Gå til innhold

Utredning, hvor lang tid tok det før dere fikk time?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den Saturday, August 13, 2016 at 8.37, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos legen i går og tok en helsesjekk(blodprøve) og legen har sendt hennvisning til sykehuset for utredning. (Gynekolog). Hvor lang tid tok det for dere som har hatt utrening før dere fikk innkallelse til den første timen?

Anonymkode: 9a12b...5e1

Jøss, helsjekk? Fikk du undersøkt alle kroppens organer og tatt alle mulige blodprøver, eller vet du egentlig ikke hva du har blitt undersøkt for og hva som er tatt avblodprøver? 

Ventetid hos gynekolog på sykehuset er helt avhengig av hva som står i henvisningen at du trenger hjelp for. Det er og avhengig av hvilket sykehus du henvises til og kapasiteten der. 

Anonymkode: aa7c1...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, helsjekk? Fikk du undersøkt alle kroppens organer og tatt alle mulige blodprøver, eller vet du egentlig ikke hva du har blitt undersøkt for og hva som er tatt avblodprøver? 

Ventetid hos gynekolog på sykehuset er helt avhengig av hva som står i henvisningen at du trenger hjelp for. Det er og avhengig av hvilket sykehus du henvises til og kapasiteten der. 

Anonymkode: aa7c1...d00

Hvor står det helsjekk? Helsesjekk står det og som legen sa hun skulle ta av meg. Da legen snakket dårlig norsk så va det ikke så enkelt å forstå henne. Jeg vet litt av hva de skulle sjekke i blodprøvene, men nå har ikke jeg kontroll på alle forkortelsene de bruker. Vet de tok 3 hormonprøver, vitaminer etc. Legen sendte henvisning for utredning for barnløshet! selv om du vet hvordan ting fungerer i den prosessen, er det ikke alle som vet:)

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff det var lenge, men hva var galt med dere? Har dere fått flere barn?💕

Vi fikk nå henvisning tidligere pga alderen min, så det hjelper jo litt på. Uansett vi betaler heller litt ekstra for å finne ut om det er noe galt nå enn å vente i 6 mnd.

Anonymkode: 9a12b...5e1

Jeg fikk flere diagnoser, og den ene måtte opereres. Operasjonskø forsinket oss 4 mnd, og så tar hvert forsøk litt tid med hormonbehandling, og man må ha en naturlig syklus mellom mislykkede forsøk. Jeg ble også gravid og mistet en gang, det tok 5 mnd fra forsøket startet, graviditet, oppdage ma, medikamentell abort og pausesyklus før ny oppstart. Vår baby er født i vinter, men det er usikkert om det blir flere. Først må jeg overtale mannen, som helst vil vi bare skal kose oss med det ene barnet vi har fått😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Biloba skrev:

Jeg fikk flere diagnoser, og den ene måtte opereres. Operasjonskø forsinket oss 4 mnd, og så tar hvert forsøk litt tid med hormonbehandling, og man må ha en naturlig syklus mellom mislykkede forsøk. Jeg ble også gravid og mistet en gang, det tok 5 mnd fra forsøket startet, graviditet, oppdage ma, medikamentell abort og pausesyklus før ny oppstart. Vår baby er født i vinter, men det er usikkert om det blir flere. Først må jeg overtale mannen, som helst vil vi bare skal kose oss med det ene barnet vi har fått😉

Takk for at du deler din historie. Skjønner at det er en tøff prosess å skulle få flere barn. Hadde du en mistanke om at det var noe galt med deg? Uansett nyt babyen deres og kykke til ned eventuelt flere forsøk.

Anonymkode: 9a12b...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...