Gå til innhold

Hva skal jeg si??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal gå rundt og levere noen søknader (åpne) og lurer veldig på hva jeg skal si. De har jo ikke søkt etter folk. Hva er vanlig?? Skal jeg spør etter daglig leder eller bare legge den i resepsjonen og springe :)

Hva skal jeg såtilfelle gjøre, hilse på han og si at jeg bare ville levere denne søknaden og så springe :)

Kommer han til å spørre meg spørsmål??

Jeg gruer meg veldig til dette, så noen gode råd og erfaringer ville vært veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om å få snakke med daglig leder om mulig. Forklare at du leter etter jobb, og høre om han/hun vil ha søknad/papirer etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt i mot endel som kom i samme ærend som deg.

Spør etter daglig leder eller den som har med ansettelser å gjøre. Vær deg selv. Du kan jo si litt om at du kunne tenke deg å prøve den bransjen og syns den virker spennende. Siden de ikke har lyst ut noen stilling så har du med cv og en søknad som du vil levere og håper å bli tatt med i betraktningen når de skal ha inn folk til faste stillinger, ekstrahjelper eller hva du måtte være ute etter.

Det viktigste er faktisk å møte "sjefen" så ta deg godt ut og skap et godt førsteinntrykk, ha også en referanse som du kan oppgi.

Levere søkneder i resepsjon er bare dumt. Da havner de blandt posten, siden sortert i en jobbsøkerbunke og ligger øverst der til neste ramler inn. Møt opp og skap et godt inntrykk så kan søknaden din bli lagt til side husket på.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å være blid og hyggelig! Da jeg jobbet i butikk og fikk inn søknader la jeg alltid merke til hvem som var blide og hyggelige.

Gjør du et dårlig inntrykk til den du gir søknaden til (når det ikke har vært avertert) stiller du ikke særlig sterkt.

Grunnen til at jeg sier dette er at jeg ble utrolig overrasket av hvor mange folk som kom med søknader og var sure og frekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de andre her. Møt opp, spørr etter sjefen, lever søknaden til h*n personlig og gjør et godt førsteinntrykk. Da får også du et førsteinntrykk av sjefen igjen som kan være like viktig for deg som arbeidstaker som det er for sjefen som er arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og ikke minst - kle deg litt etter hvilke jobber du søker på. De som kommer til oss overpyntet med kort skjørt, høye støvletter og perfekt oppsatt hår bare fniser vi av. Vi sjauer kartonger og bærer og svetter hver dag så de passer definitivt ikke inn hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ville bare takke for gode råd. To av de var veldig positive og sa at de ville ringe meg for et møte. (vet jo ikke om de mente det da, men det vil vise seg.) Jeg er nå bare så glad for at jeg gjorde det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...