aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #21 Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg vært borti abilify, men fikk tilbud om å bytte type medisin (annen type antipsykotika). Kanskje de har en annen type å tilby deg, om du føler det ikke hjelper? Anonymkode: c446f...6a5 Tåler ingen andre , prøvd alt som er
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #22 Skrevet 14. august 2016 17 minutter siden, aiba skrev: Har laget en mestringsplan da jeg var innlagt 3 timer siden, aiba skrev: Lurer litt på hva vitsen med abilify er, greide bli lagt inn med manisk psykose mens jeg sto på abilify jo. Men får vel bare kaos i hodet om jeg prøver slutte Nei mente ikke at du skulle slutte, men om du bytter over til tablettform. Men uansett så ville jeg bare stolt på den oppfølgingen du får og tenke at de gjør det de kan for å hjelpe var skeptisk selv, men aksepterte til slutt at jeg trengte den hjelpen de tilbydde. Vanskelig diagnose å få Anonymkode: c446f...6a5
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #23 Skrevet 14. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei mente ikke at du skulle slutte, men om du bytter over til tablettform. Men uansett så ville jeg bare stolt på den oppfølgingen du får og tenke at de gjør det de kan for å hjelpe var skeptisk selv, men aksepterte til slutt at jeg trengte den hjelpen de tilbydde. Vanskelig diagnose å få Anonymkode: c446f...6a5 Vanskelig hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #24 Skrevet 14. august 2016 Det er jo bare å spørre legen din det, så får du et riktig svar. Hvis du var tvangsinnlagt når du ble satt på Abilify injeksjon, så er ikke det så rart at det ble injeksjon. Men om de mener du er til å stole på ang medisineringen så får du sikkert tabletter nå. Anonymkode: de8c7...3a4
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #25 Skrevet 14. august 2016 nei jeg tok frivillig depot en gang jeg var innlagt for tenkte jeg ville bli ennå mere stabil av det. men jeg ble heller mer ustabil. derfor ble depot flyttet til hver tredje uke istedenfor hver fjerde. Men for sent, ble manisk psykotisk og innlagt igjen. Da ville jeg ha tabletter, men de ville absolutt at jeg skulle ta depot istedenfor. Kanskje fordi jeg skulle flytte snart og de ville sende meg mest mulig stabil til den nye behandleren. Men er nok bare å ta opp med nye behandlere at jeg vil få tabletter, så får jeg det. Er bare redd jeg skal bli mer ustabil da. Greier de regne ut riktig dose fra hver tredje uke liksom? når normalt er hver fjerde.dilemma dette
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #26 Skrevet 14. august 2016 1 time siden, aiba skrev: Vanskelig hvorfor? Retter meg selv: den er vanskelig å gå igjennom, mye å ta tak i 18 minutter siden, aiba skrev: nei jeg tok frivillig depot en gang jeg var innlagt for tenkte jeg ville bli ennå mere stabil av det. men jeg ble heller mer ustabil. derfor ble depot flyttet til hver tredje uke istedenfor hver fjerde. Men for sent, ble manisk psykotisk og innlagt igjen. Da ville jeg ha tabletter, men de ville absolutt at jeg skulle ta depot istedenfor. Kanskje fordi jeg skulle flytte snart og de ville sende meg mest mulig stabil til den nye behandleren. Men er nok bare å ta opp med nye behandlere at jeg vil få tabletter, så får jeg det. Er bare redd jeg skal bli mer ustabil da. Greier de regne ut riktig dose fra hver tredje uke liksom? når normalt er hver fjerde.dilemma dette De vet hvilken dose du må ha, hvor mye som forhindrer nytt tilbakefall. Og om du trenger høyere enn angitt så får du det Anonymkode: c446f...6a5
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #27 Skrevet 14. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Retter meg selv: den er vanskelig å gå igjennom, mye å ta tak i De vet hvilken dose du må ha, hvor mye som forhindrer nytt tilbakefall. Og om du trenger høyere enn angitt så får du det Anonymkode: c446f...6a5 dosen jeg tar nå forhindret ikke tilbakefall, har vært lagt inn med manisk psykose på denne dosen, og da ga de meg abilify tabletter i tillegg siden jeg nektet zyprexa, tåler ikke zyprexa. så trappet de ned igjen og jeg er tilbake på bare depot. men vet altså at det ikke er tilstrekkelig, så ser ikke helt poenget. men slipper kaos i hodet.
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #28 Skrevet 14. august 2016 Jeg liker diagnosen. Elsker manisk psykose, deler av det, ikke det som er som et mareritt, men euforien. Jeg er glad jeg har bp1.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå