Gå til innhold

huden min vs pc-skjermen!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skader pc-skjermen huden min?

Er det ikke uvb eller uva stråler fra den?

Hvis det er det, er det noen her som har en beskyttende skjerm man kan sette utenpå skjermen?

Har sett at det finnes skjønner dere.

Tenker dere noen ganger over skader pc-skjermen kan gjøre eller er det bare jeg som tenker på sånt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg er usikker på om strålingen fra dataskjermer egentlig kan skade huden din...Men en ting er sikkert, de utstråler ikke uva eller uvb-stråler, som begge er to typer av de strålene som sollyset består av (uva er hovedårsaken til celleskader og hudaldring, uvb gjør deg brent). Solarier har hovedsaklig rør som gir uva-stråling.

Skjermfiltre er vel først og fremst beregnet på å skåne øynene mot flimringen fra skjermen? Du ser den ikke med det blotte øye, men den gjør deg sliten i hodet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er usikker på om strålingen fra dataskjermer egentlig kan skade huden din...Men en ting er sikkert, de utstråler ikke uva eller uvb-stråler, som begge er to typer av de strålene som sollyset består av (uva er hovedårsaken til celleskader og hudaldring, uvb gjør deg brent). Solarier har hovedsaklig rør som gir uva-stråling.

Skjermfiltre er vel først og fremst beregnet på å skåne øynene mot flimringen fra skjermen? Du ser den ikke med det blotte øye, men den gjør deg sliten i hodet for det.

skjønner.

får håpe at detikke er noen skadelige stråler fra fra pc-skjermen. tilbringer jo ganske mye tid her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skjermer kan gjøre huden irritert og rødlig hvis man sitter foran pcen over lengre tid. Såg det på tv for noen år tilbake,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...