aiba Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Jeg ville ta abilify i piller, men sykehuset skulle absolutt ha meg til å Ta depot (injeksjon hver tredje uke). Dette mot bipolar psykose. Jeg syns det er vondt og teit å få sprøyte, vil ta tabletter istedenfor. Flere som tar depot? Blir man virkelig mer ustabil med tabletter selv om man tar de hver dag? Dumt å bytte bort stabiliteten jeg har nå!!!
AnonymBruker Skrevet 12. august 2016 #2 Skrevet 12. august 2016 Det finnes depot i tablettform også. Jeg går på seroguel depot. Det er tabletter. Vet også av flere type piller som har depot i tablettform. Tar en hver dag. Kan du ikke spørre om det finnes i din medisin? Anonymkode: f32df...1e1
aiba Skrevet 12. august 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes depot i tablettform også. Jeg går på seroguel depot. Det er tabletter. Vet også av flere type piller som har depot i tablettform. Tar en hver dag. Kan du ikke spørre om det finnes i din medisin? Anonymkode: f32df...1e1 Nå snakker jeg om det å få sprøyte
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #4 Skrevet 13. august 2016 Den Thursday, August 11, 2016 at 18.13, aiba skrev: Jeg ville ta abilify i piller, men sykehuset skulle absolutt ha meg til å Ta depot (injeksjon hver tredje uke). Dette mot bipolar psykose. Jeg syns det er vondt og teit å få sprøyte, vil ta tabletter istedenfor. Flere som tar depot? Blir man virkelig mer ustabil med tabletter selv om man tar de hver dag? Dumt å bytte bort stabiliteten jeg har nå!!! Har du en historikk med at du kutter ut/slutter medisinene dine på egenhånd? Da vil sykehuset sette injeksjoner for å unngå at du slutter med medisiner og blir dårligere. Det pleier være hovedgrunnen til at pasienter ikke får styre medisinering selv eller at du har tatt overdoser av tabletter. Enkelt sagt har ikke helsevesenet tillit til deg og setter derfor sprøyter. Jeg går ut ifra at du ønsker et ærlig svar? Anonymkode: aa15f...c80 4
aiba Skrevet 13. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du en historikk med at du kutter ut/slutter medisinene dine på egenhånd? Da vil sykehuset sette injeksjoner for å unngå at du slutter med medisiner og blir dårligere. Det pleier være hovedgrunnen til at pasienter ikke får styre medisinering selv eller at du har tatt overdoser av tabletter. Enkelt sagt har ikke helsevesenet tillit til deg og setter derfor sprøyter. Jeg går ut ifra at du ønsker et ærlig svar? Anonymkode: aa15f...c80 Har ikke gjort noe av dette og styrer litiumen selv
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #6 Skrevet 13. august 2016 Du sier "sykehuset ville absolutt", men er det noe form for tvangsvedtak? Hvis ikke er det jo bare å nekte
aiba Skrevet 13. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, minister-mio skrev: Du sier "sykehuset ville absolutt", men er det noe form for tvangsvedtak? Hvis ikke er det jo bare å nekte Jeg var tvangsinnlagt at the time, men ikke nå. Ja skal kreve å få tabletter istedenfor
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #8 Skrevet 13. august 2016 8 minutter siden, aiba skrev: Jeg var tvangsinnlagt at the time, men ikke nå. Ja skal kreve å få tabletter istedenfor Dersom det ikke er snakk om tvangsmedisinering, sier du bare nei til medisinene du ikke ønsker
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #9 Skrevet 13. august 2016 14 timer siden, aiba skrev: Har ikke gjort noe av dette og styrer litiumen selv Da er det noeom ikke stemmer her. Har du da en dom på at du skal tvangsmedisineres og eller være tvangsinnlagt? Eller overprøvd vetak om tvangsbehandling? Loven er ikke til å missforstå når det gjelder tvangsbehandling av psykofarmaka. Anonymkode: aa15f...c80
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #10 Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, minister-mio skrev: Dersom det ikke er snakk om tvangsmedisinering, sier du bare nei til medisinene du ikke ønsker Veldig godt råd. Da vil sykehuset ordne med tvangsmedisineringsvedtak. Anonymkode: aa15f...c80 1
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #11 Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig godt råd. Da vil sykehuset ordne med tvangsmedisineringsvedtak. Anonymkode: aa15f...c80 Er ikke det godt at de gjør det dersom Ts er så syk at det er nødvendig? 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #12 Skrevet 14. august 2016 Jeg går på seroquel depot, og disse hjelper meg masse. Var igjennom bipolar psykose og har nå gått på dem i 1,5 år. Forsøkte nylig å trappe ned (med samhandling med behandler og lege) pga vekten og siden jeg hadde vært helt stabil i disse 1,5 årene. Men det viste seg at jeg ikke var klar enda da jeg begynte å få tankekjør og angst. Så da trappet jeg opp til 150 igjen og etter noen dager så var jeg bra igjen. Nå er det vel individuelt hvordan denne medisinen fungerer, men i mitt tilfelle så hjelper den meg mot alle mine varselstegn (tankekjør, søvnmangel, angst m.m.) ser nå at det er langt viktigere å holde seg frisk enn å trappe ned for tidlig Anonymkode: c446f...6a5
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2016 Abilify øker heldigvis ikke vekten min
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2016 Men tror jeg skal be om å få det i tabletter istedenfor injeksjon. Bare håper jeg holder meg like stabil da
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #15 Skrevet 14. august 2016 2 timer siden, aiba skrev: Men tror jeg skal be om å få det i tabletter istedenfor injeksjon. Bare håper jeg holder meg like stabil da Skader jo ikke å prøve og heller ta kontakt med legen om du skulle merke noen forskjell. Har du fått laget kriseplan med behandler? Den har jeg liggende, greit å ha Anonymkode: c446f...6a5
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skader jo ikke å prøve og heller ta kontakt med legen om du skulle merke noen forskjell. Har du fått laget kriseplan med behandler? Den har jeg liggende, greit å ha Anonymkode: c446f...6a5 Har laget en mestringsplan da jeg var innlagt
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #17 Skrevet 14. august 2016 Lurer litt på hva vitsen med abilify er, greide bli lagt inn med manisk psykose mens jeg sto på abilify jo. Men får vel bare kaos i hodet om jeg prøver slutte
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 2 minutter siden, aiba skrev: Lurer litt på hva vitsen med abilify er, greide bli lagt inn med manisk psykose mens jeg sto på abilify jo. Men får vel bare kaos i hodet om jeg prøver slutte Du har tanker om å slutte, ja. For å forhindre at du roter med medisinene dine og blir dårligere igjen ønsker helsevesenet å gi deg depo. Det ønsket bør du følge opp om du vil unngå trøbbel. Anonymkode: aa15f...c80 4
aiba Skrevet 14. august 2016 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du har tanker om å slutte, ja. For å forhindre at du roter med medisinene dine og blir dårligere igjen ønsker helsevesenet å gi deg depo. Det ønsket bør du følge opp om du vil unngå trøbbel. Anonymkode: aa15f...c80 Ønsker ikke slutte for da får jeg kaos i hodet , men virker ikke som abilify greier beskytte mot psykose
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #20 Skrevet 14. august 2016 Nå har ikke jeg vært borti abilify, men fikk tilbud om å bytte type medisin (annen type antipsykotika). Kanskje de har en annen type å tilby deg, om du føler det ikke hjelper? Anonymkode: c446f...6a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå