Gå til innhold

Politimannen sa jeg ikke trenger å bekymre meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her tidligere ang eksen min som jeg er redd for. Jeg fulgte rådet til noen her inne ga meg for en stund siden, og ringte politet. Slik at de kunne beregne risiko for gjentagelse av vold. Som sagt jeg ble utsatt for vold av denne mannen og måtte rømme leiligheten.

I de 4 årene har jeg blitt kontaktet av han men ikke så ofte, han har ikke truet meg eller dukket opp hos meg på noen måter. Da jeg snakket med politimannen, trodde jeg at man måtte bestille time til en slik samtale for vurdering. Men jeg snakket med en hyggelig mann i idag, og han spurte navnet på eksen min. Konklusjonen hans var at jeg trenger ikke være bekymret for denne mannen i og med det er 4 år siden det ble slutt. Men jeg lurer på hvordan han kunne være sikker på dette. Greit nok, han spurte etter navnet på han, men tror ikke han sjekket noe om han, eller kanskje gjorde han det? Jeg spurte han, men de har selvfølgelig taushetsplikt og kunne ikke si noenting om det. Men han sa at han var ikke bekymret for meg på denne måten, dermed er jeg ikke "kvalifisert" til å få voldsalarm. Jeg er ikke så redd nå lenger, men spørsmålet er hvor lenge det varer. Går fremdeles til psykolog, men finner foreløpig ingen måter å tenke annerledes på.

Anonymkode: c8103...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener det er ganske høy terskel for å få voldsalarm i Norge. Dessuten er de mer eller mindre ubrukelige, mobiltelefonen din kan også ringe til politiet, og er sannsynligvis 1000 ganger mer stabil enn voldsalarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, amativeReflection skrev:

Mener det er ganske høy terskel for å få voldsalarm i Norge. Dessuten er de mer eller mindre ubrukelige, mobiltelefonen din kan også ringe til politiet, og er sannsynligvis 1000 ganger mer stabil enn voldsalarm.

Hvordan kan mobilen ringe av seg selv dersom jeg står ovenfor en fare og kan ikke ta frem telefonen?

Jeg vet ikke hvordan det med voldsalarm fungerer, men trodde man hadde det på armen eller noe sånt. Vel. Jeg har kjøpt meg pepperspray (som er lovlig i Norge) og jeg og samboeren min gikk inn for å installere alarm i huset med nødalarm, slik at vi kan trykke på en knapp på fjernkontrollen og hjelpen kommer uten å ringe først. 

Når det er sagt så burde jeg føle meg trygg. Fordi jeg har gjort noen tiltak og fordi det er lenge siden selve bruddet. 

Jeg skaffet meg ny mail så jeg får ikke vite om han kontakter meg eller ikke, gjort telefonen min utilgjengelig for opplysningstjenester og blokkerte han på Facebook. Så da er det vel ikke noe mer å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan mobilen ringe av seg selv dersom jeg står ovenfor en fare og kan ikke ta frem telefonen?

Jeg vet ikke hvordan det med voldsalarm fungerer, men trodde man hadde det på armen eller noe sånt. Vel. Jeg har kjøpt meg pepperspray (som er lovlig i Norge) og jeg og samboeren min gikk inn for å installere alarm i huset med nødalarm, slik at vi kan trykke på en knapp på fjernkontrollen og hjelpen kommer uten å ringe først. 

Når det er sagt så burde jeg føle meg trygg. Fordi jeg har gjort noen tiltak og fordi det er lenge siden selve bruddet. 

Jeg skaffet meg ny mail så jeg får ikke vite om han kontakter meg eller ikke, gjort telefonen min utilgjengelig for opplysningstjenester og blokkerte han på Facebook. Så da er det vel ikke noe mer å gjøre. 

Voldsalarmen vi hadde var som en telefon som manglet knapper og som kun ringte politiet. I teorien skulle politiet da vite hvor den ringte fra, men den funksjonen fungerte ikke. Hvis du la den fra deg ville den ikke gjøre noe selv. 

Den vi hadde var totalt ubrukelig, og kunne erstattes med en mobil i lommen. Jeg ville aldri sløst penger på alarm, dog kommer det vel an på hvor du bor. G4S og Securitas i Oslo brukte lengre tid enn politiet til å rykke ut, og når de kom var de ubrukelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som at du har en angstlidelse og grunnleggende utrygghetsfølelse, som ligger i deg selv, og som du projiserer over på eksen din. Dette har jo ingen tilknytting til virkeligheten, når det har gått fire år og det ikke har vært noen tegn på trusler eller noe som helst mot din person. Har lest mange tråder fra deg, om akkurat dette, noe som du fokuserer veldig mye på. 

Anonymkode: bd0af...7f4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres ut som at du har en angstlidelse og grunnleggende utrygghetsfølelse, som ligger i deg selv, og som du projiserer over på eksen din. Dette har jo ingen tilknytting til virkeligheten, når det har gått fire år og det ikke har vært noen tegn på trusler eller noe som helst mot din person. Har lest mange tråder fra deg, om akkurat dette, noe som du fokuserer veldig mye på. 

Anonymkode: bd0af...7f4

Jeg har lurt på det samme selv. Første gang jeg fikk den utrygghetsfølelsen var jeg 17 år. Jeg lurte på hva som var årsaken til de følelsene. Så forsvant de mer eller midre da jeg var i lag med eksen. Først da jeg flyttet ut og kom inn i trygge omgivelser jeg begynte å føle på denne utryggheten igjen. 

Men har dialog med min psykiater. Og håper han vil hjelpe meg å bli kvitt disse følelsene. Eksen min har dessverre gjort sitt også da jeg var sårbar i fra før.  Da jeg nevnte for han at jeg er utrygg pga han så sa han: du har alltid følt deg utrygg og var redd alt mulig, men vær så snill ikke være redd meg. Jeg synes det var fint skrevet av han, hadde jeg bare klart å ta det til meg og tro på dette. 

Siden han er så ustabil person tenker jeg at han mener det kanskje der og da for en periode, og vil senere endre mening og klikke helt på meg bare fordi. 

Eller at dersom jeg avviser all kontakt og ignorerer han helt, står han plutselig illsint på døren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...