Gå til innhold

Merker at jeg ikke lengre orker nære venninner.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har enkelte ting gått opp for meg. Jeg er ikke typen til å klare vennimmegjenger. Har alltid tenkt på dette som hyggelig helt til jeg fikk oppleve en. Jeg klarer ikke late som eller jatte med. Jeg klarer ikke drama og baksnakking, det gjør meg utrolig sliten. Spesielt sånn "vet du hva jeg har hørt?" "Hun er sånn eller sånn." Jeg blir sliten av å høre dritt om andre for å så late som ingenting ovenfor de senere. Jeg vet at da blir jo jeg baksnakket og når jeg ikke er tilstedet. Jeg har ogaå fått høre mye rart om meg selv som har blitt slengt ut når jeg har vært med enkelt personer, det og sliter meg ut. Da klarer jeg ikke late som at alt er bra senere. 

Så jeg kan være en til en, jeg har hatt flere nære venninner opp gjennom uten slike problemer. 

Noen blir jo slitne av krangling, tror jeg blir sliten av jente drama. Er jeg unormal? 

Anonymkode: 892de...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres heller ut som du ikke liker din venninnegjeng. Jeg ser ikke på det som normalt av venninnegjenger er fulle av drama og baksnakking. Finn en bedre en som ikke driver på slik :) 

Anonymkode: 7c82c...87e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninnegjeng er ikke slik. Tenker at folk som driver på slik er usikre mennesker.

Anonymkode: f46de...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang man møtes er det noen som skal snakkes om, gjerne de som ikke er der. Jeg har prøvd å få slutt på snakket. Sa at alle disse ryktegreiene gjør at flere ikke trives og vegrer seg mot å møtes. Det endte bare med at jeg ble pratet om mer i stedet. Også viser det seg at den jeg pratet med om dette har lagt det frem på en annen måte for resten enn hva jeg gjorde til henne. 

Et par jenter har kommet til meg med ting som har blitt sagt og det er ikke koselig. Selv har jeg fått med meg fra 4 hold at de føler seg baksnakket. Men de klarer å jatte med og å late som alt er bra. Den delen får jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang man møtes er det noen som skal snakkes om, gjerne de som ikke er der. Jeg har prøvd å få slutt på snakket. Sa at alle disse ryktegreiene gjør at flere ikke trives og vegrer seg mot å møtes. Det endte bare med at jeg ble pratet om mer i stedet. Også viser det seg at den jeg pratet med om dette har lagt det frem på en annen måte for resten enn hva jeg gjorde til henne. 

Et par jenter har kommet til meg med ting som har blitt sagt og det er ikke koselig. Selv har jeg fått med meg fra 4 hold at de føler seg baksnakket. Men de klarer å jatte med og å late som alt er bra. Den delen får jeg ikke til.

Dette er ikke noe som vanligvis skjer i venninnegjenger. De er ikke gode venninner enkelt og greit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken jeg eller noen i min omgangskrets er slik du beskriver. Vi er alle kvinner i tidlig 20-årene. Er du sikker på at det bare ikke er denne typen venner du mistrives med? 

Anonymkode: 4175e...ceb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket f.eks at det ble kommentert at ei annen var høylytt på fest, sang høyt, skravla høyt etc. Så hun roet seg veldig mye og nå sitter hun med beina i kryss og nipper til et glass vin. Da er den som pratet mest dritt om henne som tar over, synger høyest, danser på bordet, klenger og skravler. Syns bare det er så merkelig! Hun andre kunne jo ikke gjøre det uten å bli prata om. 

Det er et par som valgte å forlove seg og gifte seg innen kort tid. Så blir de da snakket om med at der har ting gått fort, fordi et annet par har vært sammen i 8 år uten forlovelse. Jeg satt der da og prøvde å skyte inn, det er jo ikke alle som vil gifte seg heller. Joda, det ville hun/de, bare at de ikke gikk så fort frem.  

Det er ei jente som var sammen med en dårlig fyr tidligere som ble sammen med en ordentlig fin fyr som disse jentene kjenner. Så hun ble snakket om på den måten at det er synd på konpisen deres som ble sammen med henne. 

Den som ikke kan få barn, det vet alle om og det prates om når hun ikke er der.

Jentene er i alder 24-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg blir litt sugd inn indet og at jeg føler meg som en dårligere person etter at jeg begynte å henge med disse. Jeg føler jeg bidrar til ting bare ved å snakke med en av de og høre noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merker at jeg blir litt sugd inn indet og at jeg føler meg som en dårligere person etter at jeg begynte å henge med disse. Jeg føler jeg bidrar til ting bare ved å snakke med en av de og høre noe. 

Slutt å heng med de da :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer enkelte å late så veldig som? Den eller de jeg liker best har blitt prata om mens jeg sitter der, jeg prøver å roe ned samtalen og ro unna det emnet. Likevel kommer man alltid tilbake på sånt. Så møter jeg alle samla i ettertid og tonen er en helt annen til den de tidligere prata så stygt om. Det er så falskt. Jeg klarer ikke det der. Er det slikt man burde klare? 

Evt også å prate koselig med den man misliker selv pga bakdnakking og drama over lang tid. 

Og mdt i det må man selv passe på alt man sier, for selv små ting kan bli plukket opp, delt og pratet om til det er det store ryktet. 

Ja, jeg kan kutte de ut. Men det er som sagt enkelte jeg liker bedre enn andre. Så har jeg allerede roet ned møtene med disse. Jeg tar sjelden kontakt selv og holder meg mye unna. Har sagt til typen selv nå og at for en periode kommer jeg til å kutte helt ut. Jeg trenger viekelig å få de på avstand og ut av hodet. Det er bare det at typen er kompis med alle typene til disse jentene. Så da må han dra alene på alle arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer enkelte å late så veldig som? Den eller de jeg liker best har blitt prata om mens jeg sitter der, jeg prøver å roe ned samtalen og ro unna det emnet. Likevel kommer man alltid tilbake på sånt. Så møter jeg alle samla i ettertid og tonen er en helt annen til den de tidligere prata så stygt om. Det er så falskt. Jeg klarer ikke det der. Er det slikt man burde klare? 

Evt også å prate koselig med den man misliker selv pga bakdnakking og drama over lang tid. 

Og mdt i det må man selv passe på alt man sier, for selv små ting kan bli plukket opp, delt og pratet om til det er det store ryktet. 

Ja, jeg kan kutte de ut. Men det er som sagt enkelte jeg liker bedre enn andre. Så har jeg allerede roet ned møtene med disse. Jeg tar sjelden kontakt selv og holder meg mye unna. Har sagt til typen selv nå og at for en periode kommer jeg til å kutte helt ut. Jeg trenger viekelig å få de på avstand og ut av hodet. Det er bare det at typen er kompis med alle typene til disse jentene. Så da må han dra alene på alle arrangement.

Kansje det ikke er så ille som du kjenner på? Greia er vel at du ikke kan gjøre noe som helst med alt det som andre mener og sier. De gjør som de vil. Du vil jo få det mye bedre i livet om du blir litt mer hardhudet og blåser i hva de sier.

Anonymkode: 8f12f...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet er at du ikke liker jentegjenger, jeg tror problemet er at du har dårlige venner 😊

Anonymkode: 37974...c8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg blir bare utrolig sliten av den delen da. Er noen år siden jeg var i så mye drama. 

Tror ikke det er noe mindre heller for alle man årater med privat/alene ellers kommer med den "jeg er så lei alt det dramaet! Det går så mye rykter!" Etc. Altså en håndfull av jenter med deres kjørester som mener dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at det er feil for meg ja.. føler meg for første gang i livet sosial klønete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mnd f.eks er det 2 arrangementer. Da møter jeg kun til 1. Jeg har sendt typen alene på flere. 

Men jeg kan nok ikke fortsette å være med disse, for det er jo ikke hyggelig. Vet når man føler mam gruer seg til en sammenkomst er det kanskje best å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne mnd f.eks er det 2 arrangementer. Da møter jeg kun til 1. Jeg har sendt typen alene på flere. 

Men jeg kan nok ikke fortsette å være med disse, for det er jo ikke hyggelig. Vet når man føler mam gruer seg til en sammenkomst er det kanskje best å la være.

To ganger i måneden med den hønsegjengen der ville jeg ikke orket jeg heller. 

Anonymkode: 86222...d98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan være at det er feil for meg ja.. føler meg for første gang i livet sosial klønete. 

Da er de ikke de rette vennene for deg! Søk heller etter noen som oppfører seg som normale mennesker. 

Anonymkode: f6a63...463

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke noe som vanligvis skjer i venninnegjenger. De er ikke gode venninner enkelt og greit.

Jo, det skjer relativt hyppig - hvilket selvfølgelig bare er trist. Enten man er 9, 18 eller 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To ganger i måneden med den hønsegjengen der ville jeg ikke orket jeg heller. 

Anonymkode: 86222...d98

Godt det er flere ser som det. Følt en stund nå at jeg er dårlig sosialt eller noe. Og samtidig følt meg som et dårlig menneske. Kanskje det faktisk ikke er jeg som er problemet.

Men hvis jeg bare samler de jeg liker så er det faktisk veldig mye mer hyggelig og en helt amnen stemning. Man merker godt hvem som ikke er tilstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...