herremann Skrevet 12. august 2016 #41 Del Skrevet 12. august 2016 veldig urimelig av deg å forvente rom med balkong bare pga du røyker! Med tanke på hvor mye en sigarett ødelegger helsa burde du heller fått det lille rommet, de trappene hadde da gjort deg godt. hvordan fordele rommene: de 2 største rommene med balkong må betale mer i husleie dere kan rulere rommene med noen mnd mellomrom. (4 mnd i hvert rom) kast terning om det: person 1 øye 1&2. person 2 øye 3&4 person 3 øye 5&6 evt trekk lapp eller app. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puffy123 Skrevet 12. august 2016 #42 Del Skrevet 12. august 2016 2 timer siden, prt90 skrev: Dere bør også avtale hva som skjer med romfordelingen når noen flytter. TS her. Hvis noen flytter ut går det fint. To av oss skal bo der i 5 år, sistemann flytter nesteår. Vi to andre klarer husleien også delt på to, det var noe vi hadde som et krav før vi bestemte oss for sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 12. august 2016 #43 Del Skrevet 12. august 2016 Selvsagt har du ikke mer rett på større rom eller balkong fordi du røyker! Trekk lodd om rommene, vanskeligere enn det behøver det ikke være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #44 Del Skrevet 12. august 2016 Syns faktisk du bør ha lillerommet siden du er så dum at du røyker. Får du deg en trim og. Anonymkode: 356cf...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 12. august 2016 #45 Del Skrevet 12. august 2016 54 minutter siden, puffy123 skrev: TS her. Hvis noen flytter ut går det fint. To av oss skal bo der i 5 år, sistemann flytter nesteår. Vi to andre klarer husleien også delt på to, det var noe vi hadde som et krav før vi bestemte oss for sted. Da tror jeg at jeg synes det mest riktige er at hun som skal flytte ut neste år kan ta det rommet uten balkong. Det ville i hvert fall jeg ment at jeg kunne ha hvis det var meg som bare skulle bo der i ett år. Så kan dere som skal bo der i 5 år beholde de soverommene dere har gjort i stand og ikke trenge å bytte etterpå. Samtidig når det er sånn at hun som skal bo der minst også ønsker å bo på rommet med balkong, ville jeg sagt det var ok at hun kunne det. Så kan du flytte inn der til neste år. Så får du bo med balkong 4 år. Er vel greit det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #46 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg synes det var en god idè å ta det lille rommet, og så slutte å røyke, som noen foreslo her. Det er trist når min 25 årige kollega stinker som en sur og råtten 70 åring fordi hun røyker. Men så viser det seg at du og en annen skal bo der i 5 år. Hun siste i bare 2 år. Da er det selvsagt at hun får det minste rommet, så ingen av dere andre må "flytte" når hun flytter ut. Synes derimot hun bør få avslag i prisen. Hun betaler 3000, dere andre betaler 4500. Rett og rimelig. Anonymkode: 58645...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #47 Del Skrevet 12. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser hva jeg svarte en annen på forrige side så ser du hvorfor. Boutgiftene er på 4000/mnd og det er totalt uaktuelt en oss skal betale 2000/mnd imens en annen betaler 6000 for å bo i samme hus. Det er 2-3 kvadratmeter som skiller rommene. Det hadde vært enormt urettferdig om en skulle bo nesten gratis og en betale så mye. Anonymkode: 115ff...2a8 Hvordan mener du det går opp det du skriver? Totalleien er på 12000. Dvs egentlig 4000 pr rom. Da gjør dere slik at de to største rommene betaler 4500, minste rommet betaler 3000. = 12000. 1500 er faktisk mye penger, så selvsagt skal den med det minste rommet betale mindre. 1 time siden, puffy123 skrev: TS her. Hvis noen flytter ut går det fint. To av oss skal bo der i 5 år, sistemann flytter nesteår. Vi to andre klarer husleien også delt på to, det var noe vi hadde som et krav før vi bestemte oss for sted. Etter den infoen her burde det vært en selvfølge at den som skal bo der kortest tar det minste rommet. Anonymkode: 8fd37...1b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turbofaen Skrevet 12. august 2016 #48 Del Skrevet 12. august 2016 7 timer siden, asterix skrev: Jeg ville latt den som røyker ha rommet uten veranda for å slippe å ha røyk støtt og stadig utenfor vinduene til de to som ikke røyker. Synes faktisk det er utrolig uhøflig av røykere å stå og røyke rett utenfor vinduene til andre, spesielt utenfor soverom. Om du absolutt skal røyke så kan du gå ned. Hvis der er sånn det skal være hadde jeg røyket på rommet mitt i stedet, så hadde du sluppet røyk utenfor vinduet ditt. Hyperallergikere eller hypersensitve og lignende kan ikke bo tett på andre mennesker dersom de reagerer på røyk inn gjennom vinduet i bystrøk. Ellers er det jo bare å røyke på rommet sitt om du tilbyr å betale mer, men de insisterer på loddtrekkning og du blir den uheldige. Flyttet en gang inn i kollektiv med ukjente. Typen til ene damen røykte ut stuevinduet. Jeg tok selvfølgelig etter, men fikk etterhvert beskjed om at dette kunne jeg ikke, men måtte røyke på rommet mitt. Greit for meg. Så klage de på røyk utenfor vinduene sine. Greit nok, da lukket jeg vinduet når jeg røykte. Da kom klagingen på røyk som sev døren i de små øyeblikk jeg åpnet og lukket døren min. Helt utrolig hvor vanskelige ikke-røykere kan være. Det latterligste er nå de står ved en tungt traffikert vei og klager/viser misnøye på røyklukt. Flytt ut på hardangervidda da for faen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. august 2016 #49 Del Skrevet 12. august 2016 Hvis jeg var ts i denne situasjonen ville jeg "ofret" meg og tatt det minste rommet for ett år, mot at jeg fikk en reduksjon i husleien. Dersom dere finner ut at dere vil ha inn en ny tredjepart i boligen, så trenger dere ikke å ha en ny rangering på hvem som tar hvilket rom. Da holder det å leie ut under forutsetningen av at den nye leietageren leier det minste rommet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 12. august 2016 #50 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Original problemstilling! Alle har råd til ekstra tusenlapper i måneden og alle vil ha litt større rom med balkong. Hva i alle dager er det dere konkurrerer om?! Siden ingen av de tre egentlig bryr seg om annet enn rommene er det bare å legge tre lapper med navnene i en skål. Personen som får det minste rommet har råd til å prute til en av de andre gir seg. Endret 12. august 2016 av Høsta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #51 Del Skrevet 12. august 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tilbudt meg å betale mer, det står egentlig i kontrakten at den med det største rommet skal betale mer, men vi avtalte at vi alle skal betale det samme da det er veldig billig å bo der. Jeg kommer til å foreslå å betale mer hvis det ikke blir trekning, men redd det ikke er av betydning da det som sagt er billig og vi alle har en relativt god økonomi. Anonymkode: 115ff...2a8 Dere har allerede avtalt. Neste steg: Trekk lodd om rommene. Ferdig! Anonymkode: b4408...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #52 Del Skrevet 12. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du leser hva jeg svarte en annen på forrige side så ser du hvorfor. Boutgiftene er på 4000/mnd og det er totalt uaktuelt en oss skal betale 2000/mnd imens en annen betaler 6000 for å bo i samme hus. Det er 2-3 kvadratmeter som skiller rommene. Det hadde vært enormt urettferdig om en skulle bo nesten gratis og en betale så mye. Anonymkode: 115ff...2a8 Men det er jo ikke bare 2-3 kvm som skiller dem, det er 2-3 kvm OG balkong. På leiemarkedet i Oslo kan det bety tusenvis i høyere husleie pr. måned. Jeg er sikker på at prisforskjellen vil ha noe å si, når dere alle har kommet dere på plass. Selv om personen som ender opp i det minste rommet kanskje ikke sier det betyr noe nå, så vil det sannsynligvis føles veldig mye mer rettferdig da. Anonymkode: f091e...6a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #53 Del Skrevet 12. august 2016 4500,- pr stk for balkongrommene og 3000,- for det minste rommet Anonymkode: b4408...33c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #54 Del Skrevet 13. august 2016 Tre lapper i en boks med nr på rommene. Terning for å se hvem som skal trekke først og andre. 👍 Det enkle er det beste- ingen kan bli sure på den måten! Anonymkode: e4392...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå