Gå til innhold

Ser du bra ut, men har INGEN venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler meg så forbannede alene. Jeg mener ikke å være frekk... Jeg er en helt vanlig jente som egentlig fint kunne hatt venner. Jeg er ikke rar,  jeg har utseende, jeg bryr meg utrolig mye om andre,, men jeg har antagligvis prioritert feil. Gutter... og nei jeg har ikke vært horete heller.

Utseende har ikke alt å si, men jeg bryr meg mye om det på meg selv med god grunn med tanke på dette temaet. 

Nå har jeg gått i snart to år uten så og si en eneste venn å være med. Er det noen der ute som har det slik?

Anonymkode: c623a...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må det være jentevenner? Du virker til å komme godt overens med gutter. Hva med å skaffe noen guttevenner? Det er sikkert lettere, men da må du huske å "freind-zone" de raskt så de ikke får noen ideer.

Anonymkode: 333f7...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik i perioder, men da mer fordi jeg velger det selv. Det hørtes ganske ensomt ut om du har det sånn hele tiden. Ingenting i veien med det, så lenge du trives med det selv da. (det er jo en annen sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan starte en tråd under "kontakt med andre brukere". Jeg har møtt noen hyggelige damer der som har blitt gode venninnner :)

Anonymkode: 39edb...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan starte en tråd under "kontakt med andre brukere". Jeg har møtt noen hyggelige damer der som har blitt gode venninnner :)

Anonymkode: 39edb...7fe

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Mange føler det slik. Bare last ned den anonyme appen "jodel" å se...halvparten av meldingene der er folk som er ensomme, eller som savner kjæreste, eller bare menneskelig kontakt. Vi er flokkdyr, vi trenger hverandre, og vi trenger samhold. Å leve uten venner er tøft, jeg har selv vært der.

Når det i fjor ble slutt med meg og min utro kjæreste(etter 10 år), så satt jeg igjen i hennes hjemby, uten noe som helst nettverk.
det første jeg gjorde var å bli aktiv i masse forskjellige aktiviteter, jeg tok initativ til å invitere til fester hos meg gjennom forskjellige grupper jeg ble medlem i, og innen noen måneder så hadde jeg et vidt nettverk av bekjente og venner, og så mye aktivtieter i hverdagen at jeg knapt hadde tid til å sitte hjemme.
En aktiv beslutning jeg også tok var å leve uten TV. Jeg har levd mange nok år hvor jeg har gått på jobb, også kommet hjem, laget middag og sittet resten av kvelden foran glanekassen. Det er deilig å sitte hjemme en kveld iblandt, men ikke som en regel.

Denne Td talken synes jeg var veldig OK ;

Hun forteller om hvor alene hun følte seg når hun begynte på universitet. Etter et år kontaktet hun andre folk for å snakke om det, og da viste det seg at veldig mange andre følte seg ensomme på innsiden, selv om det var et stort smil på utsiden.
Hun her anbefaler såkalt "big talk" - spørsmål som går dypere, som gjør at du får en mer personlig samtale hvor du faktisk kan bli godt kjent med noen på kort tid.

Viktigst av alt i din situasjon er  INITIATIV OG PROAKTIVTET.
(ps; I min by så er det en egen "Vennegruppe" på facebook. Der ligger folk ut meldinger om noen vil treffes for kaffe og slikt. Det er mange som får god kontakt gjennom denne gruppen. Jeg har selv truffet flere derfra. Selv om jeg har en del venner nå, så er jeg alltid ute etter å treffe nye folk,og få nye inntrykk.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har venner men ikke mange og ikke så mange nære, det er selvvalgt fordi jeg har rett og slett ikke hatt ressurser personlig til å holde ved like vennskapene pga depresjon. Har holdt folk på en armlengdes avstand slik at jeg kan "ta fri" og trekke meg tilbake når jeg måtte trenge det. Har ikke problemer med å få nye vennskap om jeg ønsker det. 

Anonymkode: 86550...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Er ikke den vakreste kniven i skuffen, men har noen venner.

Utrolig nok går det på personligheten og ikke utseendet.

Du må oppsøke likesinnede på de rette arenaene. Du kommer ingen vei med å ikke gjøre noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du har missforstått hva venner er. Venner gi blanke i hvordan du ser ut. Venner er dolk som liker å være med deg fordi de syns du er et snillt og greit menneske å bære sammen de. Trives i ditt nærvær og deler noen felles intr. Slik at de kan gjøre koe sammen med deg som dete begge liker. Eller kan snakke om.

Men venner kommer ikke å oppsøker deg helt uten videre. Det er du som må ut og skaffe de. 

Dette gjør du med å f.eks begynne med en hobby, lag eller forenig. Være åpen og imøtekkommende med folk der. Eller på skolen eller jobben. Stå på litt for å bygge relasjoner. Ikke kreve noen ting av folk, og ha forståelse for andre mennesker. Lytte og være litt intr. I andre mennesker. 

Det tar litt tid og innsats å bygge en vennekrets. Men etterhvert går dette mer naturlig av deg selv. 

Men husk at du kan ikke kreve å få venner. Kreve noe av andre personer og stjele deres sinn. Du må begynne med deg selv og være oppsøkende. Jobbe selv for at venner skal komme til deg. Det begynner ikke med å klage over at ingen vil være venn med deg.

Anonymkode: 2f2cc...252

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vennskap har ingenting med utseende å gjøre. Du må søke til mennesker du liker og har noe til felles med selv. 

Anonymkode: 41a44...38b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men har valgt det selv. Trenger egentid og bli hel igjen etter livsutfordringer.

Når jeg skal ut igjen for å finne venner skal jeg ha positivet og mye å gi av meg selv, det har jeg ikke nå.

Anonymkode: 176d6...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe, er du venn med folk utfra deres utseende? 

Anonymkode: a4661...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart skrevet hovedinnlegg, lurer du på om du er så pen at jenter ikke vil være venninne med deg?

Anonymkode: a258b...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart skrevet hovedinnlegg, lurer du på om du er så pen at jenter ikke vil være venninne med deg?

Jenter bryr seg ikke om utseende når de velger venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jenter bryr seg ikke om utseende når de velger venner.

Hører du sier det, men det er en myte/klisjé, og jeg leser litt mellom linjene at det kanskje er noe sånt ts lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får venner basert på personlighet. Ikke utseende. 

Det er heller ikke vanskelig å forstå at du ikke har venner når du har prioritert gutter over dem. For å danne vennskap må man ta noen aktive valg. Man kan nesten ikke bare regne med å få det servert på sølvfat. Ettersom du, ifølge deg selv, er en helt ordinær jente skulle det absolutt ikke være noe vanskelig å få deg noen venner dersom du går inn for det. 

Anonymkode: fcbd7...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har missforstått innlegget mitt veldig. Forståelig er det og når jeg skrev dette i frustrasjon. Utseende har ingenting å si på andre utenom på meg selv, jeg har slitt med dette helt siden jeg ble mobbet. Jeg bryr meg alt for mye om alt og ingenting at jeg har utviklet sosial angst og har så vidt klart å snakke med moren min en gang. Utseende har føltes som det eneste jeg får vist frem av meg selv så ikke kom her å spør hvor gammel jeg er og kom med frekke kommentarer... Poenget mitt er at du ser ikke de ensomme rundt om kring utenom de som viser dette på en og annen måte. Jeg er enda for flau til å vise dette for de som mobbet meg. Derfor gjorde jeg et lite forsøk på å se om det er noen andre der ute som har det slik som meg fordi dette er fryktelia ensomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Stiigen skrev:

Du er ikke alene. Mange føler det slik. Bare last ned den anonyme appen "jodel" å se...halvparten av meldingene der er folk som er ensomme, eller som savner kjæreste, eller bare menneskelig kontakt. Vi er flokkdyr, vi trenger hverandre, og vi trenger samhold. Å leve uten venner er tøft, jeg har selv vært der.

Når det i fjor ble slutt med meg og min utro kjæreste(etter 10 år), så satt jeg igjen i hennes hjemby, uten noe som helst nettverk.
det første jeg gjorde var å bli aktiv i masse forskjellige aktiviteter, jeg tok initativ til å invitere til fester hos meg gjennom forskjellige grupper jeg ble medlem i, og innen noen måneder så hadde jeg et vidt nettverk av bekjente og venner, og så mye aktivtieter i hverdagen at jeg knapt hadde tid til å sitte hjemme.
En aktiv beslutning jeg også tok var å leve uten TV. Jeg har levd mange nok år hvor jeg har gått på jobb, også kommet hjem, laget middag og sittet resten av kvelden foran glanekassen. Det er deilig å sitte hjemme en kveld iblandt, men ikke som en regel.

Denne Td talken synes jeg var veldig OK ;

Hun forteller om hvor alene hun følte seg når hun begynte på universitet. Etter et år kontaktet hun andre folk for å snakke om det, og da viste det seg at veldig mange andre følte seg ensomme på innsiden, selv om det var et stort smil på utsiden.
Hun her anbefaler såkalt "big talk" - spørsmål som går dypere, som gjør at du får en mer personlig samtale hvor du faktisk kan bli godt kjent med noen på kort tid.

Viktigst av alt i din situasjon er  INITIATIV OG PROAKTIVTET.
(ps; I min by så er det en egen "Vennegruppe" på facebook. Der ligger folk ut meldinger om noen vil treffes for kaffe og slikt. Det er mange som får god kontakt gjennom denne gruppen. Jeg har selv truffet flere derfra. Selv om jeg har en del venner nå, så er jeg alltid ute etter å treffe nye folk,og få nye inntrykk.)

Tusen takk for svaret! Det hjalp veldig og utrolig bra video. Skal sjekke ut Jodel. 

Fint å høre at det finnes slik vennegruppe og at du har funnet deg litt til rette etter bruddet :) Det høres ut som en veldig fin måte å bli kjent med andre og bygge hverandre opp på. Har selv vurdert å starte en slik gruppe, men har ikke guts nok til det enda. 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...