Gå til innhold

Hoppet over mensen, eggløsning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bestemte oss i slutten av juli for å prøve å få barn. Jeg skal egentlig ha mensen den første uka i måneden. Men i august kom den altså ikke. Har tatt en haug med graviditetstester, alle klart negative. Ikke noen symptomer heller. Idag fikk jeg symptomer på eggløsning (slim, ømhet), så tok en eggløsningstest som jeg tolket som positiv. Vi hoppet jo i høyet med det samme, og merket også da ganske klart at joda, her er det eggløsning. Blir alltid en del ømmere når han "bunner" meg akkurat disse dagene. Men hvordan kan dette være da? Kan jeg virkelig få eggløsning, og kroppen bare bestemmer seg for å hoppe over en runde med mensen liksom? Det er jo rundt disse tider jeg pleier å ha eggløsning også, så synes hele greia har blitt litt smårar her! :P 

Anonymkode: a65b6...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett at flere her inne har opplevd det samme når de har sluttet med prevensjon.

Anonymkode: 95a12...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.8.2016 at 6.38, AnonymBruker skrev:

Har sett at flere her inne har opplevd det samme når de har sluttet med prevensjon.

Anonymkode: 95a12...fed

Jeg har ikke gått på noen prevensjon på flere år... bare brukt kondom! Derfor det er så merkelig at den bare plutselig uteblir! 

Men kan man ha eggløsning til tross for uteblivende mens? 

Ts

Anonymkode: a65b6...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd er nok at du ikke hadde etgløsning forrige måned, og at eggløsningen du har nå liksom er forsinka eggløsning fra forrige måned.

Man får oftest ikke egtløsning uten å ha hatt mensen, men du hadde jo mensen i juni og da kan egtløsning plutselig forskyves. 

 

Selv om du hadde positiv eggløsni gstest forrige måned er det ikke sikkert at egget faktisk slapp den gangen, derfor ingen mensen

Anonymkode: ff8ea...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.8.2016 at 8.55, AnonymBruker skrev:

Det som har skjedd er nok at du ikke hadde etgløsning forrige måned, og at eggløsningen du har nå liksom er forsinka eggløsning fra forrige måned.

Man får oftest ikke egtløsning uten å ha hatt mensen, men du hadde jo mensen i juni og da kan egtløsning plutselig forskyves. 

 

Selv om du hadde positiv eggløsni gstest forrige måned er det ikke sikkert at egget faktisk slapp den gangen, derfor ingen mensen

Anonymkode: ff8ea...1a9

Men kan jeg være gravid nå da for eks, om dette er tilfelle? Eller håper og venter jeg for ingenting, liksom? Skal til legen neste uke (helt andre grunner, men tenkte å snakke med han om dette også). Skal ha mensen igjen nå om 8 dager, så vanvittig spent, og dagene GÅR så sakte her.... :fnise:

 

ts

Anonymkode: a65b6...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...