Gå til innhold

å finne sin egen stil

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest kjedelig som....

DET sliter jeg med......Hva i all verden skal jeg gjøre for å få det til? Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til...føle meg som en toåring på vei gjennom klesskapet.....SÅ mye stilig som det er å få kjøpt.....Tenk å kunne være råstilig til enhver tid....For en hjemmeværende har det liksom bare vært å finne joggebuksa fra uka som gikk og eventuelt ta på seg en ren om man skal i postkassen den dagen....Og problemet med å kle seg har begrenset seg til et par ganger uka eller så... :lol:

MEN NÅ! Nå blir det andre boller....Nå skal jeg opp og ut minst fire dager i uka og hverdagen trenger seg på selv for oss.

Så folkens, hva gjør jeg? Har skapet fullt av klær, selv om ikke alt ikke passer perfekt etter late barseldager... :oops:

Men hva skal jeg bruke?? Hva kan en på 25 år bruke? Kan jeg gå i skjørt og skjorte, for eksempel? Føler meg litt lost på H&M om dagen med de stilige klærne.....og meg som helst skulle ha skjult litt her og der....Jeg ender liksom opp med olabukse og innimellom en bomullsbukse....Er det for kjipt med en mørk olabukse og en t-shirt med lange ermer ved siden av? Og da er det snakk om stripete genser fra Lindex eller ensfarget nøytral.....Eller en flettegenser med høy hals....Nei, jeg forstår at det blir vanskelig å gi noen råd over nettet..Noen som vil komme og renske opp i klesskapet mitt? :briller:

Hva bruker dere av klær? Skal begynne på ny høgskole til høsten og det hadde vært greit å gi et nogenlunde bra inntrykk på mine medelever, en annet enn en sliten småbarnsmor som skal erobre verden igjen.....

Tar med glede i mot råd og tips :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Hva liker du? Hva får deg til å føle deg vel? Hva slags type klær kan du se for deg i?

Selv er jeg ikke så veldig interessert i såkalte "pakkeløsninger" som sier at den og den type klær kler den og den typen personer. Jeg vil heller stille meg fritt til å gå med det jeg vil, jeg! Prøv deg frem. Er det noen farger du liker? Har du sett noe i butikkene du kunne tenkt deg? Så enkelt og så vanskelig er det faktisk.

Velg klær som er passe, ikke for små, ikke for store (ser skjelden bra ut, begge delene), i farger du selv synes du kler. Ta med deg en venninne eller kjæreste/samboer/ektemann for respons, de kjenner deg og kan si hva du kler eller ikke kler. De fleste menn er faktisk ganske flinke til å plukke ut fine klær, så fremt de har kommet over et visst modningsnivå og derfor ikke vil at kjæresten skal gå i minst mulig klær! :ler:

Begynn forsiktig, så du ikke får helt sjokk av forandringene. Etter det kan du legge til plagg etter plagg. Det enkleste og greieste er å skaffe seg en basisgarderobe med et visst antall bukser og skjørt i nøytrale farger som svart og grått som lett kan matches eller piffes opp med en sprekere farge. Som du nevner i ditt innlegg, kan du fint gå i skjorte og skjørt. Fint og enkelt, dessuten ganske lett å variere med rett tilbehør. Ikke vær redd for å bruke farger, men sørg for å ikke gjøre alt på en gang... Kjøp noen store, men stilige vesker som får plass til bøker og notater som du kan bruke på skolen, de gir en mye bedre følelse enn den slitte, fæle ranselen!

Er selv 17, bruker for det meste svarte klær (oh ja, dyster jeg.. *flire*) eller gamle klær med litt særpreg. Hvis jeg kjøper noe nytt, er det som regel fra Hennes og Mauritz, ettersom jeg fort går lei av et plagg og ikke helt ser vitsen i å kun ha dyyyre klær. Vet ikke hvor mye den frikete stilen appellerer til deg jeg? I det miljøet jeg vanker er det nemlig ganske vanlig, men har på følelsen av at det er helst den yngre garde som liker dette.

Lykke til iallefall! Skriv hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye skjørt. Synest det passer uansett om en skal på jobb eller på byn. Jeg kan godt gå med en litt "kjedlig" topp eller genser. Men med skjørt og ett litt tøft belte til så blir det ikke så kjedelig, synest jeg da.

Jeg liker lange skjørt, men også de som går under knærne. Til sistnevnte er det og`stilig med høye støvletter.

Miniskjørt går jeg ikke med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo tydeligvis selv hva du synes er stilig?

Dersom det er vanskelig å komme i gang, ville jeg kjøpt noen helt nøytrale, ensfargede klær med kledelig snitt (langbukse med, langt/kort skjørt fx. sort, beige, bluse fx. lys blå ) og så funnet noen skikkelig tøffe sko, belter, vesker, skjerf, smykker til.

Et kult belte får hva som helst til å se tøft ut! :briller:

Lykke til med din stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg kjøper det jeg selv synes er fint jeg, ganske så uavhengig av hva som er på moten, og hva "alle andre" mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten selv i gang med prosjekt "fres opp garderoben".

Vet veldig godt hva jeg selv liker, men likevel kommer jeg så ofte ut av butikkene med sånne konservative "kjekt å ha på jobben" greier.

Traurig.

Så nå skal jeg ta meg sammen og bare kjøpe kule, rocka ting :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver, er jammen ikke alltid så lett å finne sin egen stil som man trives med og føler seg vel i..

Selv har jeg en tendens til å kjøpe plagg jeg liker godt i seg selv, men så kommer jeg hjem og har lite det kan kombineres med..Da er det lett for at det blir hengende i skapet og at jeg ender opp med å gå i det jeg "alltid" har på meg.. :rodme:

Føler meg ofte kjedelig og ikke helt vel i klesstilen med andre ord. Syns tipset om å satse mer på tilbehøret var bra,skal prøve det :)

Noen som har noen hint om hva som kommer nå til høsten, hva som kan være lurt å invistere i ..?

Trenger litt hjelp jeg og :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du interessert i høstens mote, kan jeg anbefale deg å kjøpe det siste nummeret av ELLE! Her er det mye inspirasjon å hente for høstens garderobe :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Er selv 17, bruker for det meste svarte klær (oh ja, dyster jeg.. *flire*) eller gamle klær med litt særpreg. Hvis jeg kjøper noe nytt, er det som regel fra Hennes og Mauritz, ettersom jeg fort går lei av et plagg og ikke helt ser vitsen i å kun ha dyyyre klær.

Lily, du er visst min åndelige lillesøster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har ikke noe i mot det jeg, Verdande! Svart matcher alt, blir ikke kjedelig og så synes jeg fremdeles at det er litt morsomt å se gamle damer holde litt ekstra på håndvesken når jeg passerer dem på gaten. Hihihi... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Har ikke noe i mot det jeg, Verdande!

:D

Svart matcher alt, blir ikke kjedelig og så synes jeg fremdeles at det er litt morsomt å se gamle damer holde litt ekstra på håndvesken når jeg passerer dem på gaten. Hihihi...  :sjarmor:

... også jeg som trodde jeg hittil var alene om slike sadistiske små hverdagsgleder.

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Yooouuu are nottt allooooneee... *synge ala Michael Jackson* Nei herregud! *dælje seg selv i hodet* Hverdagssadisme er flott! Har mange slike "stunt" på samvittigheten, heldigvis ikke såå grusomme alle av dem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...