AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #1 Del Skrevet 14. august 2016 Jeg lurer på en ting. Hva skal til for å bli likt nå til dags? Hva er det som teller? Jeg skjønner meg ikke på det lenger. De som er populære er de som snakker stygt bak ryggen til folk og ikke inkluderer folk hvis noen er utenfor. Og de upopulære er de som ser hvis noen er utenfor og inkluderer de. De snakker gjerne ikke så mye stygt om folk og er mer down to earth. Det kan være jeg som misforstår, men derfor vil jeg gjerne høre fra dere andre hva dere tenker. Liksom jeg er ikke så populær og har nesten ingen venner, men jeg skjønner på en måte ikke helt hvorfor. Jeg er snill, morsom, snakker ikke stygt om folk, jeg legger merke til hvis noen andre er utenfor og inkluderer de. Man kan også stole på meg. Og ja, jeg er en god venn liksom. Så , hva er galt? Jeg skjønner ikke hva som er galt med meg. Hva må jeg gjøre for å bli likt eller bli populær? Anonymkode: 6e055...270 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 14. august 2016 #2 Del Skrevet 14. august 2016 Kjempe at du tar opp dette! Skal bli morsomt å lese hva folk svarer. Dette er spørsmål jeg har stilt meg i løpet av dagene som går. Mange ganger har jeg undret meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 14. august 2016 #3 Del Skrevet 14. august 2016 Utstråling og utadvendthet virker å spille inn mye. Synes ofte "de populære" er veldig like - det være seg klesstil eller meninger. Redde for å skille seg ut, på et vis. Heldigvis er dette noe som ofte endrer seg når man blir litt eldre. Jeg har aldri vært upopulær, men har innerst inne ikke sett særlig opp til de såkalt populære. Flere av de har vært mye frekke og nedlatende mot de mindre populære, og det har vært lite intelligent innhold i samtalene deres. Personlig tiltrekkes jeg av utstråling, intelligens og at man generelt er oppegående. Høflighet. At man har andre ting å snakke om enn andre mennesker. Kvalitet over kvantitet når det kommer til innhold som kommer ut av ens munn. Tror mange av de som anses som lite populære som ellers er verken sære eller rare kanskje har en slags utstråling som gir signaler om at man har lite selvtillit og kanskje er litt kjedelig, selv om det ikke nødvendigvis stemmer. Kan det ligge noe i det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Del Skrevet 14. august 2016 Det kommer en tid der popularitet ikke spiller en særlig stor rolle. Jeg forstår at dette er sentralt på grunnskolen og videregående, men etter dette er det ikke særlig reellt lenger. Jeg skal selvsagt ikke nekte for at slikt ikke finnes etter videregående, for det gjør det nok, og da spesielt i arbeidsmiljøer. Hvor gammel er du, TS? Det viktigste er vel å være seg selv samt å finne likesinnede. Det sistnevnte kan være utfordrende, særlig om man er litt annerledes. Jeg tviler på at det er noe særlig galt med deg, men du kan jo reflektere litt over din egen fremtoning. Jeg betviler ikke at du har disse egenskapene du lister opp, men kommer dette til uttrykk for mennesker som ikke kjenner deg? Selv verdsetter jeg humor (som sammenfaller med min egen), inkludering, utstråling og vennlighet. Samtidig verdsetter jeg litt rolige mennesker som ikke må rope høyest eller dra på fest hver helg. Dette er gjerne de såkalte "upopulære" på skolen, selv om jeg heller vil omtale de som mer nøytrale. Anonymkode: aa2dd...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #5 Del Skrevet 14. august 2016 Dersom du ikke skjønner hva som gjør folk populære har du ikke sjans på å bli populær. Da mangler du den sosiale kompetansen for å bli et sosialt sentrum Anonymkode: e8944...f71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #6 Del Skrevet 14. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ikke skjønner hva som gjør folk populære har du ikke sjans på å bli populær. Da mangler du den sosiale kompetansen for å bli et sosialt sentrum Anonymkode: e8944...f71 Enig, populære mennesker er vanligvis vakre, har gode sosiale antenner eller er mer oppegående enn andre mennesker, og det er ikke noe man kan lære seg til, man bare er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 14. august 2016 #7 Del Skrevet 14. august 2016 Det kommer nok an på alderen din, men blant oss som er "voksne" (er i slutten av tjueåra), så har jeg ei god venninne som ser ut til å bli likt av "alle". Hun har noen trekk som jeg tror folk liker: - Hun er hyggelig mot alle, uansett hvordan de ser ut eller hva de jobber med. - Hun er flink til å lytte i samtaler, og avbryter ikke. - Hun har en positiv innstilling og klager sjelden. - Hun er utadvendt. - Hun viser genuin interesse for det andre har å si. - Hun gir små oppmerksomheter og tjenester, uten å forvente noe tilbake. - Hun legger merke til detaljer. Har du fin sminke, en ny genser, eller noe annet, ser hun det, og gir deg et kompliment. - Hun er forsiktig med å snakke negativt om andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #8 Del Skrevet 14. august 2016 5 minutter siden, QQbaby skrev: Enig, populære mennesker er vanligvis vakre, har gode sosiale antenner eller er mer oppegående enn andre mennesker, og det er ikke noe man kan lære seg til, man bare er det. Takk. Det er mennesker som deg som gjør at slike som meg blir så populære. Kanskje du har det i deg å bli populær en dag? Hvem vet Anonymkode: e8944...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #9 Del Skrevet 14. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Det er mennesker som deg som gjør at slike som meg blir så populære. Kanskje du har det i deg å bli populær en dag? Hvem vet Anonymkode: e8944...f71 Populær er ikke noe man kan bli, man bare er det, fra man blir født, men det vet du vel siden du er populær? Så lurer på hvordan jeg skal kunne "bli populær en dag" når jeg allerede er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #10 Del Skrevet 14. august 2016 1 time siden, QQbaby skrev: Enig, populære mennesker er vanligvis vakre, har gode sosiale antenner eller er mer oppegående enn andre mennesker, og det er ikke noe man kan lære seg til, man bare er det. Selv vakre sosialt oppegående mennesker kan være upopulære, av ulike grunner. Ofte sjalusi. 59 minutter siden, sol87 skrev: Det kommer nok an på alderen din, men blant oss som er "voksne" (er i slutten av tjueåra), så har jeg ei god venninne som ser ut til å bli likt av "alle". Hun har noen trekk som jeg tror folk liker: - Hun er hyggelig mot alle, uansett hvordan de ser ut eller hva de jobber med. - Hun er flink til å lytte i samtaler, og avbryter ikke. - Hun har en positiv innstilling og klager sjelden. - Hun er utadvendt. - Hun viser genuin interesse for det andre har å si. - Hun gir små oppmerksomheter og tjenester, uten å forvente noe tilbake. - Hun legger merke til detaljer. Har du fin sminke, en ny genser, eller noe annet, ser hun det, og gir deg et kompliment. - Hun er forsiktig med å snakke negativt om andre. De egenskapene du ramser opp bør være tilstede hos såkalt populære mennesker. Da er det "fortjent", men som yngre er det sjeldent tilfelle. 52 minutter siden, QQbaby skrev: Populær er ikke noe man kan bli, man bare er det, fra man blir født, men det vet du vel siden du er populær? Så lurer på hvordan jeg skal kunne "bli populær en dag" når jeg allerede er det. Popularitet er man definitivt ikke født med, men man kan ha arvet egenskaper som ofte settes pris på hos mennesker og dermed gjør en mer attraktiv som menneske. Hvis popularitet er noe en er født med - hvorfor er det da sånn at så mange av de populære på grunnskole/vgs ikke klarer å opprettholde populariteten som eldre? Jeg har observert dette blant flere grupper. Som om ting snur? Ikke i alle tilfeller selvfølgelig, men ofte. Da jeg gikk på vgs var det klare populære/ikke populære-grupperinger, og de fleste av de som da ble ansett som populære lever i dag veldig kjedelige liv og det ser ikke ut til at de har fått nye venner. Felles for de var at de var veldig utadvendte, glade i å sette andre i dårlig lys, hadde en liten leder i seg og fikk folk til å følge seg. Når folk ble eldre og klokere, var det tydelig at flokkmentaliteten kokte bort og de satt igjen alene med hverandre fordi ingen orket oppførselen deres lenger. Anonymkode: 27202...d65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 15. august 2016 #11 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) 6 timer siden, QQbaby skrev: Enig, populære mennesker er vanligvis vakre, har gode sosiale antenner eller er mer oppegående enn andre mennesker, og det er ikke noe man kan lære seg til, man bare er det. Tjaaaa.... Jeg har helt motsatt inntrykk. "De populære" er en illusjon. De virker som om de er så mange, og så kule og alt det der. I realiteten er det bare at sammen stikker de seg frem. Du hører dem le, du hører dem brøle, du hører dem flørte osv. I gangene, i skolegården, på fest. Det er bare... de gjør så mye mer ut av seg selv og hverandre. Feks når jeg sitter på skolen og skal lese til eksamen, og "de populære" sitter sammen på et bord lenger borte, så merker jeg at de verken er mer oppegående eller mer vakre, de bare tar mer plass. For all del, det kan være mitt inntrykk bare dette er på et universitet, så det er snakk om vanlige voksne mennesker. Og det med å bli likt: Da må man vel være litt morsom og kul, da. Stikke seg frem. Være sosial, ta initiativ. Jeg er ikke sånn, jeg er mer i bakgrunnen, og irriterer meg i grunn av det sosiale presset og maset. Vil heller ha 2 nære venner enn 20 bekjente/poppisvenner. Endret 15. august 2016 av globalagogo vet ikke 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #12 Del Skrevet 16. august 2016 Tror du må skille mellom det å være populær som i å ha "fans" og tiltrekke seg oppmerksomhet og det å være populær som i å være en mange liker og vil omgås. Førstnevnte handler ofte om at mennesker som utstråler suksess alltid er mer attraktive å bli kjent med. Det gjelder ting som å ha utseende med seg, kjenne de rette menneskene, ha god økonomi osv. Samtidig setter dette en i en til tider vanskelig situasjon, spesielt som kvinne. At folk vet hvem du er betyr også at de er mer disponerte for å snakke deg ned. Kvinner er så forfedelig konkurranseinnstilte at de ofte bare vil se deg lykkes opp til et visst punkt. De som er komfortable med denne rollen er som regel de som er komfortable med å være i sentrum, på godt og vondt. Å bli godt likt handler ofte om at du oppfattes som en genuin person og at du ikke er redd for å vise dine svake sider. I denne situasjonen er det bedre å ikke være så "perfekt". Jo lengre du er fra gjennomsnittspersonen, jo færre kan identifisere seg med deg. I tillegg handler det i stor grad om å være utadvendt og å like å være sosial. Liker du å være sosial er du også mer sosial, og blir mer sosialt trent og komfortabel enn noen som ikke er det. Du blir flinkere til å lese kroppsspråk, si de rette tingene og gjøre andre komfortable. Kvinnene jeg kjenner som er godt likt og populære å tilbringe tid med er veldig sosiale og lette å prate med. Anonymkode: 87a89...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #13 Del Skrevet 17. august 2016 Bare tull at de populære er de som snakker stygt om folk, er jo du som gjør det. De har fullt opp med venner og bekjente. Betyr ikke at de bevist ekskluderer andre. Men alle kan ikke være bestevenn med alle. Mine populære venner er over gjennomsnittet trygge i seg selv, dermed mindre opptatt av andre på et negativt vis. Anonymkode: 43d07...5fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå