Tule Skrevet 16. november 2004 #41 Skrevet 16. november 2004 Lov om barnevertjenester: § 4-12. Vedtak om å overta omsorgen for et barn. Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes ... b) dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring Så loven finnes der, men om mesisinen kommer under vet jeg ikke. Men om den gjør det vil fylkesnemda, om far ikke forandrer mening kunne med den begrunnesle at far ikke gir medisiner miste eller få redusert sin del av omsorgen. Du har rett når du sier at barnevernet kvier seg når det gjelder å ta slike saker da.. Min manns mor fikk ikke ha samvær med sine barn fordi hun ikke ga hans bror adhd medisiner.. Men de var allerede fosterbarn da. hei glemte og si at forksriftene til love er endret i de veldig siste årene det kan er kanskje derfor vi ser det forksjellig, jeg vet at hovedregelen ved medisinekt e tvnagsmedisinering men jeg mener det bare er vert en sak om det her i di siste årene saken om jacqueline Bergill som jeg har hat her før dette er gnaske vanskelig fordi det er omtrnet bare legene som kan si om det er nødvendig og vere med og ha saken i nedma vis foreldrene fremmer eksperter som sier noe annet kan de vinne det er vanskelig, har ikkke sett den paragrafen før har bare lest et utdrag der eskperter kommenterer det og der sier de at i saker om medisinerign er det vnalige at det fremmes forslag omtvangsmedisinering nemda men det er sjelden jeg må nesten se hele loven foran meg for og se paragrafene mot verandre men jeg tror den paragrafne du viste der gjelder der vor man nekter all behandling ikke en medisin du kan finne både loven og forskriftene på lovdata hilsen
Tule Skrevet 16. november 2004 #42 Skrevet 16. november 2004 Lov om barnevertjenester: § 4-12. Vedtak om å overta omsorgen for et barn. Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes ... b) dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring Så loven finnes der, men om mesisinen kommer under vet jeg ikke. Men om den gjør det vil fylkesnemda, om far ikke forandrer mening kunne med den begrunnesle at far ikke gir medisiner miste eller få redusert sin del av omsorgen. Du har rett når du sier at barnevernet kvier seg når det gjelder å ta slike saker da.. Min manns mor fikk ikke ha samvær med sine barn fordi hun ikke ga hans bror adhd medisiner.. Men de var allerede fosterbarn da. hei svarer igjen her er paragrafene som snasynlihvis vil bli brukt her § 4-10. Vedtak om medisinsk undersøkelse og behandling. Dersom det er grunn til å tro at et barn lider av en livstruende eller annen alvorlig sykdom eller skade, og dersom foreldrene ikke sørger for at barnet kommer til undersøkelse eller behandling, kan fylkesnemnda vedta at barnet med bistand fra barneverntjenesten skal undersøkes av lege, eller bringes til sykehus for å bli undersøkt. Fylkesnemnda kan også vedta at en slik sykdom skal behandles på sykehus eller i hjemmet i samsvar med anvisning fra lege. § 4-11. Vedtak om behandling av barn som har særlige behandlings- og opplæringsbehov. Dersom foreldrene ikke sørger for at et funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket særlige behov for behandling og opplæring, kan fylkesnemnda vedta at barnet skal behandles eller få opplæring med bistand fra barneverntjenesten. som du ser så er det vanskelig og gå til omsorgsovertakekse i en slik sak som det5te her det er sansylig at det blir sli ksom her jeg syns det er lurt om du lesr hele loven før du klipper ut noe her her kan du ha skremt trådstrter mer en nødvnedig jeg har ikke lest forskriftene her de bestemmer om banrevernet skal gå mnot omsorgsovertakelse eller behanding det er de som bestemmer vilken paragraf som skal bli brukt vis man skal gå mot omsorgsovertakelse så må det liggem ermed som forsømmelse og at foreldrnee ikke har forstått situasjonen ängående din man jeg syns det var tidlig med medisinering jeg er åtte og tjue og jeg fikk ikke noe til bud om medisinering da jeg var liten de sa at det ikke var noe mye og bruke det er mulig det var for at jeg ikke var hyperaktiv jegh adde bare konsentrasjons og koordineringsvansker hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå