Gå til innhold

Fått vite en hemmelighet. Kan jeg fortelle den videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha! Du kan iallefall være glad du gikk fra han!
Jeg hadde sikkert kommet til sagt det. Men jeg er nå ei bitch da.

Anonymkode: 6433f...900

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Du kan iallefall være glad du gikk fra han!
Jeg hadde sikkert kommet til sagt det. Men jeg er nå ei bitch da.

Anonymkode: 6433f...900

Haha! :) 

Anonymkode: 1e25e...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig klasseløst av deg hvis du sprer noe som er en hemmelighet mellom et par! Skam deg for å i det hele tatt tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎08‎.‎2016 at 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en relativt kjent fotballspiller et par år. Men han ville ikke gifte seg, han sa at han ikke så for seg resten av livet med bare en dame. Så da gjorde jeg det slutt. Like etterpå møtte han en ny jente og giftet seg etterhvert med henne. Jeg skjønte ikke mye, det var ganske flaut synes jeg. Vi bor et lite sted og følte på at han ville gifte seg med henne og ikke meg. Men nå har jeg fått vite hvorfor. Hun har gått med på en avtale om at han får lov å være utro fire ganger i året. OMG! Har så lyst til å fortelle dette videre til venninner. For da vil dette fort bli spredd i bygda, og jeg kjenner på at statusen min går opp igjen. Hva synes dere? Er det ok å fortelle dette videre?

Jeg hadde ikke fortalt det videre. Jeg fortalte om en helt vanlig ting til en bekjent. Da lå den versjonen ute på facebook og twitter om noe som jeg ALDRI hadde sagt i det hele tatt. Pga det så må jeg ofte ljuge ganske mye til henne/dem. :P
Sier du det videre så blir historien oppblåst og laget om til en historie som ikke er til å kjenne igjen. Spesielt hvis de er i fra bygda.

Jeg har litt problemer med å ta deg seriøst. Som om at du sitter og fryder deg liksom. Herregud så tragisk. Edit: Du er i fra bygda ser jeg. Veldig typisk egentlig.

Eksempel: Hei, jeg er på Statoil og på vei til jobb.
Tolkning: Personen (meg) er på Statoil, er drita full og gjerne sammen med enda en ny kjæreste som enten heter Ali, Bjarne eller til og med Siri (og dem er det mange av - og jeg aner ikke hvem dem er en gang).

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fortalt det til mine nærmeste venninner, men det er fordi jeg vet de holder tett. Uansett, slikt er ikke så uvanlig blant kjendiser i Norge. Bare dra på en kjendisfest her i Oslo, så skal du se at halvparten drar med ei berte på armen imens kona sitter hjemme. 

Anonymkode: ad4d2...d3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev:

Jeg hadde ikke fortalt det videre. Jeg fortalte om en helt vanlig ting til en bekjent. Da lå den versjonen ute på facebook og twitter om noe som jeg ALDRI hadde sagt i det hele tatt. Pga det så må jeg ofte ljuge ganske mye til henne/dem. :P
Sier du det videre så blir historien oppblåst og laget om til en historie som ikke er til å kjenne igjen. Spesielt hvis de er i fra bygda.

Jeg har litt problemer med å ta deg seriøst. Som om at du sitter og fryder deg liksom. Herregud så tragisk. Edit: Du er i fra bygda ser jeg. Veldig typisk egentlig.

Eksempel: Hei, jeg er på Statoil og på vei til jobb.
Tolkning: Personen (meg) er på Statoil, er drita full og gjerne sammen med enda en ny kjæreste som enten heter Ali, Bjarne eller til og med Siri (og dem er det mange av - og jeg aner ikke hvem dem er en gang).

Kjipt at du opplevde det da. Du kan har rett i at historien vil endre seg hvis jeg forteller den videre ja. Men det blir vel bare ekstra morsomt da! Ja, du har rett i at jeg fryder meg over dette her. Huff og huff.:) Ser for meg han med både Ali, Bjarne og Siri fire ganer i året. Det er jo ganske morsomt å tenke på! Hilsen bygdejenta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt at du opplevde det da. Du kan har rett i at historien vil endre seg hvis jeg forteller den videre ja. Men det blir vel bare ekstra morsomt da! Ja, du har rett i at jeg fryder meg over dette her. Huff og huff.:) Ser for meg han med både Ali, Bjarne og Siri fire ganer i året. Det er jo ganske morsomt å tenke på! Hilsen bygdejenta 

Det gikk helt fint for meg. Mange vet hvordan de er og hvordan de fremstiller ting så de fleste bare lo, men kan innrømme at jeg ble litt sliten.

Jeg er ikke noe for å fortelle ting videre når noe er hemmelig til noen egentlig - spesielt ikke hvis dere er gode venner. :P
MIn filosofi: Jeg forteller aldri de jeg ikke stoler på noe som er hemmelig, eller noe som jeg ikke kan stå for til folk som fremstiller mennesker, situasjoner og hendelser slik det kan bli fremstilt. Med det tenker jeg da på ganske vanlige ting, men når man ikke kan fortelle en venninne at man er på jobb før man har ligget med sjefen, stjålet i fra jobben i følge ryktebørsen og kritikerne, så er det beste og ikke fortelle personen hvor man jobber i det hele tatt. Dette brukte jeg nå som et eksempel altså - det er snakk om bygdefolk som ikke har noe å gjøre (bokstavelig talt). Folk som skaper og lager problemer for seg selv og andre. Mulig de er mye deprimerte og sånt altså, og jeg har forstått det, men jeg har ikke noen forståelse for sånt i dybden. Det blir for dumt rett og slett.
Jeg vil legge til at jeg har mennesker i livet mitt jeg kan betro meg til altså, som aldri kunne fortalt om en hemmelighet (hvis jeg hadde en - jeg har ingen dessverre) videre.
Så nei - ikke fortell vennen og venninnen din sin hemmelighet. De har fortalt den fordi de stolte på deg.

Poenget er også: Det er jo slemt det du hadde tenkt til å gjøre, så det handler ikke så mye om hemmeligheter. Det handler om at du er litt slem rett og slett.

Endret av fuglekvinnen__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...