598...30d 4
Gjest Hapi Skrevet 17. august 2016 #34 Skrevet 17. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis man vet at man ikke vil benytte seg av tilbudet, er det jo kjekt å si fra? Tenker ikke på TS nå, men den andre setningen din kan tolkes dit at det bare er å blåse i alle innkallingene som kommer, og det er vel neppe greit. For det første fordi det er unødvendig ressursbruk for helsestasjonen, og for det andre fordi man bør opplyse om at man tar kontrollene et annet sted. Til TS, så kan alle forsove seg iblant Men å ikke si fra med en gang du vet at timen ikke passer, synes jeg er selvsagt. Anonymkode: a48fb...934 Ja det er unødvendig ressursbruk fra helsestasjonen sin side, om de driver og sender disse innkallingene automatisk til alle som har småbarn og forventer at folk skal møte opp. Om noen satte opp en time til en helseundersøkelse til meg som jeg ikke hadde bedt om, så hadde jeg da virkelig ikke følt meg forpliktet til å ringe og avbestille.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #35 Skrevet 17. august 2016 Dersom dere bor tre kjøretimer unna helsestasjon er de vel vant med slike ting. Hvordan er det mulig å bo så langt unna? I distriktene har de kanskje ambulerende helsestasjon, eller de burde hvertfall ha det. Anonymkode: 51181...32c
Sulosi Skrevet 17. august 2016 #36 Skrevet 17. august 2016 Men herlige land, ts kan bo hvor hun vil og jeg tenker 3 timers kjøring en vei...da bor hun ganske nydelig til med natur og flotte forhold for å vokse opp I. Ts, spør helsestasjonen om dere sammen kan sette opp timene slik at du vet at du kan klare å komme dit tidsnok evt leiebil eller sove over hos venner som bor nermere byen. 1
PaperFlower Skrevet 18. august 2016 #37 Skrevet 18. august 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke i fra fordi jeg prøvde å finne noen som kunne kjøre oss, eller en bil å låne. Jeg har lappen. Ringte i dag og fikk beskjed om at det ikke var så nøye. Vi har tross alt vært på kontroll hos legen tidligere. TS. Anonymkode: 15bcd...338 Jeg håper du ikke bryr deg så mye om de ekle kommentarene her. Shit happens, også går vi videre med livet vårt. Glad det ordnet seg for deg.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #38 Skrevet 18. august 2016 Den 16.08.2016 at 21.06, AnonymBruker skrev: Hvis du har et lite barn og en mann som reiser mye, da bør du virkelig ta lappen. Fy så kjedelig å bli isolert ute på landet hver gang han reiser vekk! Anonymkode: fc08c...a49 Godt mulig men det har nok sin sjarm også. Min mor oppdro 4 unger langt ute på landet, uten lappen. Fikk skyss av mormor og morfar\ venner av og til. Tro det eller ei, men tror livet uten konstant kjøring, gjorde livet litt mer behagelig også:) Anonymkode: e3f60...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #39 Skrevet 18. august 2016 Er selv barnevernspedagog og svaret er nei, du blir ikke meldt til barnevernet pg av dette. Og hvis du hadde blitt det, er ikke dette en reel sak man går videre med. I verstefall kunne dette spilt inn som en ørliten negativ ting hvis det var snakk om en større sak du var med i. Anonymkode: e3f60...2b7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #40 Skrevet 18. august 2016 17 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev: Spesielt når man legger til at det å forsove seg er et valg ;-) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: "Å forsove seg er et valg." Samme som å brekke foten er et valg. Anonymkode: 19598...30d Dere kan gjøre narr av det så mye dere vil, det forandrer ikke det faktum at forsovelse selvfølgelig kan forhindres. Som en annen skrev over, hvis man slår av telefonen i halvsøvne, sørg for å ha vekkingen utenfor rekkevidde. Er ikke tilfeldig at det alltid er de samme folkene som forsover seg. Anonymkode: eba51...f66 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå