AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #1 Skrevet 11. august 2016 Kjøper dere egne pyjamaser til babyen, eller sover den i body, eller bare bleie? Usikker på om jeg skal kjøpe inn pyjamaser eller ikke. Anonymkode: f43e1...422
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #2 Skrevet 11. august 2016 Det kommer nok helt an på temperaturen, men tror det er lurt å ihvertfall kjøpe inn noen pysjer. Som jeg har hørt trenger babyen at det er litt trangt og ikkr hekt åpent, som å være naken. Etter den kommer ut. Men det er nok individuelt Anonymkode: 4016f...f10
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #3 Skrevet 11. august 2016 Nå på sommeren sover han i body eller slike pysjamaser med korte ermer og ben. Når det blir kaldere blir det pysjamas med lange ben/ermer, i ull til vinteren om det er skikkelig kaldt. Anonymkode: d0101...3e7
Million Skrevet 11. august 2016 #4 Skrevet 11. august 2016 (endret) Pysj. Om sommeren var det bomullspysj, om vinteren ullpysj fra Nøstebarn. På ekstremt varme dager/netter kunne det hende han sov bare i bleien, men slike dager og netter hvor det er plagsomt varmt er jo sjeldent. Endret 11. august 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #5 Skrevet 11. august 2016 Her går det i bomullspysj de dagene vi rekker å få på det. Ellers sover hun bare i body, orker ikke stresse med å skifte Anonymkode: 577b0...29c
Gjest ricecrispies Skrevet 11. august 2016 #6 Skrevet 11. august 2016 Baby 6 uker. Pysjamas,bomull nå som det fortsatt er varmt. Ull til vinteren. Hun er ikke så varm av seg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #7 Skrevet 11. august 2016 Jeg syns det har vært fint med pysjamaser til mine barn, startet tidlig med kveldsstell og å sove i pysj på natta. Helt sikkert mest for min egen del, greit å ha litt rutiner og skille på dag og natt når man er så mye hjemme med baby Anonymkode: b0149...6e1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #8 Skrevet 11. august 2016 Babyer klarer ikke regilere sin egen kroppstemperatur særlig godt og må kles på etter temeraturen i rommet. Ved tropenetter kan kanskje spebarn sove i body men legg aldri et spebarn til å sove for natta i bare bleie. Enten har du egen pysjamas eller du har en sparkedrakt du bruker om natten. Våre høstbarn har sovet i tynne dresser av ull. Anonymkode: e6320...113
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #9 Skrevet 11. august 2016 Nå er ikke babyen min noe spedbarn lenger. Men vi gjør det likt som da fortsatt. Baby sover i pysj. Har sovet i bare body og bleie nå på sommeren når det har vært veldig varmt også. Nå er det pysj, sovepose og teppe over der igjen. Anonymkode: cd6df...67f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #10 Skrevet 11. august 2016 Hun sov i body og sokker, men hun hadde Frejkas pute, slik at hun var ganske så innpakket uansett. Dyne over. Anonymkode: b9158...fba
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #11 Skrevet 11. august 2016 Baby 2 mnd. Sov i body og sokker helt i starten da det var hetebølge her vi bor. Nå bruker han bomullspysjer med fot, utover høsten og vinteren blir det ull-/silkepysj med fot fra Nøstebarn. Vi samsover, han har egen dyne. Anonymkode: 0f4f0...90d
FantasDick Skrevet 11. august 2016 #12 Skrevet 11. august 2016 Hun brukte bomullspysj helt fra starten av, ble raskt en del av kveldsrutinen. Uten fot som regel, men med fot hvis det er kaldt. Tynn ulldrakt på hytta. Hun er veldig varm, samsover og hun bruker aldri dyne/teppe etc. Hvis vi sniker på henne en teppeflik så våkner hun med engang og sparker det av seg.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #13 Skrevet 11. august 2016 Pysj på natta og vanlig klær på dagen. Det handlet om å etablere gode rutiner. Anonymkode: 39d4d...9d0
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #14 Skrevet 11. august 2016 Mini er 5 mnd nå, men har gjort det samme siden vi kom hjem fra føden. Skifter til pysj og har kveldsstell. Hun kom i mars og da var det veldig kaldt her vi bor, så da brukte vi ullpysjer. Nå går det mest i bomull. Med og uten fot, har på sokker hvis det er behov for det. De dagene det har vært veldig varmt har vi hatt på kun kortermet body. Anonymkode: 3a1ea...9eb
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #15 Skrevet 11. august 2016 Pyjamas. Syns det er greit med noe som dekker hele kroppen på kveld\natten. Body og bukse blir klumpete. Deilig å få på en myk pyjamas. Spedbarn liker som oftest ikke å være nakne, hvertfall ikke nyfødte. De regulerer heller ikke tempen selv, så er greit å ha på noe når de er så små. Anonymkode: 29062...531
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 #16 Skrevet 11. august 2016 Litt etter temperatur, men hovedsakelig pysj hver natt her. Syns det er fint å kunne ta kveldsstellet og ta på pysj og kose litt på stellebordet før legging. Regner med at han etterhvert skjønner at det betyr leggetid da. Her har vi endt opp med å kjøpe endel pysjer. Tar ofte morgengrøten når han fortsatt er i pysj, så blir det ikke så mye gris på klærne han skal bruke resten av dagen Anonymkode: 1a3f2...e50
Riskrem Skrevet 11. august 2016 #17 Skrevet 11. august 2016 Det kommer an på temperaturen/været. Mini er 12 uker nå. På de aller varmeste dagene har hun bare sovet i enten bleie eller kortermet body. Det har gått helt fint. Til vanlige dager sover hun i bomullspysj uten føtter. Hvis jeg vet at det blir en kjølig natt tar jeg på henne sokker i tillegg. Sover med en sommerdundyne.
Gjest Runforit Skrevet 11. august 2016 #18 Skrevet 11. august 2016 Min sommerbaby hadde pysj med lange armer og bein. De varmeste dagene nå i sommer lå han med singlet og bleie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå