Leo Skrevet 12. november 2004 #21 Del Skrevet 12. november 2004 Hos oss pynter vi lite ellers i huset, men juletreet er til gjengjeld overdådig. Jeg har samlet på juletrepynt i mange år og før jul i fjor hadde jeg med meg over 200 små og store glasskuler hjem fra USA. Alt i alt har jegj nå ca. 300 ting og tang som er egnet til å henge på juletre. All pynten går i gull, rødt og frostet glass. I tillegg har jeg en juletrebelysning med 30 "gammeldagse" lys i gull som supleres med 200 minilys. Kronene på verket er en slik Georg Jensen julestjerne som noen har beskrevet tidligere i tråden. Hvis noen tror at juletreet vårt ser ut som et svært amerikansk kjøpesenterjuletre, så har de helt rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 12. november 2004 #22 Del Skrevet 12. november 2004 Vi skal pynte eget tre for første gang, og har derfor helt nyinnkjøpt julepynt. Den går i gull og rødt og bare kuler (og noen kongler hvis jeg henger de opp). Har ikke kjøpt lys enda, men tror vi ble enige om mange små lys. Har kjøpt en gullstjerne til toppen, men ikke en så flott som de GeorgAndersen. (den skal jeg ønske meg) Blir kanskje et "kjøpesentertre" for oss?? Men jeg tror jeg skal klare å pynte det fint, og dessuten må vi jo prøve oss litt frem. Når vi senere (kanskje) får barn, vil sikkert pyntingen av treet bære preg av det. Dessuten kan det godt hende jeg "sprekker" mhp pyntvalg ettersom jeg finner så mye flott pynt De årene jeg har feiret hjemme, har vi pyntet treet med alt vi hadde -inkludert hjemmelaget pynt. Untatt noen år med innfall når vi har kuttet ut enkelte deler. -Smilepia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. november 2004 #23 Del Skrevet 12. november 2004 All pynten vår er ny, og derfor i sølv og glass og slikt som er "mine" farger. Litt mørk lilla og noen gullfargede kongler fra et gammelt tre jeg var glad i. Men det er jammen ikke like flott som treet hjemme hos mor og far. Det har nemlig mormors gamle kulelenker i turkis, orange og sjokkrosa... Helt sinnssykt, men veldig strålende. Når man er vant til slikt, så blir det liksom ikke helt smell over et nøytralt tre, så jeg må nok skaffe meg noe mer glorete pynt som ikke forsvinner så lett mellom grenene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 12. november 2004 #24 Del Skrevet 12. november 2004 Georg Jensen julestjerne: www.georgjensen.dk products golden christmas other items Den er virkelig nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 13. november 2004 #25 Del Skrevet 13. november 2004 Pynter med epleskrotter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #26 Del Skrevet 13. november 2004 jeg synes nå vi alle skal pynte det slik vi vil ha det!!! Unskyld språket, men jeg DRITER da fulstendig i hvordan naboen pynter treet sitt så lenge jeg er fornøyd med mitt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 13. november 2004 #27 Del Skrevet 13. november 2004 Har aldri pyntet vårt eget tre, men i år vil det kanskje skje? I familien min så har det alltid vært istapper av alu-folie, snø-fnugg av hvitt papir med sukkerbit o.l inni og rim av glitter-tråder i sølv. I tillegg kommer julestjerne av glitter og juletrelys (16 pk "tykke"). Pleier også å være en engel rett under stjernen. Da vi var små letet broren min og jeg etter julepynten for å spise opp sukkerbitene/dropsene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. november 2004 #28 Del Skrevet 14. november 2004 Hva i all verden er popcornlenker...? :o Popcornlenke er popcorn tredd på en sytråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 14. november 2004 #29 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg må få lov til å si at det teiteste jeg vet er folk som prøver å pynte treet etter estetiske regler heller enn noistalgiske. (no offense) Vi snakker tross alt om et TRE som er tatt inn i stua for å overstrøes med glitter og norske flagg og annet juggel. det er vel bare å stikke fingeren i jorda og innrømme at vi gjør det fordi det er koselig, ikke fordi det sånn rent objektivt sett er fint Jeg digger juletrær altså, men jeg liker best trærne som er personlige... men pynt fra barndommen, noe arvet, noe kjøpt hvert år o.s.v Embrace the tradition!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. november 2004 #30 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg må få lov til å si at det teiteste jeg vet er folk som prøver å pynte treet etter estetiske regler heller enn noistalgiske. (no offense) Vi snakker tross alt om et TRE som er tatt inn i stua for å overstrøes med glitter og norske flagg og annet juggel. det er vel bare å stikke fingeren i jorda og innrømme at vi gjør det fordi det er koselig, ikke fordi det sånn rent objektivt sett er fint Jeg digger juletrær altså, men jeg liker best trærne som er personlige... men pynt fra barndommen, noe arvet, noe kjøpt hvert år o.s.v Embrace the tradition!! Er litt enig med deg, fniser litt av at vi drar inn et tre i stua hvert år vi også men når det en gang er sånn at man ikke har noe arvet pynt eller barn så blir alt nytt. Vi begynte med en startpakke fra Ellos vi :oops: og har byttet ut med finere pynt etterhvert. Det fineste vi har nå er noen julekurver svigermor har laget, men de telles kanskje ikke? Hun er kunstner så de er ganske flotte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 14. november 2004 #31 Del Skrevet 14. november 2004 Her i gården pynter jeg juletreet med kuler i rødt,blått og gull.Har også noen trefigurer og julefigurer jeg har på treet.Har fargelys,glitter og stjerne. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 15. november 2004 #32 Del Skrevet 15. november 2004 Treet mitt pyntes kun med rødt og gull. Og i toppen har jeg ei gullsol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 15. november 2004 #33 Del Skrevet 15. november 2004 Alt fra engler, glitter, nisser, småpakker, flagg, pynt som barna har laget, og kuler i forskjellige farger samt glitter og litt stesj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #34 Del Skrevet 24. november 2004 Er litt enig med deg, fniser litt av at vi drar inn et tre i stua hvert år vi også men når det en gang er sånn at man ikke har noe arvet pynt eller barn så blir alt nytt. Vi begynte med en startpakke fra Ellos vi :oops: og har byttet ut med finere pynt etterhvert. Det fineste vi har nå er noen julekurver svigermor har laget, men de telles kanskje ikke? Hun er kunstner så de er ganske flotte Enig med Arwen, jeg, det er jo faktisk slik at man må begynne et sted... Og selv om man kanskje har VOKST opp med flagg, flerfargete julelys og rosa glitter er det ikke sikkert det er denne "uformelle/folkelige" stilen som faller seg naturlig å videreføre (og er stygt/glorete nødvendigvis personlig..?). Skal selv feire jul SKIKKELIG hjemmefra for første gang - dvs i eget hus og med plass til juletre som er høyere enn 20 cm. Og det er søren meg ikke bare lett å finne julepynt å henge på treet ... Har ikke tenkt å være trend-frik og bare ha fancy og dyre ting på treet, men samtidig ER jeg opptatt av estetikk... Foreløpig har jeg ikke klart å kjøpe en eneste ting, og jeg ender sikkert med få ting i få farger... rett og slett fordi det virker mer logisk i hodet mitt - og går an for meg å se på uten å gremmes over (for meg) klumpete og grell dekor. Men jeg gleder meg til den dagen julepynten HAR nostalgisk verdi for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå