AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Del Skrevet 13. august 2016 Forstår ingenting jeg - vi har ikke noe usnakket..... Men plutselig ignorerer hun meg helt, svarer ikke på tlf/sms og heller ikke på facebook. Jeg har fått meg nytt profilbilde, og mange av vennene, til og med de som pleier å ignorere meg har likt og kommentert bildet... men den eneste som jeg hadde håpt å få en like og en kommentar fra - hun har ikke engang sett på bildet! Det føles sårt...... Hun har alltid pleid å skrive så fine ting når jeg har lagt ut noe, og det har vært kommentarene fra henne som har varmet mest! Jeg har skrevet og spurt hvordan det går og sånn, men hun svarer jo ikke. Har sett hun har vært pålogget facebook flere ganger. Måtte bare få det ut her. Kanskje hun tilfeldigvis leser her og kjenner seg igjen og føler hun kan ta kontakt og fortelle meg hva det er? Om det ikke er noe med meg, så kan det jo være noe med henne, kanskje hun sliter med noe og ikke orker å snakke med noen, selv ikke meg? Det skal nevnes at vi bor langt borte fra hverandre, så vi har mest kontakt på facebook, og av og til SMS og tlf. Møtes kanskje 1-2 ganger i året. Det har vært vanskelig for meg å reise til henne pga familiesituasjon og at jeg er kronisk syk, både med tanke på helsa og økonomien som jeg sliter med. Hun pleier å besøke familie her 1-2 ganger i året, og det er da vi treffes, så det er ikke noe sånn at hun føler at det er hun som må gi liksom.... for hun skal jo hit likevel... men jeg har tenkt at hun kanskje ikke helt forstår min helsetilstand og økonomi, at hun ikke skjønner at jeg ikke ringer ofte nok eller at jeg besøker henne... Om jeg hadde hatt mer energi og mer penger, hadde jeg gjerne ringt henne hver dag og besøkt henne hver helg om jeg kunne. Men altså, jeg tror ikke det er det som er problemet, for det har aldri vært noe problem før... men en begynner jo å fundere da. Og om det er noe hun sliter med, så vil jeg jo gjerne hjelpe henne. Anonymkode: 87f39...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #2 Del Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår ingenting jeg - vi har ikke noe usnakket..... Men plutselig ignorerer hun meg helt, svarer ikke på tlf/sms og heller ikke på facebook. Jeg har fått meg nytt profilbilde, og mange av vennene, til og med de som pleier å ignorere meg har likt og kommentert bildet... men den eneste som jeg hadde håpt å få en like og en kommentar fra - hun har ikke engang sett på bildet! Det føles sårt...... Hun har alltid pleid å skrive så fine ting når jeg har lagt ut noe, og det har vært kommentarene fra henne som har varmet mest! Jeg har skrevet og spurt hvordan det går og sånn, men hun svarer jo ikke. Har sett hun har vært pålogget facebook flere ganger. Måtte bare få det ut her. Kanskje hun tilfeldigvis leser her og kjenner seg igjen og føler hun kan ta kontakt og fortelle meg hva det er? Om det ikke er noe med meg, så kan det jo være noe med henne, kanskje hun sliter med noe og ikke orker å snakke med noen, selv ikke meg? Det skal nevnes at vi bor langt borte fra hverandre, så vi har mest kontakt på facebook, og av og til SMS og tlf. Møtes kanskje 1-2 ganger i året. Det har vært vanskelig for meg å reise til henne pga familiesituasjon og at jeg er kronisk syk, både med tanke på helsa og økonomien som jeg sliter med. Hun pleier å besøke familie her 1-2 ganger i året, og det er da vi treffes, så det er ikke noe sånn at hun føler at det er hun som må gi liksom.... for hun skal jo hit likevel... men jeg har tenkt at hun kanskje ikke helt forstår min helsetilstand og økonomi, at hun ikke skjønner at jeg ikke ringer ofte nok eller at jeg besøker henne... Om jeg hadde hatt mer energi og mer penger, hadde jeg gjerne ringt henne hver dag og besøkt henne hver helg om jeg kunne. Men altså, jeg tror ikke det er det som er problemet, for det har aldri vært noe problem før... men en begynner jo å fundere da. Og om det er noe hun sliter med, så vil jeg jo gjerne hjelpe henne. Anonymkode: 87f39...e26 Virker som du legger veldig mye i Facebook... Hun kan fått uventet mye å gjøre på jobben, for eksempel? Eller kanskje personlige problemer eller problemer i familien, så hun ikke har hatt tid(eller energi) til å ta kontakt med noen? Anonymkode: 1f60c...8b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #3 Del Skrevet 13. august 2016 Kan være hun bare har mye å tenke på for tiden, noen kan bli litt stille og trekke seg tilbake av og til. Har du likt og kommentert på hennes bilder da? Anonymkode: b47e5...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #4 Del Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan være hun bare har mye å tenke på for tiden, noen kan bli litt stille og trekke seg tilbake av og til. Har du likt og kommentert på hennes bilder da? Anonymkode: b47e5...e68 har du lest hele? Jeg skrev at hun verken svarer på tlf, sms eller facebook... Har likt det hun har lagt ut, men hun har kun lagt ut en ting, noe fra nettet hun delte. Jeg var eneste som likte... Ser hun har vært pålogget til og fra flere ganger........... Så hun er tydeligvis på facebook. Det er ikke sikkert jeg har havnet i nyhetsoppdateringen hennes, jeg går ofte glipp av nyheter fra enkelte venner..... men men... syns bare det er sårt at hun ikke engang kommenterer bildet mitt Og ikke svarer på noen henv. fra meg... Er hun deppa og orker ikke prate med noen? Er hun sint på meg for noe? Har hun hørt falske rykter om meg? Ikke godt å si............Hater å ikke vite. Håper hun gir lyd fra seg snart. Anonymkode: 87f39...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #5 Del Skrevet 13. august 2016 Hele innlegget ditt skriker "meg, meg, og atter meg". Venninnen din har kanskje mye å tenke på for tiden. Kanskje hun ikke vil være venn med deg lenger. Kanskje hun trenger en pause. Ingen vet dette, la venninnen din være i fred så tar hun nok kontakt etter hvert. Anonymkode: 7e012...69c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærtur Skrevet 13. august 2016 #6 Del Skrevet 13. august 2016 Skriv en sms om at du ikke har hørt noe fra henne på en stund og at du lurer på om alt er bra med henne. Slapp av med facebook! Det betyr nok ikke så mye Du nevner noe om at hun kan ha hørt noe om deg, har du gjort noe hun kan bli sint på deg for? Jeg ville ha slått meg til ro med å sende den meldinga. Det kan tross alt være noe som foregår i livet hennes som tar prioritet foran alt det andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #7 Del Skrevet 13. august 2016 Sikker på at det ikke har skjedd noe du ikke vet? Anonymkode: 18e9c...50f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #8 Del Skrevet 13. august 2016 Du høres ut som ei i mitt liv. Jeg setter pris på vennskapet som har vart i alle år, men det er et men. Hvert møte vi har hatt har handlet bare om henne, hun spør meg sjeldent eller aldri om meg og mitt- jeg har nå blitt en mer eller mindre travel husmor som studerer og jobber, har barn, mann og hus med det det fører med seg. Vi har vokst fra hverandre på et tidspunkt, selv om jeg anser henne som er nær venn, er avstanden blitt stor både i kontakt og bosted. Sist vi snakket var på bursdagen min, hun ringte og gratulerte meg med dagen for så å legge ut om noen private problemer i sexlivet sitt helt uten videre. Deretter inviterte hun seg selv hit for å være et par uker på besøk en gang i nær fremtid, det ble litt mye. Hun vet lite om meg, og jeg har ikke delt mye av naturlige årsaker underveis disse årene. Sånn kan det utvikle seg, uten at det trenger å bety at jeg ikke bryr meg eller motsatt. Anonymkode: 4c16f...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #9 Del Skrevet 13. august 2016 Venninnen din blir uvanlig stille og din første tanke er hvor synd det er i deg selv?? Du har ikke tenkt at det kanskje har skjedde noe alvorlig med henne eller at noen kanskje har dødd? Anonymkode: bd8f6...08f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #10 Del Skrevet 14. august 2016 Jeg synes også du virker ganske selvsentrert etter hvordan du fremlegger innlegget. Jeg bare kjenner jeg blir litt oppgitt når du trekker frem noe så overfladisk som profilbildet ditt på Facebook. Jeg leser også, i en eller to setninger, at du uttrykker at det kan være noe personlig som foregår med henne. Videre retter du innlegget mot deg selv igjen. Prøv å fokuser på venninnen din og legg fra deg overfokuseringen på deg selv. Det virker som om du bryr deg om henne, for all del, men du kan nok jobbe litt med hvordan du går frem. Og for God's sake... Skriv i sammenhengende avsnitt. Det er så slitsomt å lese innlegg som er så unødvendig lange og opphakkede. Anonymkode: 81f1f...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #11 Del Skrevet 14. august 2016 For meg virker det umodent å henge seg opp i likes og kommentarer på facebook, som om dette er noe alvorlig og avgjørende for et vennskap. Men det at venninnen ikke svarer på sms, meldinger og telefon er derimot det som er spesielt her. Det tyder jo på at hun ikke ønsker kontakt lenger, eller har isolert seg. Ettersom du, TS, nå har kontaktet henne en del, så synes jeg du ikke skal ta mer kontakt, men la det være opp til henne å svare om hun skulle ønske det på et tidspunkt. Anonymkode: ac6a2...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #12 Del Skrevet 14. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Venninnen din blir uvanlig stille og din første tanke er hvor synd det er i deg selv?? Du har ikke tenkt at det kanskje har skjedde noe alvorlig med henne eller at noen kanskje har dødd? Anonymkode: bd8f6...08f har du ikke sett at jeg har skrevet det da! Om det er noe jeg har gjort galt eller om hun ikke har det så bra? Og jeg har jo så lyst til å hjelpe/trøste henne om hun trenger meg....... je blir jo bekymret for henne! Syns hun kunne svart i det minste. Men nå ser jeg at hun har en veldig god venninne der hun bor, voldsomt så hun smisker med henne og sender hjerter... er en stund siden nå, men spørs om hun tenker at siden jeg bor så langt borte så gidder hun ikke kaste bort tid på meg. Anonymkode: 87f39...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #13 Del Skrevet 14. august 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: har du ikke sett at jeg har skrevet det da! Om det er noe jeg har gjort galt eller om hun ikke har det så bra? Og jeg har jo så lyst til å hjelpe/trøste henne om hun trenger meg....... je blir jo bekymret for henne! Syns hun kunne svart i det minste. Men nå ser jeg at hun har en veldig god venninne der hun bor, voldsomt så hun smisker med henne og sender hjerter... er en stund siden nå, men spørs om hun tenker at siden jeg bor så langt borte så gidder hun ikke kaste bort tid på meg. Anonymkode: 87f39...e26 Hvor gamle er dere?? Anonymkode: 35022...e2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bossa Nova Skrevet 14. august 2016 #14 Del Skrevet 14. august 2016 Spør om det har skjedd noe siden hun gir så lite lyd fra seg. Da sender du ballen over til henne. Hvis hun ikke svarer, så får det bare være. Venninner kan være noe herk til tider, særlig når det kommer til passiv-aggressiv adferd. Fokuser på de som gir deg positiv energi akkurat nå, så får du eventuelt la henne komme tilbake når hun er klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #15 Del Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: har du ikke sett at jeg har skrevet det da! Om det er noe jeg har gjort galt eller om hun ikke har det så bra? Og jeg har jo så lyst til å hjelpe/trøste henne om hun trenger meg....... je blir jo bekymret for henne! Syns hun kunne svart i det minste. Men nå ser jeg at hun har en veldig god venninne der hun bor, voldsomt så hun smisker med henne og sender hjerter... er en stund siden nå, men spørs om hun tenker at siden jeg bor så langt borte så gidder hun ikke kaste bort tid på meg. Anonymkode: 87f39...e26 Det skjønner jeg ganske godt Anonymkode: bd8f6...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #16 Del Skrevet 14. august 2016 Kan forstå at du lurer på hvorfor hun ikke svarer på SMS men "hun har ikke likt og kommentert bildet mitt på fb" ?!!? Jeg kan på et vis identifisere meg litt med venninnen din; jeg er en person som blir veldig sliten av å være sosial og av det sosiale media kjøret og det å være tilgjengelig hele tiden, jeg prøver derfor å logge meg av litt innimellom og gjøre litt mer en ting av gangen aktig. Derfor blir jeg faktisk ganske provosert av at folk blir sur dersom man ikke er på og svarer på alt hele tida, jeg forbeholder meg faktisk retten til å lese og svare på meldinger når det passer for meg. (Jeg har jevnlig kontakt med venner altså men jeg mener mer at dersom jeg er på tur i skogen så sjekker ikke jeg tlf hele tida, da sjekker jeg kanskje på kvelden og svarer da typ). Og når det gjelder å like ting på fb så liker jeg de tingene jeg virkelig liker og som skiller seg uavhengig av hvem som har lagt det ut. Folk som konsekvent og ukritisk liker ALT en eller flere spesifikke personer legger ut virker ganske falskt på meg. Jeg orker ikke å like og kommentere fina hjerte hjerte på alt sånn oppmerksomhetstyrrannigreier. Anonymkode: 76aee...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #17 Del Skrevet 15. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan forstå at du lurer på hvorfor hun ikke svarer på SMS men "hun har ikke likt og kommentert bildet mitt på fb" ?!!? Jeg kan på et vis identifisere meg litt med venninnen din; jeg er en person som blir veldig sliten av å være sosial og av det sosiale media kjøret og det å være tilgjengelig hele tiden, jeg prøver derfor å logge meg av litt innimellom og gjøre litt mer en ting av gangen aktig. Derfor blir jeg faktisk ganske provosert av at folk blir sur dersom man ikke er på og svarer på alt hele tida, jeg forbeholder meg faktisk retten til å lese og svare på meldinger når det passer for meg. (Jeg har jevnlig kontakt med venner altså men jeg mener mer at dersom jeg er på tur i skogen så sjekker ikke jeg tlf hele tida, da sjekker jeg kanskje på kvelden og svarer da typ). Og når det gjelder å like ting på fb så liker jeg de tingene jeg virkelig liker og som skiller seg uavhengig av hvem som har lagt det ut. Folk som konsekvent og ukritisk liker ALT en eller flere spesifikke personer legger ut virker ganske falskt på meg. Jeg orker ikke å like og kommentere fina hjerte hjerte på alt sånn oppmerksomhetstyrrannigreier. Anonymkode: 76aee...c63 Vel, jeg har endelig skjønt hva slags venninne hun er.... for hver gang hun prater med meg- så er det bare for å fortelle om alle hun hater, og jeg bare jatter med, og hun elsker a thun kan betro seg til meg om alle disse hun hater... nå har det vært stilt lenge - trolig pga hun har blitt venner med de hun hater? Så nå trenger hun ikke meg lenger skjønner du... helt til hun kommer i krangel med en av de igjen. Da skal du se hun gir lyd fra seg. Hun bor på et sted der alle kjenner alle, og hun kan derfor ikke betro seg om sine uvenner - for hun et ikke hvem hun kan stole på der, siden alle kjenner alle... og jeg som bor langt vekke, meg kan hun stole på... for jeg sladrer jo ikke til de. Anonymkode: 87f39...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå