AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #1 Skrevet 16. august 2016 Hei. Jenta vår er to år. Forrige uke skulle vi på kontroll men forsov oss etter en søvnløs natt med syk barn. Fikk ny time i morgen. Men jeg får ikke til å komme. Bor på landet. Det går ikke buss her, mannen er bortreist på jobbreise, jeg har spurt alle men ingen kan kjøre oss. Om jeg ringer og sier at vi ikke kan komme melder de oss da til barnevernet? Anonymkode: 15bcd...338 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #2 Skrevet 16. august 2016 Nei, det skal mer enn som så til hilsen barnevernkonsulent Anonymkode: 9f45d...81f 10
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #3 Skrevet 16. august 2016 Nei, men hvorfor sa du ikke fra at timen ikke passet? Nå må du jo ringe i morgen, og det er jo irriterende for dem som har satt av tiden til dere. Ring, forklar situasjonen, få ny time på et tidspunkt du vet at du kan møte. Anonymkode: fcf74...88f 11
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, men hvorfor sa du ikke fra at timen ikke passet? Nå må du jo ringe i morgen, og det er jo irriterende for dem som har satt av tiden til dere. Ring, forklar situasjonen, få ny time på et tidspunkt du vet at du kan møte. Anonymkode: fcf74...88f Jeg viste ikke at han skulle dra før mandagen, det gjorde ikke han heller. Anonymkode: 15bcd...338
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal mer enn som så til hilsen barnevernkonsulent Anonymkode: 9f45d...81f Tusen takk for svar Anonymkode: 15bcd...338
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg viste ikke at han skulle dra før mandagen, det gjorde ikke han heller. Anonymkode: 15bcd...338 Men hvorfor sa du ikke fra på mandag da. Det hadde jo vært mye bedre for alle parter. Anonymkode: 80af5...151 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 Hvis du har et lite barn og en mann som reiser mye, da bør du virkelig ta lappen. Fy så kjedelig å bli isolert ute på landet hver gang han reiser vekk! Anonymkode: fc08c...a49 14
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jenta vår er to år. Forrige uke skulle vi på kontroll men forsov oss etter en søvnløs natt med syk barn. Fikk ny time i morgen. Men jeg får ikke til å komme. Bor på landet. Det går ikke buss her, mannen er bortreist på jobbreise, jeg har spurt alle men ingen kan kjøre oss. Om jeg ringer og sier at vi ikke kan komme melder de oss da til barnevernet? Anonymkode: 15bcd...338 Nei, det skal mer til enn det. Men synes det er unødvendig rotete av deg. Det går å forsove seg, men skal man på noe viktig går det også an å sette på flere klokker og på den måten sikre seg at man våkner i tide. Med en gang du visste at mannen din skulle på jobbreise, skulle du ha ringt, Hvorfor venter du til i morgen? Anonymkode: a6032...4eb 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 10 minutter siden, Honey Dew skrev: Kan du ikke ta taxi da? På landet, hver tur 3 timer = 6 timer totalt = kr noen tusen ??! Det har skjedd at Barnevernet har mottatt bekymringsmelding fra Helsestasjonen på barn som ikke møter opp til time eller kom for sent. Anonymkode: cdae7...8fa 3
Sjokoladefruen Skrevet 16. august 2016 #11 Skrevet 16. august 2016 Hjelpes så dømmende folk er. Det er helt vanlig å forsove seg, jeg hadde nok mista omsorgen for kidsa om man skulle meldt i fra hver gang jeg kom for sent Selv om man har mange vekkerklokker på, tro meg det er lett å slå dem av i halvt søvne. Hvorfor det er rotete av TS skjønner jeg ikke, og hvordan vet dere at hun ikke har lappen, kanskje hun bare ikke har bil, ikke alle har råd til to biler vet dere Ideén om taxi fikk meg nesten til å bli litt provosert, vi bor 10 minutt fra sentrum og taxi en vei koster 360kr kan da tenke dere hvor dyrt dette kan bli for TS. Igjen - Ikke alle har like godt med penger. Men jeg er enig i at du kunne ha ringt på mandag da Men igjen, gjort er gjort! Ring i morgen og forklar - Og nei! Barnevernet blir ikke kontaktet, ingenting her er bekymringsfullt. Det er menneskelig å rett og slett ikke få det til å gå opp noen ganger 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #12 Skrevet 16. august 2016 Du kan slappe helt av. Dette utløser ikke meldeplikten. Hilsen enda en ansatt i barneverntjenesten 😊 Anonymkode: 8dba5...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #13 Skrevet 16. august 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På landet, hver tur 3 timer = 6 timer totalt = kr noen tusen ??! Det har skjedd at Barnevernet har mottatt bekymringsmelding fra Helsestasjonen på barn som ikke møter opp til time eller kom for sent. Anonymkode: cdae7...8fa Har du 3 timers tur til helsestasjonen? Er det lov å spørre i hvilket fylke du bor? Langt inne på Finnmarksvidda? Anonymkode: 1f34e...107 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #14 Skrevet 16. august 2016 3 timers kjøring til helsestasjonen ?? Hvor er det du bor, egentlig? Og hvordan klarer dere dere med kun 1 bil dersom dere bor så langt fra alt ? Anonymkode: 7e207...f61 4
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2016 #15 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jenta vår er to år. Forrige uke skulle vi på kontroll men forsov oss etter en søvnløs natt med syk barn. Fikk ny time i morgen. Men jeg får ikke til å komme. Bor på landet. Det går ikke buss her, mannen er bortreist på jobbreise, jeg har spurt alle men ingen kan kjøre oss. Om jeg ringer og sier at vi ikke kan komme melder de oss da til barnevernet? Anonymkode: 15bcd...338 Basert på det du skriver her så vil jeg si nei Ingen normal helsestasjon vil melde deg til bv om du ikke kan stille en og annen gang.
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2016 #16 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg viste ikke at han skulle dra før mandagen, det gjorde ikke han heller. Anonymkode: 15bcd...338 Er enig med de som sier at du burde ringt på mandagen, kan jo være at ett annet barn kunne fått den timen, men når det er som det er så ring i morgen. Liten eller ingen skade skjedd i det store og hele.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #17 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, Sjokoladefruen skrev: Hjelpes så dømmende folk er. Det er helt vanlig å forsove seg, jeg hadde nok mista omsorgen for kidsa om man skulle meldt i fra hver gang jeg kom for sent Selv om man har mange vekkerklokker på, tro meg det er lett å slå dem av i halvt søvne. Hvorfor det er rotete av TS skjønner jeg ikke, og hvordan vet dere at hun ikke har lappen, kanskje hun bare ikke har bil, ikke alle har råd til to biler vet dere Ideén om taxi fikk meg nesten til å bli litt provosert, vi bor 10 minutt fra sentrum og taxi en vei koster 360kr kan da tenke dere hvor dyrt dette kan bli for TS. Igjen - Ikke alle har like godt med penger. Men jeg er enig i at du kunne ha ringt på mandag da Men igjen, gjort er gjort! Ring i morgen og forklar - Og nei! Barnevernet blir ikke kontaktet, ingenting her er bekymringsfullt. Det er menneskelig å rett og slett ikke få det til å gå opp noen ganger Å forsove seg en gang i blant kan skje den beste, selv om jeg aldri har forsovet meg til noe, det har ikke mannen min eller ungene mine heller. Altså, det er et valg å forsove seg. Å slå av klokken i halvsøvne er lett, derfor har jeg en klokke stående så jeg må stå opp for å gjøre, samtidig har jeg mobilen på ring noen minutter etter klokkene hvis jeg mot all formodning ikke skulle våkne av de to første. Det som er rotete, er at med det samme man vet at man ikke kan klare å møte til time, så ringer man, man venter ikke til samme dagen man skal være der. Det at du dro frem dette med lappen og ikke har bil, har ingen ting med dette å gjøre. Anonymkode: a6032...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #18 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: På landet, hver tur 3 timer = 6 timer totalt = kr noen tusen ??! Det har skjedd at Barnevernet har mottatt bekymringsmelding fra Helsestasjonen på barn som ikke møter opp til time eller kom for sent. Anonymkode: cdae7...8fa Seriøst? Meldt til barnevernet fordi man kommer for sent til en time på helsestasjonen? Kilder? Anonymkode: 19598...30d 4
Sjokoladefruen Skrevet 16. august 2016 #19 Skrevet 16. august 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å forsove seg en gang i blant kan skje den beste, selv om jeg aldri har forsovet meg til noe, det har ikke mannen min eller ungene mine heller. Altså, det er et valg å forsove seg. Å slå av klokken i halvsøvne er lett, derfor har jeg en klokke stående så jeg må stå opp for å gjøre, samtidig har jeg mobilen på ring noen minutter etter klokkene hvis jeg mot all formodning ikke skulle våkne av de to første. Det som er rotete, er at med det samme man vet at man ikke kan klare å møte til time, så ringer man, man venter ikke til samme dagen man skal være der. Det at du dro frem dette med lappen og ikke har bil, har ingen ting med dette å gjøre. Anonymkode: a6032...4eb Så fantastisk at du og familien din er så perfekte da 9
skruf Skrevet 16. august 2016 #20 Skrevet 16. august 2016 Da ringer du bare i morgen tidlig så snart helsestasjonen åpner og sier at du får ikke til å møte opp nettopp pga mangel på skyss. Så får du ny time. Tviler sterkt på at de ringer BV over noe sånt. (men sett alarmen på klokka sånn at du kommer deg opp kl 8 og får ringt!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå