Gå til innhold

Hvordan få nye venner som voksen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er i midten av 20 årene og plages av at jeg har svært få venner, to stykket for å være nøyaktig. Jeg er i full jobb og ferdig mer utdannelsen min, føler at det er vanskelig å treffe folk på min alder. Kollegaene mine er minst 20 år eldre enn meg, nabolaget mitt består av godt etablerte mennesker som er i 40 årene med barn og familien. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal treffe folk på min alder som har de samme interessene som meg. Har dere noen tips? Hvilke arenaer bør jeg oppsøke? Hva bør jeg gjøre ? 

Anonymkode: b5c60...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er også i midten av 20 årene. Jeg møtte noen koselige damer her inne under "kontakt med andre brukere". Har også møtt nye venninnner på aktivitetsvenner.no :) 

Anonymkode: a5eb0...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags interesser har du og hvor bor du ? 

Anonymkode: f2d4e...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Jeg fant flere nye venner gjennom trening på et treningssenter. Hvilke interesser har du, da? Kan det være mulig å bli kjent med noen gjennom hobbyer eller fritidsinteresser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er i midten av 20 årene og plages av at jeg har svært få venner, to stykket for å være nøyaktig. Jeg er i full jobb og ferdig mer utdannelsen min, føler at det er vanskelig å treffe folk på min alder. Kollegaene mine er minst 20 år eldre enn meg, nabolaget mitt består av godt etablerte mennesker som er i 40 årene med barn og familien. 

Jeg vet ikke hvor jeg skal treffe folk på min alder som har de samme interessene som meg. Har dere noen tips? Hvilke arenaer bør jeg oppsøke? Hva bør jeg gjøre ? 

Besøksvenns-tjenesten er en tjeneste i Røde Kors, i tillegg til at de arrangerer kafeer osv for forskjellige mennesker. Sjekk ut i ditt kommune/fylke. 

Ellers ville jeg prøvd steder der folk møtes. Evt studentforeninger, filmklubber, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mythic skrev:

Jeg fant flere nye venner gjennom trening på et treningssenter. Hvilke interesser har du, da? Kan det være mulig å bli kjent med noen gjennom hobbyer eller fritidsinteresser?

Jeg også, i tillegg har jeg truffet noen som er blitt gode venner av meg gjennom aktivitetsvenner.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva interesserer deg TS?

Anonymkode: 31ff5...ba8

Jeg er glad i å lese bøker, shopping, trener 2 ganger i uka. Også glad i å gå på kafé, kino og reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mythic skrev:

Jeg har trent på treningssenter i et halvt år nå, men har ikke fått noen nye venner der. Det virker som de fleste der er opptatt med sitt. Jeg er glad i å lese bøker, reise, dra på kafé, shopping og mote. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også i midten av 20 årene. Jeg møtte noen koselige damer her inne under "kontakt med andre brukere". Har også møtt nye venninnner på aktivitetsvenner.no :) 

Anonymkode: a5eb0...86b

Jeg skal sjekke ut aktivitetsvenner.no. Hva er " kontakt med andre brukere"? Er det er underforum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det arrangeres noen "sosiale sammenkomster" her på forumet en gang iblant. Kanskje du kan være med på noe slikt, og skravle litt med noen nye folk? :)

Anonymkode: 07664...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent på treningssenter i et halvt år nå, men har ikke fått noen nye venner der. Det virker som de fleste der er opptatt med sitt. Jeg er glad i å lese bøker, reise, dra på kafé, shopping og mote. 

Jeg går bare på saltimer, og da er det ikke så vanskelig å få kontakt med folk, føler jeg. Interessene dine er jo ikke akkurat noe hvor man kommer i kontakt med andre heller. Hva med å prøve aktivitetsvenner.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spill pokemon :fnise: Jeg er kjempedårlig til å bli kjent med folk, men folk slår gjerne av en prat på gymmer og pokestops. Så nå kjenner jeg plutselig mange jeg både spiller pokemon med og som jeg gjør andre ting med. Blitt kjent med flest på min egen alder selvsagt, men plutselig tar jeg meg i å hilse på både gamle, ungdom og barn jeg kun kjenner fordi jeg har truffet dem på poke-jakt :laugh:

Anonymkode: 18ed6...99b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe frivillig et sted, eks. festival. Gå på et kurs (sykurs, språkkurs e.l.) hvor det er en liten gruppe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål.. Vi trenger alle litt refresh på nettverk og venner fra tid til annen. Men det er ikke så lett å finne "den" nye venninnen om man ikke har hatt henne hele veien..

Du har jo litt interesser, så det gjelder vel  å være litt "åpen".. og blid og by litt på seg selv, så kanskje det kommer....

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet til ny by i en helt ny del av landet i fjor, og har siden da jobbet masse med å møte nye mennesker. 
Men når man ikke er student, og jobber på en liten plass er det utfordrende å skulle møte folk. 

Jeg har prøvd frivillig på festival, diverse organisasjoner og treningssenter, og har til nå et par stykker som jeg møter på jevnlig basis. Jeg skal forsøke å finne flere arenaer iløpet av høsten, og kanskje møte enda flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du møter jo nye folk hvis du går ut på byen feks. Men det er ikke så veldig enkelt egentlig. Men det skjer og går an. 

Anonymkode: 127c5...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...